نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

گشت و گذار با سفر سه روزه به استانبول

استانبول، شهری که با نام های متعددی مانند قسطنطنیه و بیزانس شناخته می شود، همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان بوده است. این کلان شهر بی نظیر، با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان، تجربه ای منحصر به فرد را برای هر مسافری رقم می زند.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوایی مطلوب و آفتابی هستید، بهار (از اواخر فروردین تا اوایل خرداد) و پاییز (از اواخر شهریور تا اوایل آذر) را انتخاب کنید. در این فصول، می توانید از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های مختلف بدون گرمای طاقت فرسای تابستان یا سرمای زمستان لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی استانبول

استانبول مملو از جاذبه های دیدنی برای هر سلیقه ای است. از جمله مشهورترین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         مسجد ایاصوفیه:این مسجد باشکوه که در ابتدا کلیسا بود و سپس به مسجد تبدیل شد، یکی از نمادهای اصلی استانبول است. معماری بی نظیر و تزئینات خیره کننده این مسجد، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

·         کاخ توپکاپی:این کاخ که در گذشته محل اقامت سلاطین عثمانی بوده است، مجموعه عظیمی از بناها، باغ ها و موزه ها را در خود جای داده است. گشت و گذار در این کاخ، شما را به سفری در تاریخ امپراتوری عثمانی می برد.

·         بازار بزرگ:این بازار سرپوشیده، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای جهان است. در این بازار می توانید انواع کالاها را از جمله فرش، ادویه، جواهرات و لباس با قیمتی مناسب پیدا کنید.

·         مسجد سلطان احمد (مسجد آبی):این مسجد که به دلیل شش مناره و کاشی های آبی رنگش معروف است، یکی از زیباترین مساجد استانبول است.

·         آب انبار باسیلیکا:این آب انبار عظیم که در دوران روم باستان ساخته شده است، یکی از شاهکارهای مهندسی آن دوران است.

·         برج گالاتا:این برج که در قرن چهاردهم ساخته شده است، منظره ای پانوراما از شهر استانبول را به شما ارائه می دهد.

سیراگشت در استانبول

بهترین راه برای گشت و گذار در استانبول، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا و اتوبوس است. همچنین می توانید از تاکسی یا کشتی نیز برای جابجایی بین نقاط مختلف شهر استفاده کنید.

نکاتی برای سفر 3 روزه به استانبول

برای صرفه جویی در هزینه ها در سفر 3 روزه به استانبول، می توانید از کارت استانبول استفاده کنید که به شما امکان استفاده نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی را می دهد.

در هنگام بازدید از مساجد، حتماً لباس پوشیده و محجبه داشته باشید.

قبل از سفر، مقداری پول نقد لیر ترکیه تهیه کنید.

یادگیری چند عبارت ساده ترکی به شما در برقراری ارتباط با مردم محلی کمک خواهد کرد.

با برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهنمایی های ارائه شده، می توانید سفری 3 روزه خاطره انگیز به استانبول داشته باشید و از این شهر زیبا و پرجاذبه لذت ببرید.

منبع: https://www.siragasht.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد