نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

بررسی امکانات استثنایی هیوندای سوناتا

کمپانی هیوندای کره‌ی جنوبی سه سال بعد از ایران‌خودرو بنا نهاده شده است؛ اما این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون به سطح از توانایی در خودروسازی رسیده است که در نسل جدید سوناتا، از آخرین فناوری‌ها و قابلیت‌های لوکس بهره گرفته که نظیر آن در هیچ‌یک از خودروهای سدان سایز متوسط با قیمتی زیر 30,000 دلار موجود نیست. هرچند نمی‌توان محصولات این خودروساز کره‌ای را با محصولات کمپانی‌های طراز اول جهان همچون پورشه، مرسدس‌بنز، کادیلاک و بی‌ام‌دبلیو هم سطح دانست؛ اما پیشرفت این کمپانی قابل تحسین است.

برای مطالعه بیشتر :

 ترموستات ماشین هیوندای و کیا

خنک کننده روغن موتور

نسل هفتم از هیوندای سوناتا پس از افشای تصاویری از آن، روز چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک رسماً معرفی شد. نسل جدید سوناتا از سیستم کروز کنترل‌هوشمند، صفحه‌ی نمایش 8 اینچی و بسیاری از امکانات دیگر بهره می‌برد که در نسل جدید هیوندای جنسیس نیز وجود دارد. از جمله‌ی قابلیت‌های جدید این خودرو بهره‌گیری از CarPlay اپل است که امکان استفاده از تلفن‌های‌هوشمند آیفون را در این خودرو تسهیل می‌کند.

سوناتا در تعاریف موجود جزو سدان‌های سایز متوسط است که امکانات درونی تعبیه شده در آن قابل قیاس با هیچ یک از محصولات هم رده نیست. این خودرو را می‌توان با قیمتی برابر 32,000 دلار با تمامی امکانات داخلی از آن خود کرد که در بازار جهانی و در مقایسه با سایر خودروها، بسیار معقول و با توجه به امکانات داخلی ارزان‌ است.

قطعات هیوندای سوناتا را از کجا بخریم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات هیوندای سوناتا و هم چنین تمام قطعات کیا و هیوندای به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارتس مراجعه کنید.

موارد استفاده از پودر کاکائو

روند تولید پودر کاکائوی فرآوری شده یا داچ، پودری تولید می کند که راحت تر حل می شود که مراحل تهیه دستور آماده سازی انواع خوراکی ها مانند بستنی و نوشیدنی های شکلاتی را ساده تر میکند.

برای پخت و پز و یا تهیه نوشیدنی، نوع کاکائو مورد استفاده شما مهم است، زیرا اسیدیته پودر کاکائو تنها چیزی است که می تواند عامل ورآورنده در دستور العمل را فعال کند. به عنوان مثال اگر یک دستور پخت خواستار جوش شیرین باشد، پودر کاکائو طبیعی خوب عمل می کند، زیرا اسیدیته موجود در کاکائو ، جوش شیرین را فعال می کند. اگر یک دستور العمل خواستار بیکینگ پودر (یا پودر بیکینگ و جوش شیرین) باشد ، احتمالاً پودر کاکائو فرآوری شده هلندی بهتر باشد.

پودر کاکائو مانند شکلات مزه دار است با این تفاوت که مزه کره کاکائویی که در شکلات تخته ای است را ندارد. کاکائو فراوری شده هلندی معمولا طعم ملایم تری دارد ، در حالی که پودر کاکائو طبیعی می تواند طعم تیزتری داشته باشد. برای تهیه آب نبات، انواع پودر کاکائو معمولاً قابل استفاده است. از هر کاکائویی که فکر می کنید بهترین طعم را دارد استفاده کنید.

از کجا می توان پودر کاکائو را خریداری کرد

فروشگاه های مواد غذایی معمولاً پودر کاکائو طبیعی و داچ دارند. شما میتوانید بسته بندی های کوچک این محصول را در قفسه ملزومات آشپزی و پخت و پز فروشگاه ها جستجو کنید. اگر قصد خرید پودر کاکائو به صورت عمده و برای مصارف شیرینی پزی یا رستوران ها و آشپزخانه های بزرگ دارید نیز میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه هایی مواد شیمیایی غذایی همچون جهان شیمی اقدام به خرید پودر کاکائو کنید. برخی از خرده فروشان این پودر را به صورت فله می فروشند، اگرچه اینگونه خرید کردن به شما توصیه نمیشود و بهتر است آن را به صورت بسته بندی خریداری کنید نه فله ای و غیربهداشتی.

