نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

استفاده شکلات در بیسکویت سازی :

یکی از مهمترین فرآیندهای ثانویه بیسکویت ها، افزودن و استفاده شکلات در بیسکویت سازی به عنوان روکش و یا مغزی بیسکویت است.

علی رغم قیمت زیاد شکلات، فرآورده های شکلاتی به جز کشورهای گرم، در سراسر جهان فروش بالایی دارند. استانداردها و قواعد خاصی برای فرآورده های شکلاتی، اعمال شده تا اطمینان حاصل شود که فرآورده فوق از چربی های کره کاکائو تهیه شده است.

چرا که هم اکنون با کمک چربی هایی با خواص مشابه کره کاکائو می توان شکلات های کاکائویی تولید کرد. این چربیها نیز همانند کره کاکائو سفت هستند.

شکلات کاکائوی اصل و خالص مصرفی به عنوان پوشش بیسکویت ها گاهی تحت عنوان پوشش نیز شناخته می شود.

مزایای این پوشش ها عبارتند از :

– هزینه تولید به دلیل استفاده از چربی های ارزان تر از کره کاکائو کمتر است.

– محدوده گسترده ای از کیفیت با استفاده از اسید چرب لوریک (موجود در هسته خرما و یا روغن نارگیل) به جای جانشین کره کاکائو که از طریق جداسازی و هیدروژنه کردن اسیدهای چرب گیاهی حاصل می گردد)، به دست می آید.

– ماده اولیه آن پودر کاکائو آن است که می توان آن را به آسانی نگهداری کرد.

– نیازی به ذوب و خمیر کردن آنها حین روکش دادن روی بیسکویت نمی باشد. – دما را می توان در هر محدوده ای تا حداکثر ۵۰ درجه سانتی گراد نگه داشت. بنابراین می توان به کمک دما ویسکوزیته را تنظیم کرد.

– از آنجایی که پوشش شکلات در مقایسه با کاکائوی واقعی حساسیت کمتری دارد، عملیات سرد کردن را می توان با سرعت بیشتری انجام داد.

– با توجه به این که پس از بسته شدن انعطاف پذیری بیشتری دارد، احتمال شکستگی و یا جدا شدن آنها از بیسکویت وجود ندارد.

معایب این روش نیز عبارتند از :

– طعم کاملا واقعی و مشابه کاکائوی اصل را ندارند و پس از ذوب شدن در دهان حالت واکسی ایجاد می کنند.

– بافت آنها به سفتی بافت کاکائوی واقعی نیست بلکه مشابه بافت پنیر است.

– ممکن است پس از مدتی نگهداری در انبار، سطح آنها را لایه سفید رنگی از اسیدهای چرب بیوشاند.

اسید چرب لوریک /HPKO در روغن هیدروژنه هسته خرما است. CBR جانشین چربی کره کاکائو لوریک است. لسیتین به عنوان تنظیم کننده ویسکوزیته در حدود ۰/۲ ٪ از کل ترکیبات، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توان پودر کاکائو با ۱۲-۱۰٪ چربی را جهت ایجاد رنگ و طعم به کار برد. توصیه می شود که در صورت مصرف لوریک اسید ، حداکثر مقدار مصرفی پودر کاکائو ۱۶٪ است. با افزایش پودر کاکائو، ممکن است کره کاکائو بر خصوصیات پوشش تاثیرگذار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی غذایی مثل شیرین کننده ها مصنوعی(آسپارتام ، سوکرالوز، سوربیتول) می توانید به سایت جهان شیمی مراجعه کنید.


آیا مردها هم می‌توانند از طلا و جواهرات استفاده کنند؟

استفاده از طلا و جواهرات در مردها موضوع جدید و تازه‌ای نیست که به سال‌های اخیر ربط داشته باشد. در مصر باستان مردها به وفور از زیورآلات استفاده می‌کردند و تاتونخامون یکی از پادشاهانی بود که همه نوع زیورآلاتی داشت.

