نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

جنسیس G70 فیس لیفت شد

اگر از طرفداران هیوندایی جنسی هستین این مقاله اسز استار پارتس نمایندگی فروش لوازم یدکی هیوندا را از دست ندید.

در شرایطی که تنها سه سال از معرفی جنسیس G70 می گذرد هیوندای برای برند لوکس خود، برنامه فیس لیفت این خودرو را در دستور کار قرار داده است تا با محصولات جدید خود هماهنگ شود.

تصاویر اولیه از این فیس لیفت به نمایش گذاشته شده که نمای جلو و عقب این خودرو را نشان می دهد.

با وجود نظرات موافق و مخالف درباره زبان طراحی جدید جنسیس و هیوندای، در فیس‌ لیفت G70 هم از همین زبان طراحی استفاده شده است.

در G70 جدید شاهد جلو پنجره‌ ای مشابه شکل الماس هستیم که توسط چراغ‌ های دو تیکه احاطه شده است و در زیر سپر هم ورودی ‌های هوای تهاجمی‌ تری جای گرفته ‌اند.

در نمای پشت این خودرو تغیرات زیادی قابل مشاهده هستند؛ درب صندوق جدیدی با اسپویلری یک پارچه دیده می ‌شود که جای پلاک از روی آن به روی سپر منتقل شده است. همچنین چراغ‌ های جدید دو قسمتی نیز به چشم می‌ خورند که تقلیدی از فرم چراغ‌ های جلو را به نمایش گذاشته ‌اند.

سپر عقب نیز با سر اگزوزهای بیضی ‌شکل بزرگ‌ تر از قبل، نمای اسپرت‌ تری به این خودرو داده است.

بیشتر بخوانید :

جنسیس در مورد پیشرانه G70 جدید حرفی نزده اما بنا به صحبت های قبلی بیان شده است که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ قبلی آن با یک موتور جدید ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین خواهد شد که با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، افزایش ۳۸ اسب بخاری و ۶۸ نیوتون متری نسبت به موتور قبلی خواهد داشت.

احتمال می رود که جعبه دنده دستی 6 حالته جنسیس G70 بدون تغییر باقی بماند که به خاطر عملکرد خوب آن خبر خوبی می باشد.

زمان رو نمایی از این فیس لیفت جدید هنوز مشخص نشده است ولی انتظار می رود که این سدان لوکس کره‌ ای سال آینده عرضه شود.

منبع : استار پارت ( نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا )

عملکرد اسید اسکوربیک در تولید نان چیست؟

اسید اسکوربیک (AA) معمولاً به عنوان ویتامین C شناخته می شود و در بسیاری از سبزیجات و میوه های سبز به مقدار زیاد وجود دارد. این یک جز essential اساسی در رژیم غذایی است. استفاده از آن در تولید نان سال ها پیش با حق ثبت اختراع انگلستان (455،221 BP) از سال 1936 شناخته شده است. این ماده اکسید کننده ای است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد (بهبود دهنده  نان ، افزودنی) و در بسیاری از موارد (به عنوان مثال در اتحادیه اروپا) تنها مورد مجاز برای استفاده است. در نان سازی.

در نان سازی از آن برای بهبود احتباس گاز خمیر از طریق تأثیر آن بر ساختار گلوتن استفاده می شود. از نظر شیمیایی ، AA یک عامل کاهنده است (و گاهی اوقات به عنوان ضد اکسیدان نیز نامیده می شود) اما در حین مخلوط کردن خمیر در حضور اکسیژن و آنزیم اکسیداز اسکوربیک به راحتی به اسید دهیدرواسکوربیک (DHA) تبدیل می شود (شکل 10 را ببینید) (کالینز ، 1994). اکسیژن برای تبدیل از حباب های گازی که در حین مخلوط کردن خمیر استفاده می شود ، حاصل می شود و تبدیل توسط آنزیم آسکوربیک اکسیداز که به طور طبیعی در آرد گندم رخ می دهد ، فعال می شود.

