نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

فواید طلا، 5 مزیت و فایده بینظیر طلا که حتما باید بدانید

ما  در این مقاله حقایق جالبی درباره طلا و فواید طلا برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم  که احتمالا تاکنون از آن ها اطلاعی نداشته اید. تمام فواید طلا که در این مقاله ذکر شده است نتیجه تحقیقات علمی و همچنین حقایق و یافته های تاریخی است که بشر تجربه کرده است. این شما و این آشنایی با 9 فایده و مزیت استفاده از طلا.

کاهش تب و دمای بدن

بسیاری از افراد با لرز، گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن که ناشی از تغییرات دمای بدن است، مواجه هستند. طلا یک راه حل محبوب برای مقابله با چنین مشکلاتی است زیرا به طور طبیعی دمای بدن را تنظیم می کند. به عنوان مثال، زنانی که یائسگی را پشت سر می گذارند، دچار گرگرفتگی می شوند. یکی از فواید طلا در خانم های یائسه کمک به کاهش گرگرفتگی است. در خانم هایی که هنوز در سن باروری هستند نیز استفاده از طلا میتواند به تنظیم دمای بدن در دوره های ماهانه کمک کند. بنابراین یکی از خواص فلز طلا برای خانم ها کاهش درد و گرگرفتگی یا تنظیم دما است.

کمک به التیام درد

انسان ها بعد از آنکه طلا را کشف کردند از آن برای مصارف مختلف بهره بردند. هنوز مدت زمان زیادی از کشف این فلز خارق العاده نگذشته بود که انسان متوجه خواص شفادهنده و ارزش آن شد. از همین رو ارزش طلا در پیش چشمان بشر دو چندان شد. از همان ابتدای کشف طلا و بعد از آنکه خواص درمانی طلا آشکار شد ، از این فلز به شکل طبیعی خود برای درمان درد و زخم استفاده می شد. انسان ها فهمیدند که گذاشتن طلا و یا گرد طلا میتواند جلوی عفونت زخم ها را بگیرد و به ترمیم زخم ها کمک زیادی میکند. آن ها همچنین فهمیدند که با بستن طلا به زخم ها و خراش های شدید میتوان به کاهش درد نیز کمک کرد.

افزایش بهزیستی کلی و شور نشاط در روانی

اگر همیشه احساس بیحالی و افسردگی میکنید، جواهرات طلا می توانند حس و حال شما را بهتر کنند زیرا طلا دارای تاثیرات مثبتی است که می تواند بر مشکلات روحی و روانی درون بدن یا ذهن شما غلبه کند. این تاثیرات یا انرژی مثبت، ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای را در داخل بدن به جریان میاندازد که رگ های خونی شما را شل کرده و توزیع اکسیژن به سلول ها را تقویت کرده یا افزایش میدهد. این به نوبه خود، سطح انرژی شما را بالا می برد و بدن شما بهتر به خواسته هایتان واکنش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز

افرادی که آرتروز دارند درد زیادی متحمل می شوند که استفاده درست و طبیعی از انگشتان دست و پاها را برای آنها غیرممکن می کند. آویختن و استفاده از طلای 24 عیار یا قرار گرفتن آن در معرض پوست ناحیه دچار آرتروز، خاصیت تسکین دهنده ای دارد و علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را کاهش می دهد. در این خصوص محققان مطالعاتی انجام داده اند که نتایج مثبتی برای بیماران آرتروزی داشته است.

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا (NCBI) در این خصوص می گوید که استفاده از طلا به جهت تسکین درد آرتروز در تحقیقات مختلف مورد بررسی است و هرچند که مطالعات زیادی برای اثبات این ادعا مورد نیاز است ولی در حال حاظر بهره گیری از فواید طلا برای بیماران آرتروزی توصیه شده است.

کاهش استرس و اضطراب

زندگی سخت است و بعضی اوقات، ممکن است احساس کنید که انجام هیچ کاری برای شما مفید نیست و به عبارتی هیچ چیزی به شما مزه نمیدهد. زمانی که در این وضعیت روانی و استرس زا هستید قرار گرفتن در مسیرها اشتباه و بیراهه بسیار محتمل است. انتخاب چنین مسیرهای زندگی  شما را به خطر می اندازد و سخت تر میکند.

