آیا در مورد نکاتی که طلافروشان برای افزایش اعتماد در گالری طلا و جواهر باید بدانند اطلاعات کافی در اختیار دارید؟ شغل طلا و جواهر فروشی در واقع یکی از بازارهای منحصر بهفرد در کسب و کار و مشاغل آزاد است، که هدف اصلی آن تأمین یک نیاز اصلی یا فراهم آوردن آسایش در زندگی افراد نیست، بلکه فروش جواهرات بیشتر مبتنی بر ترویج احساسات با استفاده از ارائه یک محصول خاص و لوکس به مردم است.
بنابراین در چنین بازاری، جلب رضایت و اعتماد مشتری، مهمترین گام در جهت موفقیت برای صاحبان این حرفه لوکس است. امروزه با توجه به گسترش صنعت طلا و جواهرسازی و فعالیت بسیاری از کاسبان در این حرفه و همچنین وجود سودجویان و کلاهبرداران بیشتر در این حوزه با توجه به خاص بودن این حرفه، باعث شده است که بسیاری از خریداران و مشتریان نتوانند برای خرید طلا بهراحتی به یک گالری یا مغازه اعتماد کنند.
نکاتی که طلافروشان برای افزایش اعتماد در گالری طلافروشی باید بدانند
برای افزایش اعتماد در گالری طلافروشی مخاطب هدف برای خود ایجاد کنید
همانطور که قبلاً گفته شد، مشاغل خاص مانند گالریهای طلا و جواهرات با توجه به محصولی که ارائه میدهند، مشتریان مختلف و مخصوص بهخود را دارند، که با شناختن آنها و سلایقشان میتوان در جهت کسب اعتماد و رضایت آنها قدم برداشت. بنابراین در این مرحله از افزایش اعتماد در گالری طلافروشی، باید مخاطبان هدف خود و همچنین اهداف بازاریابی و آنچه که مشتریان بالقوه شما را خاص میکند، شناسایی نمود.
مشتریان خود را درگیر کنید
داشتن مشتری طولانی مدت چیزی بسیار فراتر از داشتن یک مشتری گذرا است. مشتریان دائمی پس از اعتماد به شما، خود را با روح تجارت شما مرتبط میکنند و همین امر باعث میشود مدام به سمت شما بازگردند. صاحبان این مشاغل، حتماً باید سعی کنند
ارتباط خود را با آنها تشدید نمایند
بهطور مکرر برای آنها ایمیل ارسال کنید
آنها را در پستهای خود در شبکههای مجازی و اجتماعی درگیر کنند
تصاویر مجموعه طلا و جواهرات جدید خود را از طریق وب سایت، رسانههای اجتماعی، واتساپ و…، برای آنها ارسال کنید.
سعی کنید برند شما را تجربه کنند
برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریهای بلند مدت، باید به مشتریانی که برای خرید به یک مراجعه میکند، اجازه داد تا طلا یا جواهرات مورد نظر خود را تجربه کند. این کار به مشتریان احساس شفافیت و اعتماد در مورد محصول مورد نظر را میدهد، که عامل بسیار بزرگی در ایجاد و افزایش اعتماد در گالری طلافروشی خواهد بود.
رابطه بین محصولات و مشتریان خود را حس کنید
خرید طلا و جواهرات در بیشتر اوقات برای بروز احساسات و عواطف آدمی است. بنابراین، درک هدف مشتری در این حرفه بسیار مهم است، پس باید به دقت به و خیلی دقیق به صحبتها و خواستههای آنها گوش داده و توجه نمود.
در واقع با این کار فروشنده میتواند احساس راحتی خیال و اعتماد را به مشتری خود دهد و نشان دهد که نظر آنها حائز اهمیت است. البته باید بهیاد داشت که بین قانع کردن و اجبار به خرید توسط فروشنده، مرز بسیار نازکی وجود دارد که باید به آن توجه شود. این کار قطعاً موجب جلب اعتماد آنها شده و باعث میشود که مشتریان به غیر از مغازه شما به جایی دیگر نروند.