در طول قرن‌های گذشته مردها همیشه از انواع چشم‌زخم، گوشواره طلا ، هدبند فلزی، گردنبند، پیرسینگ بدن، انگشتر طلا ، پابند، دستبند، مدال و سنجاق سینه استفاده کرده‌اند و همچنان نیز این زیورآلات در بین برخی از مردان مدرن و امروزی رواج دارد.

جالب است بدانید در گذشته چنین بوده که هر چه طلا یا جواهر درخشش بیشتری داشته، برای مردها جذاب‌تر بوده و حتما از آن برای تکمیل تیپ و ظاهر خود استفاده می‌کردند.

گردنبند و زنجیرهای آویز

چه مدلی برای مردان مناسب است: زنجیر طلای رزگلد ساده / زنجیر طلای زرد با سنگ قهوه‌ای / زنجیر نقره استرلینگ بلند با آویز یا مدال از جنس نقره

با چه لباسی باید ست کرد: یک تی‌شرت ساده و بدون طرح، شلوار جین راسته با جوراب و کفش ورزشی

توضیحات کارشناس: شما با استفاده از این زنجیرها می‌توانید تیپ ساده‌ و تکراری تی‌شرت و شلوار جین را به یک ظاهر متفاوت و جدید تبدیل کنید.

انگشترهای پهن و مردانه

چه مدلی برای مردان مناسب است: انگشتر نقره استرلینگ / انگشتر مربعی از جنس برنج / انگشتر ساده از جنس طلای سفید / انگشتر از جنس پلاتین

با چه لباسی باید ست کرد: این‌گونه انگشترها را بهتر است با لباس‌های جین و لی ست کنید، یا لباس‌های گل‌دار

توضیحات کارشناس: برای اینکه غیررسمی و ماجراجو به نظر برسید می‌توانید از انگشترهای پهن استفاده کنید زیرا این اکسسوری اغلب با لباس‌های کژوال و غیررسمی استفاده می‌شود.

دستبند 

چه مدلی برای مردان مناسب است: دستبند النگویی از جنس نقره استرلینگ / دستبند چرمی مشکی / دستبند چرمی آبی‌رنگ / دستبند سنگی به رنگ مشکی با تزئینات نقره‌ای

با چه لباسی باید ست کرد: این اکسسوری‌ها را می‌توان تقریبا با هر تیپی ست کرد؛ از پیراهن مردانه گرفته تا تی‌شرت ساده و حتی کت‌های اسپرت یا مجلسی. فقط کافیست دستبندها را در کنار ساعت مچی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا  و هم چنین خرید طلا  کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر مراجعه کنید و تنها به چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مواد شیمیایی طبیعی و مصنوعی :

علی رغم این باور عمومی که مواد طبیعی بهتر از ترکیبات مصنوعی هستند، دانشمندان شواهد علمی چندانی برای تأیید این ادعا نیافته اند. در حقیقت، متخصصان صنایع غذایی بر این باورند که محصولات و مواد شیمیایی طبیعی الزاما غذایی از مزایای مواد طبیعی بهره نبرند. متخصصان شیمی آلی، مواد شیمیایی مصنوعی مختلفی را سنتز کرده اند که از نظر ساختار و حتی عملکرد از مواد شیمیایی طبیعی قابل تشخیص نبوده و نقش یکسانی دارند.

این در حالی است که مواد مصنوعی خالص تر از مواد طبیعی هستند. در کنار آن باید به این نکته توجه نمود که برخی از مواد شیمیایی کشنده مانند سموم بوتولیسم یا سموم فلج کننده صدف، طبیعی اما سمی هستند. انسان همچنین باید از گیاهانی مانند پیچک سمی و شوکران به علت سمی بودن اجتناب کند.

