نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

جنس انواع حلقه نامزدی:

اولین قدم برای انتخاب حلقه نامزدی، انتخاب جنس آن است. فلزهای قیمتی زیادی وجود دارد که شما بسته به سلیقه، بودجه و سبکی که می‌پسندید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. آنچه مسلم است این است که استفاده از طلای سفید یا زرد برای حلقه نامزدی مرسوم‌تر است اما اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید فلزات دیگری را انتخاب کنید.

حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

طلای زرد برای عروس و دامادهای سنتی بهترین گزینه است. استفاده از طلای 22 عیار به عنوان حلقه‌ای که هر روز بخواهید ان را ست کنید مناسب به نظر نمی‌رسد بنابراین بهتر است سراغ طلای 18 عیار، 14 و یا 9 عیار بروید. این حلقه‌ها با فلزهای مقاوم‌تری ترکیب شده و برای اینکه هر روز از آنها استفاده کنید مناسب‌تر هستند.

حلقه نامزدی از جنس طلای سفید

طلای سفید بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل زیادی به تجمل‌گرایی و زرق‌وبرق نداشته و در عین حال دوست دارند یک تکه طلای شیک و زیبا داشته باشند. یکی از مزایای طلای سفید این است که هر وقت روی آن خط یا خشی افتاد، می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید تا مثل روز اول شود.

حلقه نامزدی از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

حلقه های پلاتینیومی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده اند و اغلب دختران جوان این حلقه ها را به طلای سفید یا زرد، ترجیح می‌دهند. پلاتینیوم که نوعی فلز سفید رنگ است، مقاومت بالایی دارد و می توان هر روز با خیال راحت این حلقه‌ها را در دست داشت بدون اینکه لازم باشد نگران باشید که نکند خط و خشی روی آن بیفتد. البته فلز پلاتین یا پلاتینیوم از طلا نایاب‌ تر بوده و قیمت بیشتری نیز دارد اما هرچه باشد، ماندنی‌ است.

منبع : مجله طلا و جواهر

فرق تمیز کردن طلا و جواهرات

. اما اغلب ا روش‌ها برای تمیز کردن جواهرات که دارای سنگ‌های قیمتی هستند، مناسب نیستند. بهترین روش تمیز کردن جواهرات پس خرید طلا با جواهرات گران قیمت چیست؟ کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای تمیز کردن طلایی که نگین و سنگ قیمتی روی آن سوار شده به روش زیر عمل کنید:

۱- مقداری کمی محلول آب ولرم و پودر صابون درست کنید.

۲- یک دستمال نخی و بدون پرز را درون محلول خیس کنید. آب اضافه آن را بگیرید. سپس با استفاده از آن سطح طلا و نگین را تمیز کنید. این کار را آرام انجام دهید که به سنگ آسیبی وارد نشود.

۳- پس از شستن جواهر با محلول صابون، یک دستمال دیگر بردارید و کمی آن نم‌دار کنید، سپس روی سطح انگشتر و نگین بکشید تا صابون شسته شود.

۴- در آخر انگشتر را کنار بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود. حتما جواهر را خشک کنید. چون ماندن آب و رطوبت روی آن باعث ترک خوردن گوهر می‌شود.

نکته: حواستان باشد که اگر از سنگ‌های قیمتی نظیر اوپال، زمرد و تانزانیت در زیورآلات شما به کاربرده شده‌است، آنها را خیس نکنید و مسواک نزنید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که در مورد تمیز کردن طلا و جواهر باید بدانید

– زیورآلات طلا به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل، اگر به طور مرتب از زیورآلات خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را در یک جعبه در بسته نگهداری کنید تا خاک نگیرند.

– کلر درون آب استخرهای شنا از دشمنان اصلی طلا و جواهر شماست. بنابراین برای حفظ درخشندگی طلا بهتر است هنگام شنا طلاهای خود را در بیاورید.

– با استفاده از یک خمیر دندان و مسواک هم می‌توانید به راحتی زیورآلات خود را براق کنید و از درخشندگی آن لذت ببرید. کمی خمیردندان روی طلا بریزید. با مسواک بسیار نرم روی آن بکشید. سپس طلا را زیر آب بشوئید و با دستمال بدون پرز خشک کنید.

– پس از استفاده از طلاهایتان، آن‌ها را در یک کیسه‌ی نرم و ضد لک و یا کیف جواهرات خود قرار دهید و در جای خشک و بدون رطوبت نگه‌دارید.

– خوب است بدانید که از فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید محلول مخصوص شست‌وشوی جواهرات گران‌قیمت را خریداری کنید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

نکات مهم در خرید پابند

خرید یک پابند طلا نسبت به چیزی که به نظر می رسد شاید کمی سخت تر باشد. به عنوان مثال شما زمانی که می خواهید پابند بخرید باید به چند مورد مثل مدل، جنس و اندازه پابندی که می خواهید بخرید توجه کنید. در زیر یک راهنمای خوب در این خصوص برای شما آماده کردیم:

جنس پابند

وقتی صحبت از جنس می شود، بیشتر خانم ها ترجیح می دهند که از پابندهای طلا استفاده کنند اما این به آن معنا نیست که شما هم باید از پابند طلا استفاده کنید. بله، درست است که پابند طلا خیلی زیبا است و برای کسانی که پوست برنز دارند خیلی شیک است اما پابندهای دیگر مثل پابندهای نقره هم جلوه ی خاص خودشان را دارند و بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اتفاقا این نوع پابندها به شما این امکان را می دهند تا آن ها با لباس های مختلف با رنگ های مختلف ست کنید که شاید با پابند طلا  اصلا جلوه ی خوبی نداشته باشند. بطور کلی پابندهای طلا، نقره و استیل زیباترین نوع پابند هستند اما پابندهای پارچه ای و کاموایی هم می توانند با لباس های و در مناسب های خاص زیبا بنظر بیایند، این مورد کاملا بستگی به سلیقه ی شخصی شما دارد.