بیشتر بخوانید :
شرکت هیوندای در مدل ۲۰۱۸ از سدان پرطرفدار سوناتا، با تجهیزات بیشتر، قیمت کمتری ارائه میدهند. در این مطلب از استار پارتس نمایدنگی فروش قطعات کیا و هیوندای به بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ نسخهی لیمیتد با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ میپردازیم
بدون شک سوناتای جدید در کلاس سدانهای متوسط بهترین گزینهی موجود نیست؛ ولی این خودروی پرطرفدار، به دلیل داشتن تجهیزات رفاهی و ایمنی فراوان در کنار قیمت مناسب (بهخصوص در نسخههای لیمیتد و اسپرت) سدان وسوسهکنندهای است. با در نظر گرفتن ارتقای فنی و سواری بهتر مدل ۲۰۱۸ به همراه نسخههای متنوع با قیمتهای مختلف، سوناتا هنوز هم بازار در این کلاس، حضور پررنگی خواهد داشت
پیشرانه و عملکرد فنی؛ بهتر ولی پایینتر از رقبا
با اینکه مدل ۲۰۱۸ سوناتا تغییرات زیادی داشته است، اما هنوز هم پیشرانهی استاندارد ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، جوابگوی نیازهای بسیاری از مشتریان خواهد بود. پیشرانهی چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر دیگر گزینهی موجود است که به لطف جعبهدندهی هشت سرعته خودکار جدید، عملکردی مانند پیشرانهی V6 ولی بدون حجم بالای آن، در اختیار قرار میدهد.
مدل جدید ۲ لیتری در مقایسه با مدل ۲۰۱۵ سوناتا اسپرت، عملکرد فنی قابل توجهی به نمایش میگذارد؛ در تست شتاب، در زمان ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که حدود یک ثانیه از مدل ۲۰۱۵ با زمان ۸ ثانیه در تست صفر تا ۱۰۰، سریعتر است. با اینحال سوناتای جدید در برابر رقبای اصلی خود در تست سرعت صفر تا ۱۰۰، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال هوندا آکورد مدل ۲ لیتری ۲۰۱۸ نسخهی تورینگ همانند مدل ۲۰۱۷ سدان شورولت مالیبو نسخهی پریمیر، در زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد
وناتا در تست درگ ۴۰۰ متر نیز با زمان ۱۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت پایینتر از رقبا قرار میگیرد. آکورد و مالیبو در زمان ۱۴.۳ ثانیه و با حداکثر سرعتهای به ترتیب، ۱۵۹.۸ و ۱۵۹.۹ کیلومتر بر ساعت مسیر مستقیم ۴۰۰ متری را طی کردند.
بیشتر بخوانید :
جهیزات رفاهی و ایمنی؛ بهتر و بیشتر با قیمت کمتر
همانطور که ذکر شد، سوناتای ۲ لیتری در مقایسه با رقبای قدرتمند خود، سرعت و شتاب کمتری در اختیار راننده قرار میدهد؛ اما سوناتا در بخش قیمت کاملا مصمم در میدان رقابت باقی میماند. گرانترین نسخهی سوناتا، مدل ۲ لیتری لیمیتد بوده که با تجهیزات استاندارد بسیاری همراه شده است و خبری از انواع پکیج آپشن گرانقیمت نیست. تجهیزات ایمنی استاندارد این مدل شامل سنسورهای پارک عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده، سیستم هشداردهندهی نقطهی کور راننده، سیستم هشداردهندهی ترافیک در عقب، سیستم کمکی تعویض لاین و هشداردهندهی انحراف از لاین و سیستم کمکی ترمزگیری است
مصرف سوخت؛ بهتر و شاید بهترین
جعبهدندهی هشت سرعتهی خودکار جدید عملکرد روان و هماهنگی دارد که با قرار گرفتن در کنار سیستم فرمان بهینهسازی شده، سوناتا کاملاً گوش به فرمان شده است. تیم مهندسی هیوندای برای خریدارانی که به دنبال حداقل مصرف سوخت هستند، مدل سوناتا اکو را در نظر گرفتهاند.
این مدل که حداکثر ۱۷۸ اسب بخار قدرت تولید میکند بهطور میانگین در شهر ۸.۴ در بزرگراه ۶.۳ و بهصورت ترکیبی ۷.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالا متحده، مدل ۲ لیتری سوناتا ۲۰۱۸ در شهر ۱۰.۲ در بزرگراه ۷.۳ و بهصورت ترکیبی ۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند.
منبع : استارپارت
بهبود دهنده ها باعث بالا بردن کیفیت نان و قابلیت ماندگاری بالای آن میشوند. از مزایای بهبود دهنده ها این است که به گسترش خمیر سرعت بخشیده و زمان ورآمدن خمیر را کاهش میدهند، آن رانسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می سازند، و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند.
درگذشته از روغن به عنوان بهبود دهنده نان استفاده می گردید و بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بالا برنده کیفیت استفاده شد، ولی در حال حاضر آنزیم های خالص جایگزین مواد شیمیایی شده اند که فاقد هر گونه ماده شیمیایی هستند. این بهبود دهنده با اثرات اختصاصی برای تهیه نان ها مصرف می شوند و باعث رفع عیوب نان می گردند.