نکته :

برخی از غذاها که در حالت طبیعی سالم هستند، تحت شرایط خاص سمی می شوند. موارد ثبت شده مرگ حاصل از مصرف صدف های سمی و سیب زمینی سبز ، مثال هایی از این موارد هستند. با وجود اینکه معمولا روی محصولات نهایی کنترل زیادی انجام می شود، طی انجام فرایندهای شیمیایی نیز امکان تولید ناخالصی های سمی وجود دارد.

غذاهای کامل معمولا ترکیب کاملی از مواد مغذی با کمترین سمیت و بیشترین زیست سازگاری را دارا بوده ولی وقتی ترکیبات طبیعی از منابع طبیعی جداسازی و تغلیظ شوند، ممکن است خطراتی را در بر داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است از حلال های آلی برای جداسازی مواد از بخش های مختلف گیاه، دام و یا حشرات استفاده گردد.

بسیاری از این حلال ها سمی بوده و اگر به مقدار کمی نیز در محصول نهایی باقی بمانند، خطرناک خواهند بود. بنابراین ممکن است عصاره های طبیعی خلوص کمتری نسبت به مواد شیمیایی سنتزی داشته که برخی از این ناخالصی ها سمی هستند.

البته تا زمانی که مقدار ناخالصی ها به صورت طبیعی کم باشد نباید نگران آنها بود اما اگر عصاره تغلیظ شود، آنگاه در حین تغلیظ و خالص سازی ممکن است سموم طبیعی هم تغلیظ شده و حتی طی فرایندهایی خالص تر شوند.

به این ترتیب آنچه حضور طبیعی اش در یک غذای کامل خطری ندارد، زمانی که در مقادیر بیشتری در اجزاء وجود داشته باشد، ممکن است خطرناک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی مثل کربنات ها( کربنات پتاسیم)، سیترات ها ( سیترات سدیم ) سولفات ها( سولفات مس ) ، اسیدهای آلی ( اسید استیک )و.... می توانید به سایت جهان شیمی مراجعه کنید.


چند مد طلا و جواهرات مردانه در سال ۲۰۲۰

۱- انگشترهای بزرگ و حجیم 

یکی از ترندهای طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۰، انگشترهای بسیار بزرگ و حجیم است. پیشنهاد می‌کنیم از بزرگ بودن این انگشترها نترسید و حداقل یک بار یکی از مدل‌های آن را در دست امتحان کنید؛ ممکن است به این تیپ انگشتر علاقه‌مند شوید!

وقتی یک انگشتر طلا حجیم به دست کنید، دیگر لازم نیست از دیگر اکسسوری‌ها و طلا و جواهرات برای تکمیل تیپ و استایل خود استفاده کنید؛ زیرا این انگشتر به اندازه کافی جلب توجه می‌کند.

2- گردنبند چوکر مردانه

چوکرها در گذشته مد بودند و دوباره امسال (۲۰۲۰) مد شده‌اند. این نوع گردنبند اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی مد بود و با جوراب‌های ساق بلند ست می‌شدند.

چوکر در واقع یک گردنبند بسیار کوتاه است که فقط دور گردن را می‌گیرد و آویزان نیست. انواع بسیار زیادی از این نوع گردنبند در بازار وجود دارد اما نمونه‌های چرمی و قلاده‌ای شکل، بیشتر از بقیه طرفدار و محبوبیت دارد

3- گوشواره تکی در یک گوش

امسال احتمالا  زیاد دیده‌اید که بسیاری از مردان جوان امسال در یکی از گوش‌های خود گوشواره طلا یا مدل‌های دیگری از گوشواره را به گوش دارند.

گوشواره تکی با این هدف در سال ۲۰۲۰ مد شده تا نشان دهد که «عدم تقارن» هم زیبا و جذاب است.