با این وجود، با آویختن جواهرات طلا می توانید بر چنین روحیه بد و استرس زا غلبه کنید. آویختن طلا نه تنها برای بهبود وضع روحی و کاهش استرس خوب است بلکه به شما اعتماد بنفس بالایی میدهد. هنگام استفاده یا آویختن جواهرات طلای ظریف، بهتر میتوانید با مردم تعامل داشته باشید و آسانتر میتوانید خواسته های خود را به آن ها منتقل کنید در نتیجه هر چه این روابطه آسانتر و بهتر باشد استرس و اضطراب نیز کم و کمتر خواهد شد. بدین ترتیب جواهرات و فواید طلا، سلامت و رفاه عاطفی شما را تقویت می کنند به مقدار قابل توجهی فشار و بار روانی شما را کاهش میدهند.

منبع : مجله طلا و جواهر

مزایای خرید طلای دست دوم

خرید آنلاین طلا و خرید فیزیکی طلا همیشه به عنوان یکی از امن‌ترین خریدها برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید و حتی این نوع خرید در میزان آشفتگی بازار و اقتصاد، باز هم به عنوان اولین انتخاب‌ها به شمار می‌آید و مردم به خرید آن اطمینان دارند.

طلا و جواهر همیشه بخشی از زندگی بودند و در طول تاریخ نیز تقاضا برای خرید وجود داشته و روز به روز نیز در حال افزایش است. از زمان‌های قدیم مردم برای زیباتر کردن ظاهر خود و همچنین ایجاد شکلی منحصر به فرد از خود در بین جمعیت، سراغ خرید طلا و جواهر می‌رفتند. این فلز گرانبها همچنین برای هدیه دادن نیز استفاده می‌شده است. استفاده از طلا و جواهر علاوه بر اینکه ظاهر را جلوه می‌بخشد، خاصیت ماندگاری نیز دارد و می‌توان آنها را نسل به نسل منتقل کرد و به عنوان میراث به جا گذاشت.

طلاهایی که نسل به نسل می‌گردند، روزی برای فروش گذاشته می‌شوند و این می‌تواند برای شما فرصت خوبی باشد، تا بتوانید با خرید آن پول خود را در جایی امن سرمایه گذاری کنید. مزایای سرمایه گذاری روی طلای دست دوم شامل موارد زیر می‌شود:

قیمت پایین

خب همه ما می‌دانیم که قیمت طلا و جواهر هیچ وقت ارزان نبوده است و این فلز گرانبها همیشه جزء وسایل لوکس به شمار می‌آید. اما خرید این فلز براق و درخشان با هزینه کم نیز شدنی است و می‌شود آن را با پرداخت هزینه‌ی کمتری داشت. اجرت ساخت طلا و مالیات در طلای دست دوم وجود ندارد و اگر جزء افرادی هستید که ظاهر طلا برای شما خیلی اهمیتی ندارد، می‌توانید روی سرمایه گذاری روی طلای دست دوم حساب کنید و در نهایت با هزینه کم از خرید آن نیز سود کنید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

طلاهایی قدیمی و کمیاب

جستجو برای خرید طلای دست دوم، مانند پیدا کردن گنج است. چیزی که پیدا می‌کنید به هیچ عنوان با طلاهایی که در ویترین طلافروشی‌ها مشاهده می‌شود، تطبیق ندارد و در برخی مواقع زیبایی خاص و خیره کننده‌ای دارد.

در میان طلاهای دست دوم طلاهای کلاسیک و کمیابی دیده می‌شود که اگر بخواهید سرمایه‌ی بیشتری در این حوزه خرج کنید، می‌توانید مقدار بیشتری از این طلاهای عتیقه داشته باشید. بیشتر اوقات مردم برای نقد کردن طلاهای خود سریع آنها را به فروش می‌رسانند و این فرصتی عالی برای شماست تا طلا و جواهری را پیدا کنید که داستان‌هایی جالب پشت سر گذاشته باشند.

انتخاب گسترده هنگام خرید

خرید طلا دست دوم به این معنی است که شما طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و سبک‌های طلا را در مقابل خود دارید که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. با اینکه انتخاب در زمان خرید زیاد است، اما باید توجه کرد که برای چه قصدی دارید طلا را می‌‌خرید و همیشه باید سعی کنید که طلای دست دوم را به گونه‌ای انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، سود نیز داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که خرید طلای دست دوم نکاتی دارد و برای اینکه به بهترین جواب در سوال طلای دست بخریم یا نه برسید، باید این نکات را بدانید.

قابلیت خرید به میزان سرمایه

یکی از مزیت‌های خوب طلای دست دوم این است که شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌ای که دارید طلا بخرید و این به دلیل رنج قیمتی متفاوتی است که هر طلا دارد. به عنوان مثال با سرمایه زیاد می‌توانید سراغ خرید سرویس طلا بروید و اگر میزان پول کمی دارید می‌توانید با خرید انگشتر طلا با قیمت مناسب پول را سرمایه گذاری کنید.

