نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

ترموستات چیست؟

ترموستات یکی از قطعات مهم در خودرو است که وظیفه اصلی آن تنظیم نگاه داشتن دمای موتور می‌باشد.

این قطعه که معمولا در مسیر جریان آب رادیات قرار میگیرد، وظیفه باز و بسته کردن مسیر آب برگشت آب را به درون رادیاتور دارد.

اگر به هر دلیل این قطعه به درستی به وظیفه خود عمل نکند، باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

در ادامه این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعلت کیا و هیوندای همراه باشی تا شمار شما را با این قطعه حیاتی در خودرو آشنا کنیم.

وظیفه ترموستات چیست؟

این قطعه کوچک که در مسیر برگشت جریان آب از موتور به رادیاتور قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا دمای موتور خودرو تنظیم شده و در نتیجه از یک حد مشخص بالاتر نرود. به طور معمول دمای آغاز به کار ترموستات‌ها روی ۸۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌شوند و این بدان معنی است که هرگاه دمای آب که در دور موتور در حال گردش است به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد،

بیشتر بدانید: خرید ترموستات کیا

هشدارهای وجود مشکل در ترموستات

١- دمای موتور خودرو خیلی بالا است و خودرو جوش می‌آورد.

اولین نشانه‌ی خرابی ترموستات، بالا رفتن درجه‌ی آب به محدوده‌ی قرمز و جوش آوردن خودرو در ١٥ دقیقه‌ی اول حرکت خودرو است. اغلب این اولین نشانه‌ای است که ترموستات به درستی کار نمی‌کند.

٢-تغییر دما نامنظم

تغییر دمای نامنظم موتور و نوسانات عقربه‌ای درجه‌ی حرارت آب، به مرور زمان باعث عملکرد ضعیف موتور می‌شود. در این مورد شما مشاهده می‌کنید که درجه‌ی حرارت موتور به طور غیر طبیعی کاهش می‌یابد و در مدت زمان کوتاهی به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابد.

٣– نشت مایع خنک کننده در هوزینگ ترموستات

نشانه‌ی دیگر خرابی ترموستات، نشت مایع خنک کننده است که بر اثر خرابی ترموستات رخ دهد.

زمانی که ترموسـتات اجازه نمی‌دهد مایع خنک کننده جریان پیدا کند و در حالت بسته ترموسـتات گیر کرده است.

نشت مایع خنک کننده بیشتر در اطراف هوزینگ ترموستات دیده می‌شود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

پودر سوربیتول برای چاقی

چاقی یک مشکل سلامتی جهانی است که با چندین بیماری از جمله عوارض چشمی همراه است.

برای دهه‌ها معتقد بودیم نباید زیاد شکر مصرف کرد، زیرا باعث ایجاد چربی دور شکم می‌شود، اما همانطور که می دانید ما به شکر علاقه زیادی داریم و حذف آن از رژیم غذایی بسیار کار دشواری است، بنابراین ما جایگزینی ایجاد کردیم که تمام خوبی‌های شیرین ‌کننده‌های قدیمی را دارد اما فاقد کالری است: شیرین ‌کننده‌های مصنوعی مثل پودر سوربیتول. در نظر داشته باشد که این ماده شیمیایی به غذا و نوشابه‌ها افزوده می‌شود، اگرچه امروزه مورد استفاده‌های بدی قرار گرفته‌ است. استفاده بیش از حد آنها می‌تواند منجر به سردرد، افزایش وزن و سرطان شود.

بیشتر بدانید:

پودر سوربیتول در میان بدنسازان به عنوان یک داروی پاکسازی کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این افراد بعد از مصرف دوره‌های داروی استروئیدی، برای پاکسازی کبد خود از پودر سوربیتول همراه با عرق کاسنی استفاده می‌کنند.

همچنین پودر سوربیتول یک ترکیب ملین و برطرف کننده یبوست می باشد که برای پاکسازی کبد نیز به کار می رود و قابل مصرف توسط کودکان و بزرگسالان نیز می باشد. در این مقاله به شرح پودر سوربیل برای چاقی می پردازیم.