بیشتر بخوانید :

شیمی فرآیند اکسیداسیون AA در مخلوط کردن خمیر پیچیده است (ویلیامز و پولن ، 1998) اما احتمالاً شامل اکسیداسیون گروه های —S — H (سولفیدریل) پروتئین های گلوتن ساز و تشکیل —S — S– (دی سولفید) است. ) اوراق قرضه. نتیجه خالص اثر AA بهبود توانایی خمیر در نگهداری گاز (همانطور که با افزایش فنر اجاق مشاهده می شود) و تولید نان با ساختار سلول خرده ریزتر (اندازه متوسط ​​سلول کوچکتر) است. این تغییرات همچنین منجر به ایجاد خرده نان می شود که در هنگام لمس نرم تر است و در عین حال انعطاف پذیری زیادی برای بازیابی شکل اصلی خود پس از فشرده سازی دارد. این کمک می کند تا احساس بهبود طراوت را به مصرف کننده منتقل کنید.

وابستگی به اکسیژن برای تبدیل AA به DHA به این معنی است که مقادیر هوای ترکیب شده در هنگام اختلاط خمیر نقش مهمی در ارتقا اکسیداسیون دارد. این بدان معنی است که اکسیداسیون به کمک AA به دلیل توانایی مخلوط کن های مختلف در انسداد مقادیر مختلف هوا ، در نوع میکسر متفاوت است (Marsh، 1998). برخی از رژیم های اختلاط ایجاد شده است که مقدار کل هوای مسدود شده در هنگام اختلاط را افزایش می دهد تا اکسیداسیون با کمک AA بیشتر حاصل شود

منبع : جهان شیمی

راهنمای انتخاب سایز حلقه نامزدی

حلقه طلا نامزدی شما پس از گذشت سال‌ها، به عنوان نمادی از عشق و قبول کردن عهد و پیمان بین شما خواهد بود. به همین دلیل قبل از مطرح کردن درخواست ازدواج، مهم است درباره سایز انگشت همسر آینده خود تحقیق کنید. مطمئنا هیچ چیزی ناامید کننده‌تر از این نیست که حلقه نامزدی که ارزش زیادی برای شما دارد، اندازه دست شما نشود و تو انگشتان‌تان لق بزند. در این مقاله، راهنمایی جامع در مورد نحوه انتخاب سایز حلقه نامزدی یا حلقه عروسی برای شما آماده کردیم. چرا که خریدن حلقه نامزدی، کاری نیست که آن را با حدس و گمان بتوان انجام داد.

مبانی اندازه گیری حلقه نامزدی

در واقع تعیین اندازه درست پایه حلقه می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های پروسه خرید حلقه نامزدی و همچنین زمان انتخاب حلقه عروسی باشد، زیرا چندین مؤلفه مختلف بر اندازه گیری و انتخاب حلقه نامزدی اثر دارد.

محیط و فعالیت

دما، رژیم، بارداری و سایر عناصر بیولوژیکی می‌توانند روی سایز انگشتان شما تأثیر بگذارند. از تغییر اندازه انگشت خود نترسید. این بدان معنی است که شما زنده هستید و فعالیت طبیعی بدن در حال انجام شدن است. این تغییر اندازه می‌تواند بر اثر فعالیت، فصل و بسیاری از عوامل شخصی باشد. در واقع فرمولی برای انتخاب اندازه درست حلقه وجود ندارد، زیرا نوع اندازه‌گیری فرد به فرد فرق دارد و این بستگی به سبک زندگی افراد دارد.

بیشتر بخوانید :

شکل انگشت

 بله، درست است. انواع مختلفی از انگشت وجود دارد و این تنوع می‌تواند بر اندازه و اندازه شدن حلقه تأثیر بگذارند. اگر انگشت حلقه شما حالت مخروطی دارد، به این شکل است که هر چه سمت پایین می‌آید پهن‌تر می‌شود و جایی که حلقه در آن قرار می‌گیرد، بزرگ‌ترین نقطه از انگشت شما است. معمولا حلقه‌های نامزدی برای انگشتان باریک ساخته می‌شوند، بنابراین لازم است هنگام خرید آنلاین طلا و حلقه نامزدی فرم و حالت انگشتان را بیان کنید. از طرف دیگر، انگشتی داریم که دارای برآمدگی است و برآمدگی روی این انگشتان معمولا در وسط انگشت است و این نقطه را عریض می‌کند. درست از این نقطه است که باید حلقه عبور کند و در انگشت جای بگیرد. در این نوع انگشت‌ها ممکن است حلقه را بزرگ‌تر انتخاب کنند که از برآمدگی عبور کند، اما حلقه در انتهای انگشتان لق خواهد زد.