منبع : طلافروشی اینترنتی کیش طلا

راهنمای جامع تشخیص طلا از بدل و سایر جواهرات) بخش اول )

از خرید طلا هراس دارید چون میترسید کسی سرتان را کلاه بگذارد؟ دوست دارید با چند ترفند کوچک و ساده تشخیص طلا از بدل آشنا شوید و همیشه طلای اصل بخرید؟ خوب جایی آمده اید. این مقاله را بخوانید تا هیچوقت در خرید طلا یا تشخیص آن به مشکل بر نخورید.

 ۱. اولین راه تشخیص طلا از بدل مشاهده علائم حک شده روی طلا است

اولین و شاید یکی از مهمترین روش های اینکه طلا را از بدل تشخیص بدهیم، توجه به نشانه ها و علائم رایجی است که معمولا روی طلا حک میکنند. روی محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمی مثل ۱۸و ۲۲k حک میشود. اما فعلا گول این علائم را نخورید زیرا کلاهبرداران و کسانی که طلا جعل میکنند به راحتی آب خوردن میتوانند محصولات بدل و تقلبی بسازند و عین همین علائم را روی آن ها حک میکنند. اگر کسی ناوراد باشد ممکن است با دیدن این علائم گول بخورد و طلای بدل خریداری کند. بنابرین داشتن علائم ۱۸و ۲۲k لزوما به معنی اصل بودن طلا نیست.

۲. شکل ظاهری طلا را با دقت بررسی کنید

طلا را در دست بگیرید و با دقت همه جای آن را زیر و رو و ارزیابی کنید. به دنبال علائم غیر طبیعی مثل فرو رفتگی یا تغییر رنگ بگردید. اگر بخشی از طلا رنگ غیر طبیعی دارد یا مثلا تیره تر است احتما تقلبی است و تنها با پوشش یا روکشی از طلا آبکاری شده است. پس علاوه بر علائم حک شده، حتما دنبال ویژگی های غیرطبیعی روی تمامی بخش های طلا باشید تا تشخیص اصل یا بدل بودن طلا برایتان راحت تر شود

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انشگتر طلا

۳. همیشه یک آهنربا با خودتان داشته باشید!

هر وقت مسیرتان به طلافروشی افتاد حتما یک آهنربا همراه خود داشته باشید. زیرا آهنربا میتواند در تشخیص طلای واقعی از بدل به کار شما بیاید. از آنجایی که طلا از فلزات دیامغناتیسی است هیچگاه به آهنربا نمیچسپد یا به طرف آن کشیده نمیشود. اگر از قطعه ای خوشتان آمده از فروشنده بخواهید که آهنربا را به طلا نزدیک کند. اگر کوچکترین کششی بین آهنربا و قطعه طلا به وجود آمد بدانید و آگاه باشید که آهنربا به کار شما آمده و شما و پولتان را نجات داده است.

۴. کاراگاه اسید نیتریک!

اسید نیتریک هم میتواند در شناسایی و تشخیص طلا از بدلیجات به شما کمک زیادی کند. اسیدنیتریک ماده ای است که طلای اصلی نمیتواند در آن حل شود. بنابراین برای آزمایش، حتما یک قطعه از طلا را داخل مقداری اسید نیتریک بی اندازید. اگر ذوب نشد قطعه طلا است اما اگر اگر ذوب شد یا واکنش داد یعنی سرتان کلاه رفته و طلایتان قطعا بدلی از طلا است.

اگر حجم اسید نیتریکی که در دسترس دارید کم است و نمیتوانید طلا را در آن قرار دهید نگران نباشید. تنها کافیست که یک قطره چکان تهیه کنید. و فقط یک قطره اسید نیتریک را روی بخشی از طلا بچکانید. اگر قطعه مورد آزمایش هیچ تغییری نکرد یا با اسید واکنش نشان نداد، می توانید مطمئن شوید که به شما طلای واقعی داده اند اما اگر قطره اسیدی که روی قطعه چکانده اید به رنگ قهوه ای، سبز یا رنگ دیگری در آمد، قطعه شما بدل است.