مدل پابند

زمانی که تصمیم می گیرید که چه نوع کفشی می خواهید بپوشید مدل پابند نیز مهم می شود. در صورتی که می خواهید پابند خود را با کفش های اسپورت بپوشید، مدلی با آویز طرح دار یا حتی مهره ای انتخاب کنید. اگر می خواهید پابند را با یک کفش ساده زنانه و یک لباس زیبا بپوشید باید یک مدل بسیار ظریف از پابند را انتخاب کنید. ما به شما توصیه می کنیم که حداقل دو یا سه پابند در مدل های مختلف تهیه کنید تا بتوانید آنها را با کفش ها و صندل های ته صاف، کفش های ساده و کفش های اسپورت بپوشید. هم چنین می توانید با لایه بندی آنها، از آن ها شکل های مختلف بسازید.

اندازه پایبند

آخرین نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه کنید اندازه و سایز پابند است. باید ببینید که پابندهای آزاد را بیشتر دوست دارید یا پابندهای تنگ و چسبان را. توصیه ما به شما این است که پابندهای آزاد را با کفش های تابستانه و صندل ها بپوشید و پابندهای تنگ و چسبان را با کفش های اسپرت بپوشید. بهترین روش برای انتخاب یک پابند آزاد و شل، اندازه گیری مچ پا و اضافه کردن ۰.۵ تا ۱ اینچ به آن است. برای مثال اگر مچ پای شما ۱۰ اینچ باشد، سایز پابند شما باید بین ۱۰.۵ تا ۱۲.۵ باشد. اگر از اندازه آن مطمئن نیستید یا می خواهید یک پابندی را انتخاب کنید که در زیر مچ پا یا روی مچ قرار گیرد، سایز کوچک تر و بزرگتر آن را خریداری کنید.

منبع : http://www.asby.ir/

اهمیت تمیز کردن طلا

پس از خرید طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود فلزات دیگر است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سفتی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

بیشتر بخوانید :

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

منبع : طلا فروشی انلاین کیش طلا

بهترین زمان معامله طلا چطور تشخیص دهیم؟

انتخاب زمان سرمایه گذاری در طلا کار ساده ای نیست و همیشه قطعیتی در این باره نمی توان صادر کرد.

بهترین زمان خرید و فروش طلا در ایران را با استفاده از فرمول های زیر می توان تشخیص داد:

عرضه و تقاضا

این یک پایه اقتصادی مطلق است. با نگاه کردن به بازار قابل شهود است زمانی که عرضه طلا بالاتر از تقاضا باشد روند قیمتی نزولی بوده و بالعکس.

اگر هنگامی که تقاضا زیاد است می توانید با انتظار تقاضای بیشتر سرمایه گذاری کنید.

به روندها توجه کنید

افت و خیز ها در طول سالیان سال در قالب نمودار با آپدیت روزانه در دید عموم است.

افراد متخصص این حرفه با استفاده از خطوط های حمایتی و مقاومتی آینده سهم را پیش بینی می کنند.

نکته بسیار مهم: هیچ تحلیلی قطعیت ندارد. احتملا بخاطر وقوع بحران جدید در دنیا و یا داخل کشور سقوط یا افزایش ارزش طلا صورت گیرد که هیچ تحلیل گر تکنیکال نمی تواند با استفاده از نمودار چنین نتیجه ای را اتخاذ نماید. افرادی که تمایل به یادگیری این روش ها دارند با کمک آکادمی آرون می توانند شروع کنند.

تازه ترین تحلیل بیزینس لاین نشان می دهد که بهترین زمان برای خرید طلا در شرایط کنونی وقتی است که قیمتها به کمتر از 1175 تا 1180 دلار برسد.  به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس لاین، قیمت طلا امروز جمعه بالاتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده ولی این احتمال وجود دارد که پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افت نسبی روبرو شده و بار دیگر وارد کانال 1100 دلاری شود. بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بهترین زمان ممکن برای خرید طلا وقتی است که قیمتها به کمتر از 1180 تا 1175 دلار برسد. اگر گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال باشد احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا 1160 دلار نیز وجود خواهد داشت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در این شرایط 1220 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1255 و 1260 دلار افزایش خواهد یافت.

اگر سطح مقاومتی 1255 دلاری نیز شکسته شود سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1275 تا 1280 دلار خواهد بود.

هنوز برخی از موسسات مالی و سرمایه گذاری جهان مثل گلدمن ساش بر این باورند که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

منبع : مجله طلا و جواهر