مکانیسم عمل بهبود دهنده ها متفاوت بوده و بعضی از آن ها دارای اثراتی کاملا متفاوت با سایر بهبود دهنده ها هستند. بنابراین قبل از استفاده، شناخت عملکرد آن ها ضروری است. به طور مثال بعضی از بهبود دهنده ها موجب تقویت خمیر و بعضی دیگر موجب کاهش استحکام خمیر می شوند. تقریبا هر نوع ماده ای که به آرد یا خمیر اضافه شود تا حدودی اثر بهبود دهندگی خواهد داشت. برای مثال، اضافه کردن مخمر، پوکی، سبکی و خوش خوراکی نان را بهتر خواهد کرد، یا نمک علاوه بر آنکه بر نحوه کار با آرد و خمیر اثر می گذارد، در عین حال عطر و طعم نان را نیز تغییر خواهد داد.
بیشتر بخوانید :
اکنون بهبود دهنده های نان به آن دسته از مواد اطلاق می شود که به طور مشخص در مقادیری کمتر از مخمر یا نمک مورد استفاده قرار گرفته و هدف از افزودن آنها بهبود تولید و یا تجمع گاز در خمیر، حفظ نرمی و لطافت بافت و مغز نان و دستیابی به رنگ روشن تر در این قسمت است. تعدادی از موادی که به طور معمول جهت بهبود کیفیت نان مورد استفاده قرار می گیرند در ادامه خواهند آمد .تقسیم بندی صورت گرفته کاملا جنبه قراردادی داشته، زیرا اکثرا این مواد دارای واکنشهای پیچیده بوده و آنها را در بیش از یک دسته خاص می توان طبقه بندی نمود. برای مثال افزودن فراورده های آنزیمی نه تنها خواص رئولوژیکی خمیر را تغییر داده و فرایند خمیر را آسانتر می نمایند، بلکه باعث بهتر شدن افزایش حجم خمیر در درون فر که خود نشانه ای از نگهداری بهتر گاز در خمیر است، نیز میشوند.
مهم ترین اثرات بهبود دهنده ها عبارتند از:
کمک به فرایند خمیر مانند فراورده های آنزیمی همچون آرد تهیه شده از مالت و یا آمیلاز تهیه شده از منابع قارچی.
کمک به تولید گاز، مانند غذای مخمر از جمله کلرور آمونیوم.
کمک به حفظ و نگهداری گاز، مانند ترکیبات اکسید کننده و از جمله اسید آسکوربیک.
کمک به نرمی نان مانند مونو استئارات(GMS)
کمک به بهبود رنگ مغز نان، مانند آرد سویا
منبع : فروشگاه مواد شیمیایی
چگونه از ساعت طلا نگهداری کنیم؟
ساعت طلا یکی از جواهرات و اکسسوریهای محبوب از زمان پیشرفت بشر تا به الان بوده است. اما در قدیم تعداد کسانی که میتوانستند از ساعت از جنس طلا برخوردار باشند، بسیار کم بود. بهطوریکه فقط خانوادههای اشرافی و ثروتمند قادر به تهیه آن بودند. با گذشت زمان، روز به روز علاقه برای داشتن این ساعتها بیشتر شد تا حدودی که کمپانیهای سازنده ساعت شروع به ساخت آنها کردند. در ادامه این مقاله با فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با نگهداری ساعت طلا بیشتر آشنا شوید.
دستهبندی ساعتهای طلا
ساعتهای طلا را میتوان در سه دسته تقسیمبندی کرد. ساعت طلای جامد، ساعت با روکش طلا و ساعت رزگلد. این سه دسته اصلیترین و بهعبارتی تنها ساعتهای طلای موجود در بازار هستند که ساعتسازیها تولید میکنند. احتمالا بیشترین خطا مربوط به وقتی میشود که نتوانید تشخیص دهید کدام طلای جامد است و کدام روکش طلا.
ساعت با روکش طلا، یکی از اصلیترین و محبوبترین ساعتهای طلای مورد استفاده است. اما این ساعتها از طلا اصل نیستند. در اصل این ساعتها در پایه خود یکی از فلزهای مس یا نقره دارند یا حتی ممکن است آلیاژی از فلزهای مقرون بهصرفهتر از طلا داشته باشند. اما روی این پایه ها یک لایه طلای واقعی وجود دارد. بسته به سلیقه، ممکن است لایه نازک باشد یا قطور.
ساعت طلای جامد، همان ساعت طلای اصلی محسوب میشود. حالا در کمپانیهای مختلف، با توجه به خواست مردم و تقاضا آنها، این ساعتها را در عیارهای مختلف میسازند. الان بیشترین درخواست برای ساعت طلا با عیار ۱۸ است. پس بیشتر ساعتهای طلایی که میبینید از طلای ۱۸ عیار هستند.
ساعت طلای رزگلد دسته بندی آخر است. تقریبا میتوان گفت از نظر ساختاری، ساختاری شبیه به ساعت با روکش طلا دارند. آبکاری آن ساعتها را با طلای رزگلد میکنند. طلای رزگلد هم یک طلایی است که رنگی بین صورتی و مسی دارد.