منبع : مجله طلا و جواهر

انتخاب حلقه عروسی

هنوز هم این چالش وجود دارد که آیا برای خرید طلا حلقه‌ی عروسی، باید با هم به بازار رفت یا خیر؟ برخی خانم‌ها در این زمینه نظرات متفاوتی دارند؛ بعضی از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا کاملاً سورپرایز شوند، بعضی دیگر نشانه‌هایی می‌دهند (و یک سری ایده ارائه می‌کنند). بعضی دیگر هم از شریک زندگی خود می‌خواهند تا یک حلقه‌ی کامل و مناسب را خود، برای آن‌ها بخرد. در نهایت انتخاب حلقه عروسی، هم می‌تواند سخت باشد و هم آسان و این تنها بستگی به عروس‌ها دارد.

1. شکل‌ها و مدل‌های مورد نظر خود را محدود کنید

نکته‌ی اول: اگر شما می‌دانید که همسر آینده شما چه چیزی را از نظر شکل الماس حلقه دوست دارد، این کار خیلی به شما کمک می‌کند تا بر روی یک مدل حقله‌های خاص تمرکز کنید. مدل‌های مختلف الماس و سنگ قیمتی روی حلقه (که به آن تراش هم می‌گویند)، قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمت هر کدام از این‌ها به ازای نوع و بزرگی آن، با هم فرق می‌کند. درباره نحوه تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس نیز بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تراش‌های گرد، گران‌ترین مدل‌ها هستند و مدل‌های گلابی‌شکل و سایبانی ارزان‌تر هستند. اگر اندازه‌ی حلقه برای شما اهمیت دارد، می‌توانید الماس یا برلیانی غیر از تراش‌های گرد کلاسیک انتخاب کنید. با این کار، می‌توانید حلقه‌ای با قیمت مناسب‌تر انتخاب کنید. پیش از آن‌که برای خرید حلقه‌ی ازدواج به مغازه‌ها سر بزنید، در خصوص تراش الماس و برلیان مطالبی را مطالعه کنید و یک (یا دو) مدل مورد پسند خود را به ذهن داشته باشید.

2. فلزی را برای حلقه‌ی خود در نظر بگیرید

از قدیم، حلقه‌های ازدواج را از طلای زرد، طلای سفید، نقره یا پلاتین می‌ساخته‌اند -هر چند که در سال‌های اخیر، استفاده از طلای رزگلد نیز به عنوان یک گزینه‌ی جدید و نوین مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتین به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌های پلاتینی خیلی گران‌تر هستند و دلیل این گران‌تر بودن هم آن است که پلاتین بسیار متراکم‌تر است

بعضی از فلزات، خیلی زودتر و ساده‌تر از فلزات دیگر خراش بر می‌دارند. بنابراین پیش از تصمیم‌گیری در خصوص جنس فلزی که می‌خواهید انتخاب کنید، به عمر آن، و البته به بودجه‌ی خود، توجه داشته باشید. همچنین می‌توانید حلقه‌هایی را انتخاب کنید که یک یا چند ردیف سنگ هم روی آن‌ها کار شده است!

3. یک اندازه عیار مشخص را در نظر داشته باشید

همان سؤال قدیمی و همیشگی کیفیت در برابر کمیت، برای حلقه‌های ازدواج هم همیشه کاربرد داشته است؛ بعضی از مردم ترجیح می‌دهند که به جای آن‌که حلقه‌ی آن‌ها سفیدتر باشد، سنگ‌های بزرگ‌تری داشته باشد؛ اما بعضی دیگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ی آن‌ها فارغ از هر عیاری که دارد، کاملاً شفاف باشد و برق بزند.

4. اندازه‌ی درست و مناسب خود را بدانید

این مسأله ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مطمئن باشید که هر دوی شما، اندازه‌ی درست و مناسب انگشتان خود را می‌دانید. قطعاً شما دوست ندارید که حلقه‌ی شما، انگشت شما را اذیت کند و ببرد یا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بیرون بیاید. حلقه باید در انگشت شما کیپ، اما در عین حال راحت باشد.

همان‌طور که در مقاله راهنمای انتخاب سایز حلقه نامزدی عنوان کردیم، اگر نمی‌توانید به اتفاق یکدیگر برای خرید حلقه به بازار بروید، می‌توانید خودتان به یک مغازه‌ی جواهری بروید تا اندازه‌ی انگشت شما را بگیرد و به شما سایز مناسب را بدهد. هر زمانی که موضوع خرید انگشتر طلا یا حلقه برای شما پیش می‌آید، می‌توانید این اندازه را بگویید (شما می‌توانید این اندازه را به نزدیک‌ترین دوستان یا خانواده‌ی خود بگویید تا وقتی همسرتان، اندازه‌ی حلقه‌ی شما را می‌پرسد، این اندازه را به او بگویند).