بیشتر بدانبم :

بهبود دهنده نان

اسید های آلی ( اسید استیک ، اسید سیتریک)

انواع مختلف انگشترهای مردانه

در این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا قصد داریم شما را برای خرید طلا مردانه آن هم از نوع انگشتر راهنمایی کنیم :

انگشترهای خاتمدار

این  نوع انگشتر طلا مردانه از مدل‌های قدیمی به‌حساب می‌آیند. همان‌طور که از نام آن پیداست، انگشترهای خاتمدار باید نوعی علامت یا نمادی بر روی خود داشته باشند؛ که معمولا نشان یک دولت یا خانواده و امثال آن و همچنین یک نماد اصلی از انجمن یا علمی است.

به‌هرحال هیچ‌چیز شما را از داشتن نشانی از گروه فوتبال موردعلاقه‌تان که به‌صورت برجسته روی انگشتر شما نقش بسته و یا حتی خودتان آن را طراحی کرده‌اید، منع نمی‌کند.

انگشترهای خاتمدار برای آقایان معمولا از طلا ساخته‌شده‌اند و می‌توان آن را روی انگشت کوچک با هر دستی، چپ یا راست پوشید. افراد کمی هم هستند که آن را در انگشت اشاره می‌گذارند.

حلقه ازدواج

اکثر افراد حلقه ازدواج را در انگشت حلقه دست چپ خود می‌پوشند؛ که معمولا از جنس طلا یا نقره، همراه با یک طرح خیلی ساده و بدون هیچ تزیینی هستند. همچنین سایر فلزات هم مانند پلاتین و تنگستن در حال رایج شدن هستند.

فراموش نکنید که پوشیدن حلقه‌هایی که با الماس طراحی شده‌اند کاملا برای مردان بی‌سابقه و نامعمول است.

انگشترهای مناسب انگشت کوچک

این دسته شامل هر نوع انگشتری می‌شود که می‌توان به‌راحتی با انگشت کوچک پوشید. معمولا انگشترهای خاتمدار را در این انگشت می‌کنند اما لزوما هم فقط این سبک نیست. این انگشترها می‌توانند از هر نوع جنسی مثل طلا، پلاستیک و یا حتی چرم باشند.

انگشترهای مناسب انگشت شست

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، اگر نمی‌خواهید دست شما با پوشیدن انگشتر سنگینی کند و یا شلوغ به نظر برسد، انگشت شست شما مکان مناسبی خواهد بود. به دلیل بزرگی انگشت شست، فضای زیادی وجود دارد که به بزرگ‌تر و نمایان بودن انگشتر در دست کمک بسزایی می‌کند. اخیراً هم انگشترهای جمجمه‌ای طرفداران زیادی پیداکرده که در این انگشت می‌پوشند.

بیشتر بدانیم:

طلای 18 عیار چیست ؟

گوگل گلس در هیوندای جنسیس 2015

هیوندای مدل جنسیس خود را با قابلیت پشتیبانی کامل از ویژگی‌های گوگل‌گلس به بازار ارائه خواهد کرد که احتمالا منجر به افزایش امنیت رانندگی در این خودرو خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های‌هوشمند یا گوگل‌گلس، برخلاف تلفن‌های‌هوشمند ابزارهایی هستند که نیازی به به‌کارگیری آن‌ها با استفاده از دست نیست، در نتیجه استفاده از گوگل‌گلس در هنگام رانندگی خطری را ایجاد نمی‌کند و در چهارچوب قوانین رانندگی است.

براساس ادعای هیوندای، رانندگان از طریق عینک گوگل قادر خواهند بود تا بدون نیاز به استفاده از تلفن‌هوشمند خود، به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. هیوندای در نظر دارد تا به‌همراه جنسیس 2015، اپلیکیشن Blue Link Glassware را نیز عرضه کند تا کاربران بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن تلفن‌هوشمند خود را به گوگل‌گلس متصل کنند.

بری‌رتزالف، مدیر اجرایی ارتباط مستقیم با مشتریان و خدمات توسعه کسب و کار در هیوندای شمال امریکا در این مورد می‌گوید:

ما شاهد استفاده از فناری گجت‌های پوشیدنی در انواع کاربردها همچون آمادگی جسمانی و سنجش سلامت هستیم. استفاده از گجت‌های پوشیدنی پتانسیل بسیار بالایی برای استفاده در خودروها و انتقال قابلیت کنترل اتومبیل‌ها به فضای خارج از آن‌ها دارد که کاربران را قادر به انجام برخی اقدامات از طریق گجت خود می‌کند.