در اول باید بدانید که سوربیتول یک شیرین کننده ی مصنوعی است و می تواند در صنایع غذایی جایگزین مناسبی برای شکر باشد این ماده شیرین کنندگی ای برابر شکر دارد و کالری کمتری نیز دارا می باشد. در نتیجه مصرف آن در افرادی که سطح کالری بدن خود را چک می کنند تا از چاقی جلوگیری کنند می تواند مناسب باشد. گفته شده است که استفاده از شیرین کننده های مصنوعی مانند سوربیتول ممکن است بر اشتها اثر تحریک کنندگی داشته باشد و بنابراین در افزایش وزن و چاقی موثر است.

اما تحقیق در مورد شیرین کننده ها و تحریک اشتها متناقض است. همچنین، شواهد کمی از مطالعات طولانی مدت وجود دارد که نشان می دهد شیرین کننده ها باعث افزایش وزن می شوند. شما همراهان گرامی می توانید قبل از مصرف، راجب این ماده ها به طور تخصصی تحقیق کنید.

توجه کنید که مصرف بیش از حد شیرین ‌کننده‌ های مصنوعی مانند سوربیتول، آسپارتام،  ساکارز و فراکتوز می‌تواند باعث مشکلاتی چون افزایش وزن، مشکلات متابولیک شود. میزان مصرف مجاز روزانه برای شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی مقدار مشخصی نیست.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی www.jahanshimi.com

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

خرید طلا آن هم  گردنبند به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. شما باید سایز درست گردنبند را برای خود انتخاب کنید. با اینکه ۵ اندازه‌ی استاندارد برای گردنبند زنانه و ۴ سایز استاندارد برای گردنبند مردانه وجود دارد، اما برای اینکه مطمئن باشید این اکسسوری دقیقا اندازه گردن شما و متناسب با فرم صورت و اندامتان است باید یک‌سری نکات را در نظر داشته باشید.

بیشتر بدانید: اجرت طلا چیست ؟ 

ست کردن لباس با سایز درست گردنبند

با توجه به لباسی که پوشیده‌اید شاید لازم باشد زنجیر را دو لایه استفاده کنید. برخی از گردنبندها در اندازه‌های بسیار بلند و غیر استاندارد عرضه می‌شوند. اگر شما عاشق یکی از این زنجیرهای طلا بلند شده‌اید و آن را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با توجه به لباس‌های متنوعی که دارید از زیبایی آن لذت ببرید. اما استفاده از این گردنبند اصول و نکاتی دارد که ما برایتان توضیح می‌دهیم. زیرا گاهی لازم است یک گردنبند را یک، دو یا سه بار دور گردن خود بتابانید تا جلوه زیبایی داشته باشد و منطبق بر اصول و قواعد خوش‌پوشی باشد.

 سایز و قد گردنبند را با توجه به لباس‌هایی که برای مناسب‌های مختلف می‌پوشید، انتخاب کنید. بارها این جمله را به شما گفته‌ایم که طلا، جواهر و زیورآلات، تکمیل کننده تیپ و استایل شما هستند؛ باز هم تکرار می‌کنیم که با کمک زیور آلات می‌توانید تیپ خود را کامل کنید.

برای استفاده از گردنبند مروارید حتما اندازه کوتاه این زیور را انتخاب کنید. گردنبند مروارید بهتر است اندازه چوکر نباشد، خیلی بلند و دراز هم نباشد. بهترین و ایده‌آل‌ترین اندازه برای گردنبند مروارید، سایز پرنسس است که بالای یقه قرار می‌گیرد: یعنی زیر گردن و بالای خطی که یقه لباس جا دارد. از نظر عدد، اندازه ایده‌آل گردنبند مروارید ۱۸ اینچ معادل ۴۶ سانتی‌متر است.