پهنای حلقه

حلقه‌هایی که نازک‌تر هستند معمولا برای انگشت بزرگ‌تر هستند و آنها که رینگ آنها پهن‌تر است، در انگشت راحت‌تر قرار می‌گیرند و تکان نمی‌خورند. هرچه فلز در اطراف انگشت شما بیشتر باشد، فضای بیشتری در انگشت اشغال می‌کند که جای آن را محکم‌تر می‌کند. یک حلقه با رینگ نازک به اندازه 6 به اندازه یک حلقه با رینگ ضخیم به سایز 6 یکی نیست و راحتی آن را ندارد. اگر عاشق حلقه‌های نامزدی نازک و ظریف هستید (که در حال حاضر جزء ترندهای طلا و جواهر هستند)، دنبال اندازه کوچک‌تر این حلقه‌ها بروید.

سایز بین المللی حلقه نامزدی

در ایالات متحده و کانادا اندازه حلقه‌ها از 3 تا 13 متغیر است. اندازه‌ها بر اساس قطر یا دور حلقه در اینچ یا میلی‌متر اندازه گیری می‌شوند. برای قطر طول داخلی حلقه را اندازه گیری می‌کنند، در حالی که برای اندازه گیری محیط آن طول کل رینگ را اندازه گیری می‌کند. اندازه بین المللی حلقه شامل همان فرآیند اندازه گیری می‌شود، اما اندازه‌ها و شماره گذاری آنها در مقیاس‌های مختلف و بسته به کشور متفاوت هستند. استرالیا و انگلستان در سیستم اندازه گیری خود از حروف الفبا استفاده می‌کنند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین

اگر شما هم از ان دسته از راننده ها هستید که از بالارفتن امپر ماشین خود ناراضی هستید و دلیل ان را نمی دانید در ادامه این مقاله با استار پارت نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

قفل کردن ترموستات خودرو

در صورتی که رادیاتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد احتمالا ترموستات قفل کرده است.

خرابی واترپمپ

اگر ترموستات خودرو سالم است و یا با تعویض ترموستات مشکل فوق همچنان باقی مانده باشد، واتر پمپ خودرو خراب شده است.

وجود هوا در سیستم خنک کننده

وجود هوا در رادیاتور خودرو مانع از گردش صحیح مایع خنک کننده می شود و در نتیجه آمپر آب ماشین را بالا می برد.

سر سیلندر و واشر

کاهش سریع آب رادیاتور، سخت روشن شدن خودرو در ابتدای صبح و سفتی شیلنگ های رادیاتور هنگام بالا بودن دمای موتور همگی از نشانه های وجود مشکل در سرسیلندر و واشر هستند. تشخیص این مشکل نیز نیازمند مهارت بالایی است و باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

وجود مواد زائد در رادیاتور

کثیفی رادیاتور و وجود مواد زائد در داخل آن نیز از عواملی است که مانع از گردش آسان آب در سیستم خنک کننده خودرو می شود. برای تمیز کردن رادیاتور ابتدا باید آن را از ماشین جدا کرد. بنابراین بهتر است این کار را به یک مکانیک بسپارید.

بیشتر بخوانید :

دلایل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از کولر

گاهی ممکن است هنگامی کولر خودروی خود را روشن می­ کنید آمپر آب سریعا بالا برود. اگر این مشکل ادامه دار باشد، باعث جوش آوردن خودرو و مشکل ساز شدن برای شما  می­ شود. این امر می ­تواند چندین دلیل داشته باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره می ­کنیم:

یکی از دلایل آن می­تواند سوختن واشر سر سیلندر باشد. که در اینصورت باید از سالم بودن سر سیلندر اطمینان پیدا کنید.

اگر سر سیلندر سالم بود باید دو قسمت دیگر خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید این دو قسمت شامل رادیاتور و فن خودرو می ­باشد.

اگر مشکل از رادیاتور باشد احتمالا کثیف شده و مانع از تبادل حرارتی می­ شود و موجب می­ شود دمای آب بالا برود در اینصورت رادیاتور باید باز شود و تمیز شود. اگر مشکل از فن خودرو باشد می­توان به راحتی مشکل آن را با تعویض و رفع ایراد فن برطرف کرد.