5. ببینید که حلقه‌ی نامزدی شما چقدر با حلقه‌ی عروسی شما همخوانی دارد و سِت است

ازدواج و نمادهای آن به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی از آنها حلقه ازدواج و دیگری حلقه نامزدی است. جالب است بدانید که معمولا بیشتر افراد هنگام خرید حلقه ازدواج به هیچ عنوان اهمیتی به ست شدن این دو حلقه نمی‌دهند. اما این موضوع واقعا مهم است و باید به آن توجه کرد، چرا که ممکن است روزی آنها را در کنار هم دست کنید.

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا

طلای رزگلد چیست ؟

رزگلد نوعی آلیاژ است که از ترکیب طلای خالص با مس و مقدار کمی نقره ساخته می‌شود. طلای خالص بسیار نرم است و به همین خاطر به آن فلزات دیگری اضافه می‌کنند که قابلیت شکل‌گرفتن پیدا کند و بتوان از آن استفاده کرد. ترکیب فلزات در این آلیاژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت طلای رزگلد ساخته شود.

رزگلد، در واقع طلای صورتی زیبا و چشم‌نواز است که دوام و استحکام بالایی نیز دارد. رنگ صورتی طلا از ترکیب طلای خالص و فلز مس به دست می‌آید.

هر چه مقدار مس موجود در جواهر بیشتر باشد، قرمزی رزگلد بیشتر خواهد بود و برعکس. جذابیت رزگلد و دلیل اینکه بیشتر برندها در محصولات لوکس خود از آن استفاده می‌کنند این است که رنگ آن با رنگ پوست بدن انسان همخوانی زیادی دارد و بسیار زیباتر از طلای زرد خودش را نشان می‌دهد.

از آنجا که مس فلز مستحکمی است، وجود آن در زیورآلات رزگلد باعث می‌شود تا دوام زیاد و عمر طولانی‌تری نسبت به طلای زرد داشته باشند.

امروزه بیشتر طراحان طلا و جواهر سعی می‌کنند در ساخت انواع ساعت یا دیگر مصنوعات طلایی از رزگلد استفاده کنند زیرا این رنگ از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از مردم از عبارت «طلای رز گلد خالص» استفاده می‌کنند. اما این درست نیست. در واقعیت ما طلای قرمز خالص نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است. یعنی از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. هر چه خلوصِ طلای مصنوعات رز گلد بیشتر باشد، رنگ صورتی آنها کمتر خواهد بود. به این خاطر که مس کمتری در ساخت آن استفاده شده است. بنابراین چیزی به نام طلای رز گلد خالص نداریم.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

چرا به آن طلای روسیه هم گفته میشه؟

مردم روسیه به این نوع طلا نام کشور خودشان را داده اند. دلیل این نامگذاری به قرن نوزدهم برمیگردد یعنی زمانی که مردم این کشور علاقه و تمایل بسیار زیادی به ساخت و خرید طلا رزگلد داشتند.

هرچند که سابق بر این مردم از واژه طلای روسی بسیار استفاده میگردند اما اکنون در این دور و زمانه خیلی کم پیش می آید که کسی این طلا را با نام روسیه به فروش برساند. اگر احیانا کسی در ایران به شما با آب و تاب گفت که طلایش روسیه ای است بدانید که تنها یک آلیاژ خیلی معمولی از جنس طلا و مس است و چندان طلای گران و با ارزشی نیست.

تفاوت طلای زرد و رزگلد

طلای رزگلد یا روسی چه نوع طلایی است؟ ترکیب آن به صورت طلای خالص و مس بوده و طیف رنگی آن به صورت صورتی کم رنگ تا قرمز بوده است، همچنین میزان تغییر ترکیبات این دو فلز باعث تفاوت رنگ طلا می‌شود.

رنگ قرمز این نوع طلا نمایانگر مقدار بیشتر مس است و طلای رزگلد یک نوع طلای رنگی به شمار می‌رود که رنگ صورتی کم رنگ و شبیه به مس دارد و در بیشتر موارد طلای صورتی یا قرمز شناخته می‌شود. جواهرات بازان، دوست دار این نوع از طلا هستند. تفاوت طلا زرد و رز گلد به آلیاژ، درصد خلوص و موارد بسیار وابسته است.

این نوع طلا از ترکیب آلیاژ طلای خالص و مس به وجود می‌آید. دلیل استفاده از مس در ترکیبات این طلا این است که طلای خالص خاصیت نرمی و قابل جدا شدن دارد که با افزودن مقدار مشخصی از مس سبب جلوگیری این پدیده و افزایش استحکام و انعطاف پذیری می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/