این را در خاطر داشته باشید که مدال یا آویز باعث بلندتر دیده شدن گردنبند می‌شود. آویزها و مدال‌های گردنبند نه تنها به اندازه و قد آن اضافه می‌کنند، بلکه وزن گردنبند را هم سنگین‌تر می‌کنند. به این معنی که سنگینی آویز، باعث می‌شود تا زنجیر گردنبند پایین‌تر از جایی قرار بگیرد که زنجیر گردنبند را به تنهایی و بدون مدال استفاده می‌کنید. یعنی اگر یک آویز ۵ سانتی‌متری (۲ اینچ) را در یک گردنبند ۴۵ سانتی‌متری (۱۸ اینچی) آویزان کنید، این گردنبند حدود ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) پایین‌تر از یقه لباس قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

عمل زیبایی کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

افزایش جذابیت چهره با داشتن موهایی زیبا و پرتراکم از نکات بدیهیست که رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. عمل زیبایی کاشت مو طبیعی باعث شده تا فولیکول های مو که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند، ترمیم یافته و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود.

برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد. نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. چرا که این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشت گرافت های مو از پشت سر بیمار وجود دارد که میتوان از آن به عنوان روش جراحی و روش غیر جراحی نام برد.

روش جراحی:

در روش جراحی پزشک متخصص یک نوار ۶ تا ۱۰ اینچی از محل بانک موی فرد عمدتا پشت سر بیمار که شامل فولیکول های سالم می باشد را جدا کرده و این نوار یا همان فلپ در اختیار تیم کات یا جداسازی واحد های فولیکولار مو قرار می گیرد تا توسط میکروسکوپ های مخصوص فولیکول ها جدا و آماده فرایند کاشت شوند؛ این گونه برداشت گرافت های مو از بانک مو را با عنوان روش �

فیلتر بنزین

یکی دیگر از قطعات مصرفی خودرو محسوب می‌شود که باید به صورت دوره‌ای بازبینی شود و در صورتی که نیاز باشد، تعویض گردد. به دلیل کیفیت پایین بنزین مصرفی در خودروها، معمولا فیلتر بنزین کثیف شده و دیگر کارایی اولیه خود را ندارد.

در ادامه با این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو بیشتر اشنا شوید .

فیلتر بنزین چیست و چه وظیفه‌ای در خودرو دارد؟

یک موتور برای این که بتواند به درستی کار کند نیاز به سوخت و هوای کافی جهت انجام فرآیند احتراق دارد.

به همین خاطر اطمینان از اینکه هر یک از اجزای سیستم سوخت‌رسانی از جمله فیلتر بنزین به درستی کار می‌کنند بسیار مهم است.

در مدل‌های قدیمی‌تر، فیلتر سوخت بین باک و موتور قرار دارد. در این خودروها ساده‌ترین راه برای پیدا کردن آن، دنبال کردن مسیر انتقال سوخت است.

اغلب فیلتر سوخت به محفظه موتور در وسیله نقلیه متصل می‌شود و یا اینکه پائین پشت خودرو، نزدیک به مخزن سوخت است. خودروهای جدید معمولاً دارای فیلتر بنزین داخل مخزن سوخت هستند و جایگزینی آن سخت‌تر است.

وظیفه‌ی این فیلتر تصفیه کردن سوخت از رطوبت و آلودگی‌هایی است که ممکن است وارد سیستم سوخت‌رسانی خودرو شوند. همچنین فیلتر بنزین در این میان باعث حفاظت از سیستم پاشش سوخت (انژکتور) می‌شود.

فیلتر بنزین از زمان استارت موتور تا پایان استفاده شما از خودرو درحال فعالیت است و از این رو اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بدانید:

راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو

نشانه وجود مشکل در فیلتر بنزین

اکنون که دلایل مهم بودن فیلتر بنزین در اتومبیل را برای شما بیان کردیم، وقت آن است که لیستی از علائمی که نشان‌دهنده وجود مشکل در فیلتر بنزین اتومبیل است را به شما ارائه دهیم.

با این حال، هیچ نشانه واضح و مشخصی برای تشخیص این مشکل وجود نخواهد داشت.

بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، حتما باید کل موتور اتومبیل خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • کاهش قدرت موتور ماشین
  • چراغ بررسی موتور روشن می‌شود
  • مشکلات متداول موتور اتومبیل
  • خراب شدن پمپ سوخت اتومبیل
  • عدم افزایش سرعت موتور
  • عدم روشن شدن موتور

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات هیوندای