* نکته قابل توجه که باید به آن دقت کنیم این است که هنگامی خودرو در حال حرکت با دور موتور بالا است نباید کولر خودرو را روشن کنید بلکه هنگامی خودرو متوقف است و یا در حال حرکت است کلاچ را بگیرید بعد کولر را روشن کنید دلیل آن تحت فشار قرار دادن عملکرد موتور خودرو می­ باشد.

منبع

بهبود دهنده حجم و بافت و ماندگاری نان

بهبوددهنده ها موادی هستند که موجب انعطاف پذیری بافت نان شده و قدرت تحمل خمیر در مراحل مختلف تهیه نان مانند ترکیب کردن و تخمیر را افزایش داده و به ارتقای کیفیت محصول نهایی کمک می‌کنند.

انواع مختلفی از بهبوددهنده نان  وجود دارد. برخی از آن‌ها به صورت ژل هستند؛ از آن جایی که غلظت مونو گلیسیرید در این ژل ها زیاد است، ثبات و مقاومت خمیر بهبود یافته و خمیری با بافت یکنواخت به دست می‌آید. همچنین این نوع بهبوددهنده موجب حفظ رطوبت غیر آزاد شده که نرمی بیشتر نان را به دنبال دارد و از بیات شدن زود هنگام نان جلوگیری می‌کند و سبب افزایش ماندگاری محصول می‌شود.گروه دیگر بهبود دهنده‌ها، انواع پودری شکل آن‌ها هستند که استفاده از آن‌ها به دلیل غلظت بالایی که دارند، از نظر اقتصادی به صرفه تر است. بهبود دهنده‌های پودری حجم و بافت مطلوبی را به وجود آورده و فرآیند پخت نان را بهبود می‌بخشند. علاوه بر آن، بافت نرمی ایجاد کرده و سبب افزایش ماندگاری نان تولید شده می‌شوند. از بهبود دهنده‌های پودر بیشتر برای تهیه نان‌های سنتی، نان بربری و نان سنگک استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید :

اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک همان ویتامین C بوده که اندکی خاصیت اسیدی دارد و به شکل کریستال‌های سفید یا زرد و یا به صورت پودر در دسترس است. این ماده محلول در آب بوده و انحلال پذیری کمی نیز در الکل دارد ولی در کلروفرم، اتر و بنزن حل نمی‌شود. چنانچه این ماده به صورت محلول در آید، به سرعت اکسید می‌شود اما در حالت خشک در هوا پایدار است و با اکسیژن واکنش نمی‌دهد. سبزیجات و میوه‌هایی مانند پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو ترش و شیرین، توت فرنگی، کیوی و بسیاری از میوه‌های شیرین دیگر منبع مهم ویتامین C هستند. خرید اسید اسکوربیک به دلیل کاربرد گسترده ای که در صنایع غذایی دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کربوکسی متیل سلولز

این ماده نوعی صمغ سلولزی یونی بوده که به صورت پودر سفید یا زرد رنگ وجود داشته و در آب حل می‌شود. از آن جایی که این ماده نسبت به مواد مشابه سرعت انحلال بیشتری دارد و دارای خواصی چون تعلیق، چسبندگی و نگهداری آب، شفافیت زیاد، مقاومت زیاد در برابر اسید، تحمل نمک به میزان زیاد، مولکول‌های یکنواخت توزیع شده و سلولزهای آزاد کم‌تری است، کاربردهای متنوعی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. بنابراین افراد فعال در صنایع مختلفی مانند ساخت و ساز، پلاستیک، کشاورزی، تولید کاغذ، رنگ، چسب، لوازم آرایشی و بهداشتی، نساجی، سرامیک سازی و … اقدام به خرید کربوکسی متیل سلولز می‌کنند.

مالتودکسترین

مالتودکسترین پودر نشاسته‌ای سفید رنگی است که از ساکاریدهای فاقد طعم شیرین به دست می‌آید. این ماده محلول در آب بوده و طعم خاصی ندارد. همچنین دارای زنجیره بلندی از کربوهیدرات است که ضمن تأمین انرژی، هضم آسانی دارد. تولیدکنندگان به منظور بهبود طعم، ضخامت و ماندگاری محصولات غذایی خود از این ماده استفاده می‌کنند.

منبع