4- دستبندهای مهره‌ای / دستبند‌های سنگی

از دیگر ترندهای اکسسوری مردانه در سال ۲۰۲۰ می‌توان به دستبندهای سنگی یا مهره‌ای اشاره کرد که در سال‌های گذشته نیز رواج بسیاری داشت. شما با یک دستبند سنگی زیبا می‌توانید در یک جمع مردانه خوش بدرخشید. البته این امر به جنس و طرح دستبندی که خریداری می‌کنید هم بستگی دارد. هر چه جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت دستبند باکیفیت‌تر باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود.

5- گردنبند زنجیری

گردنبند زنجیری سال‌هایِ سال است که توسط سلبریتی‌های مرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاریخ دقیق مد شدن آن معلوم نیست. اما چیزی که معلوم است، این است که در سال ۲۰۲۰ هم هنوز گردنبند زنجیری مردانه بسیار محبوب است و جزو ترندهای امسال به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرات می اتوانی به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.


مواد شیمیایی سمی در صنایع غذایی ما !

مواد شیمیایی این روزها در تمام مراحل فراوری غذاهایی که روی میز ما قرار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد شیمیایی سمی در تولید ، برداشت ، فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد دارند و می ‌توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند.

برخی از این مواد شیمیایی سمی در مواد غذایی باقی می‌مانند و برخی دیگر در محیط زیست ماندگار هستند و برای قرن‌ها می توانند عوارض جانبی گوناگونی به دنبال داشته باشند.

در دنیای امروز مواد نگهدارنده به بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده ازجمله نان ، غلات و گوشت ها اضافه می شوند. مطالعات نشان داده است که مواد افزودنی شیمیایی می توانند مسبب سردرد ، حالت تهوع ، ضعف و مشکل در تنفس باشند.

چه مواد شیمیایی در بدن ما وجود دارد؟ 

بااینکه همه ما هر روز به طرق مختلف در معرض مواد شیمیایی هستیم اما اطلاعات دقیقی در رابطه با اینکه چه مقدار مواد شیمیایی در بدن ما انباشته‌شده وجود ندارد، فقط کافی است به این فکر کنید برای تولید محصولات کشاورزی سالیانه ۱.۲ پوند سموم آفت‌کش استفاده می‌شود. تحقیقات صورت گرفته مقدار قابل‌توجهی از این آفت‌کش‌ها را بدن انسان‌ها و حتی مایع آمنیوتیک جنین در حال رشد ردیابی کرده ‌اند.

روش های جلوگیری از ورود مواد شیمیایی سمی به غذاها

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم به‌طور کامل از نفوذ مواد سمی به مواد غذایی جلوگیری کنیم اما می‌توانیم کاری کنیم که مواجه ما با این مواد شیمیایی در حال حاضر و آینده به حداقل برسد. برخی از این راهکارها در ادامه عنوان شده‌است:

استفاده از مواد ارگانیک

مواد ارگانیک حاوی مواد شیمیایی کمتری هستند زیرا در فرآیند تولید آن‌ها سموم آفات کش کمتری استفاده شده است. آلوده‌ترین میوه‌ها و سبزی‌ها ازنظر آفت‌کش‌ها سیب ، توت‌فرنگی ، انگور ، کرفس ، هلو ، اسفناج ، فلفل دلمه‌ای شیرین ، خیار ، گوجه‌فرنگی گیلاسی و سیب‌زمینی هستند. شما می‌توانید با خرید انواع ارگانیک آن‌ها مقدار کمتری مواد شیمیایی را وارد بدن خودتان کنید.

حمایت از خوراکیهای ارگانیک

بیشتر از غذاهای محلی استفاده کنید که در فرآوری آنها حداقل مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مزارع و کارخانجات محلی با تغییر سیاست‌های تولیدی خود در جهت استفاده کمتر از مواد شیمیایی سمی در ارتقاء سلامت انسان‌ها دارند که با حمایت شما می توانند بیش از پیش کارشان را توسعه بدهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی غذایی مثل پودر کاکائو و یا انواع شیرین کنندهای مصنوعی ( آسپارتام ، سوکرالوز، سوربیتول)و... می توانید به سایت جهان شیمی مراجعه کنید