بیشتر بخوانید : بهترین زمان خرید طلا
تمیز کردن ساعت طلا
ساعتهای طلا خواستار مقدار زیادی توجه و مراقبت هستند. شما هم قطعا دوست ندارید ساعتی که پول زیادی برای آن دادهاید بخاطر کمتوجهی شما آسیب ببیند. پس ما در ادامه قرار است نکاتی به شما ارائه کنیم که به کمک شما میآیند تا از ساعت برند خود مراقبت کنید. اولین نکته در مورد تمیز کردن ساعت است.
چند نکته برای نگهداری از ساعت طلا
بعد از تمیزکردن ساعت، باید به این نکات توجه کنید. اول آنکه ساعت از جنس طلا را نباید خیس کنید. بهترین راه برای نگهداری ساعت برند این است که از رطوبت آن را دور نگه دارید تا به آن آسیب نرسد و عملکردش مختل نشود. این یعنی از کار های زیر خودداری کنید.
با ساعت به حمام نروید و از دوش گرفتن با ساعت خودداری کنید.
با ساعت طلای خود مشغول به ظرف شستن نشوید.
از رفتن به استخر با ساعتهای طلا بهشدت اجتناب کنید.
ورزش کردن با ساعت طلا ممنوع.
باغبانی و قدم زیر باران با ساعت به آن آسیب میزند.
منبع : https://www.kishtala.com/
این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای را بخوانید تا با مشخصات دو تا خودرئ هیوندای ویژن T و کیا اپتیما 2021 اشنا شوید.
اعلام مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ به صورت رسمی
مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ که در کره جنوبی با نام K5 شناخته شده است ، منتشر شد. این خودروی کره ای با موتورهای متنوع در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. شرکت کیا تصاویری از طراحی ظاهری نسل جدید کیا اپتیما منتشر کرده بود،ولی اطلاعاتی در رابطه با موتورهای مورد استفاده در آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود. کیا اپتیما ۲۰۲۱، که شایعاتی به حذف نام اپتیما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهانی داشت، با موتورهای متنوعی در کشورهای مختلف به فروش می رسد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ به فروش خواهد رسید، که قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت است. موتور دوم، ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی بوده که قدرتی برابر با ۱۹۱ اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد.
قدرتمندترین مدل کیا اپتیما ۲۰۲۱ ، اپتیما GT به یک موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژ مجهز خواهد شد که قدرتی برابر با ۲۸۶ اسب بخار تولید می کند. انتظار می رود این موتور در سوناتا N-Line نیز مورد استفاده قرار بگیرد. سرعت این مدل در مدت زمان ۶.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
بیشتر بخوانید :
پردهبرداری از خودروی مفهومی هیوندای ویژن T
هیوندای با شاسیبلند مفهومی ویژن T برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی شده است.این کانسپت یک کراس اوور جمعوجور با قوای محرکه پلاگین هیبریدی می باشد، که از زبان طراحی جهانی کرهایها سود برده و مهمتر اینکه تمرکز خاصی روی سبک زندگی دوستدار محیط زیست دارد.
هیوندای از اشاره به جزئیات مربوط به کابین یا قوای محرکه این کانسپت خودداری کرده اما طراحی ظاهری آن اطلاعات زیادی را مخابره میکند. با توجه به نمای جلو و برخی زوایا و خیزهای بدنه میتوان شباهت هایی از هیوندای توسان 2021 را در این کانسپت دید. نسخه تولیدی توسان نسبت به این کانسپت سادهسازی شده است و برخی عناصر طراحی ویژن T در توسان تعدیل خواهند شد.
این کانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4610/1938/1704 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2804 میلیمتر اعلام شده است.
مدیر طراحی جهانی هیوندای گفته است:
ما راه حل های خلاقانه ای را در بخش طراحی دنبال کرده و ارزش احساس را از طریق زبان طراحی محصولات خود تزریق می کنیم.
بنا به گفته هیوندای، پروفایل جانبی کانسپت ویژن T حس ادامهدار سرعت و حرکت روبهجلو را نشان میدهد درحالیکه کاپوت طویل و اورهنگ ها و خط سقف کوتاه آن نشان دهندهی دینامیکی آماده هستند.
از نظر بصری باید به لامپ پنهان برگرفته از کانسپت له فیل روگ اشاره کنیم که جلوه دیگری دارد. شاتر هوای پارامتریک هم یک ویژگی متفاوت است که جزو آئرودینامیک فعال این کانسپت محسوب میشود. وقتی خودرو توقف کرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حرکت خودرو هریک از سلولهای جلوپنجره حرکت کرده و دینامیک بهتری را به ارمغان میآورند.