استفاده از گجت‌های پوشیدنی در صنعت خودروسازی توسط هیوندای و تاثیر آن در این حوزه بسیار مهم است. اما مطمئنا کمپانی هیوندای در این راه با موانعی روبرو خواهد شد و این موانع در زمان بررسی و توسعه سیستم‌های امنیتی رخ خواهد داد.

همانطور که قبلا نیز به مطلبی در این مورد در زومیت خواندید، برخی افراد درصدد ممنوعیت استفاده از گجت‌های پوشیدنی در برخی مکان‌های عمومی همچون رستوران‌ها و سینماها هستند. اما مطمئنا ممنوعیتی این‌چنین منجر به عدم استفاده از گجت‌های پوشیدنی همچون گوگل‌گلس نخواهد شد.

قطعات هیوندای جنسیس را از کجا بخریم؟

شما می توانید برای خرید قطعات هیوندای جنسیس و هم چنین خرید تمامی قطعات کیا و هیوندای می توانید به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید. 

آشنایی با انواع پودر کاکائو

پودر کاکائو، یک محصول شکلاتی بدون شکر است که عطر و طعم عمیق و اصیل شکلات را به دسرها و نوشیدنی ها اضافه می کند. پودر کاکائو  محصولی است که هنگام خروج چربی یا کره کاکائو از دانه های کاکائو به عمل میاید. بعد از خروج کره از هرچیزی که به صورت مواد خشک باقی میماند پودر تولید شده و به صورت یک محصول به فروش میرسد. ادامه مقاله را بخوانید تا با انواع این محصول و نحوه خرید پودر کاکائو آشنا شوید

حقایق سریع درباره این پودر و خرید پودر کاکائو

  • منشا: میوه درخت گرمسیری
  • انواع: داچ یا هلندی فرآوری شده و طبیعی
  • موارد استفاده: برای طعم دادم دسرها و نوشیدنی ها

پودر کاکائو چه تفاوتی با شکلات دارد؟

شکلات تخته ای حاوی کاکائو جامد و کره کاکائو به همراه شکر و نوعی امولسیفایر مانند لسیتین است. لیسیتین باعث میشود مواد موجود در شکلات در کنار هم قرار بگیرند.

شکلات معمولا ۵۰ درصد کره کاکائو دارد از طرفی پودر کاکائو حاوی مواد جامد کاکائو است و فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد کره کاکائو دارد.

پودر کاکائو با کیفیت بیشتر معمولا حاوی میزان کره کاکائو بیشتری هستند. به عبارتی حین خرید پودر کاکائو اگر گفته شود درصد کره کاکائو آن بیشتر است بدانید آن پودر باکیفیت تر است.

پودر کاکائو در شکلات های موسوم به “شکلات سفید” وجود ندارد. این شکلات ها با ترکیب کره کاکائو و شکر (به علاوه یک امولسیفایر) تولید می شود اما هیچ ماده جامد کاکائو در آن وجود ندارد.

انواع مختلف پودر

دو نوع اساسی پودر کاکائو به نام های پودر کاکائو هلندی یا داچ و طبیعی وجود دارد.

طبیعی

پودر کاکائو خالص دارای سطح pH بین ۵.۳ و ۵.۸ است و آن را در قسمت اسیدی مقیاس قرار می دهد. اسیدیته بر طعم ، نحوه تعامل با سایر مواد و حلالیت آن تأثیر می گذارد. پودر کاکائو طبیعی تولید شده با فرآیند Broma سطح pH طبیعی خود را حفظ می کند. تمایل به طعم شدید تر و عمیق تری دارد، و یک رنگ قهوه ای روشن و تقریبا قرمز رنگ دارد.

فرآوری شده

پودر داچ که طی فرآیندی موسوم به هلندی تولید میشود یک پودر قهوه ای تیره تر با pH بین ۶.۸ تا ۸.۱ تولید می کند و در نتیجه طعم ملایم تری دارد. داچ همچنین باعث کاهش خاصیت آنتی اکسیدانی کاکائو می شود.

برای مطالعه بیشتر :

بهبود دهنده نان

شیرین کننده های مصنوعی ( آسپارتام و سوکرالوز)