نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

نکات ایمنی استفاده از کلر سلوکس

شنا به عنوان یک ورزش مفید برای سلامت جسمی و روحی در بین مردم بسیار محبوب است. شنا نه تنها برای بهبود عملکرد قلبی ریوی، تقویت بدن و شکل دادن به بدن مفید است، بلکه برای بهبود آسیب های فیزیکی نیز مفید است. بیشتر فعالیت های شنا که افراد معمولا انجام می دهند در استخرها انجام می شود. بیشتر آب موجود در استخرهای شنا، آب در گردش است. تجهیزات تصفیه آب استخر شنا بر فیلتراسیون گردشی و ضد عفونی آب استخر متکی است و ماده ضد عفونی کننده نقش حیاتی ایفا می کند.

ضد عفونی کننده به آماده سازی مورد استفاده برای از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا در محیط انتقال و بی ضرر کردن آنها اطلاق می شود. با آنتی بیوتیک ها فرق دارد. نقش اصلی آن در پیشگیری از بیماری ها حذف میکروارگانیسم های بیماری زا در خارج از بدن انسان، قطع راه انتقال بیماری های عفونی و رسیدن به هدف کنترل بیماری های عفونی است.

بیشتر بخوانید :

·         کلر ایرانی

·         کلر هندی

مواد ضد عفونی کننده اغلب به عنوان “ضدعفونی کننده های شیمیایی” نیز شناخته می شوند. آب استخر و تماس مستقیم پوست بدن انسان، گاهی اوقات نیز قابل استنشاق است. محقق مایکل پلوا، استاد ژنتیک در دانشگاه ایلینویز، گفت: «تمام مواد آلی موجود در آب از برگ‌های پوسیده، میکروب‌ها و دیگر اشکال حیات مرده به دست می‌آید. علاوه بر مواد آلی و ضدعفونی‌کننده‌ها، عرق شناگران نیز وجود دارد. مو، پوست ریخته شده، ادرار (از هر پنج بزرگسال یک نفر به ادرار کردن در استخر اعتراف می کند) و محصولات مصرفی مانند لوازم آرایشی و ضد آفتاب که استفاده می کنند. بنابراین انتخاب ماده ضد عفونی کننده در استخر ارتباط نزدیکی با سلامت انسان دارد.

در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده استخرهای شنا در کشور ما عمدتاً ضدعفونی کننده های کلر هستند و کلر بیش از حد و استاندارد برای بدن انسان مضر است.بنابراین مشکل ضد عفونی کننده در استخرها تبدیل به موضوع نگرانی در سراسر جهان شود.

کلر استخر سولوکس با کیفیت بالا و حلالیت ۱۰۰ درصد در آب , عمل گندزدایی و ضد عفونی بدون کاهش شفافیت آب را به بهترین شکل انجام میدهد . این پودر کلر قدرت شیمیایی بالایی دارد در مقدار استفاده آن دقت شود چون مقدار کمی از آن کارایی زیادی در مقایسه با کلرهای دیگر دارد. برای حل و پخش پودر کلر کلر لوکس بر روی آب استخر، از ظروف تمیز استفاده نمایید. 

نحوه انتخاب بهترین قرص های کلر برای ضدعفونی استخر شنا

بهترین قرص های کلر را با کمی اطلاعات می توانید برای پاکسازی آب استخر شنای خود خریداری کنید. اگر از پودر کلر یا کلر مایع برای استخر خود استفاده کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهتر نیست از قرص کلر استفاده کنید. برای پاسخ به این سوال بیایید نگاه دقیق تری به انواع بهترین قرص های کلر و انتخاب آنها بیاندازیم.

در حال حاضر این امر ثابت شده است که کلر استخر بهترین ماده شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها ، ویروس ها و جلبک ها است بنابراین بهترین ماده ای است که می توانید برای حفاظت از استخر خود استفاده کنید. کلر به دلیل واکنش شیمیایی که هنگام تماس با میکروارگانیسم ها و باکتری ها رخ می دهد به ضد عفونی آب کمک می کند. این ماده به چندین ماده شیمیایی مانند اسید هیپوکلروس  (HOCI)  تجزیه می شود که باعث تخریب میکروارگانیسم های ناخواسته می شود. بیشتر قرص های کلری که خریداری می کنید ، قرص های تری کلر هستند که برای اکثر انواع آب ها موثر هستند.

انواع کلر برای آب استخر

انواع مختلف کلر عبارتند از: هیپوکلریت لیتیوم ، تری کلر ، دی کلر ، هیپوکلریت سدیم و هیپوکلریت کلسیم. هر کدام از آنها برای هدف خاصی  تولید و به بازار عرضه شده اند. اگرچه اکثر افراد  فقط هر آنچه را که در فروشگاه محلی موجود است خریداری و استفاده می کنند. اگرچه بیشتر اوقات این مسئله اشکالی ندارد اما در برخی انواع کلر از سایرین بهتر هستند.

به عنوان مثال ، اگر تصادفاً در محل زندگی خود آب سخت دارید (یا آبی با سختی کلسیم بالا) ، هیپوکلریت سدیم بهترین عملکرد را دارد زیرا حاوی حدود ۱۰-۱۲٪ کلر دارد. بنابراین برای تصفیه آب به خوبی عمل خواهد کرد و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند.

ترفندهایی با خرید بهترین قرص های کلر

اگر تصمیم دارید از قرص های کلر به عنوان ضدعفونی کننده استخر خود استفاده کنید ، حتماً نظرات مصرف کنندگان را در مورد محصول بخوانید. در حالی که ممکن است تفاوت زیادی در مواد شیمیایی قرص کلر وجود نداشته باشد. برخی از آنها فقط با روش های بهتری ساخته شده اند و در حین حمل و نقل خرد نمی شوند.

آنها به شکل قرص های یک یا سه اینچی عرضه می شوند و مهم نیست چه اندازه ای را انتخاب کنید فقط باید دستورالعمل ها را بخوانید و مقادیر مناسب را مصرف کنید.

برخی از افراد قرص های بزرگ تر را ترجیح می دهند زیرا کار با آنها کمی راحت تر است ، مخصوصاً اگر آنها را مستقیماً به  آب استخر اضافه می کنید. اما برخی افراد قرص های کوچک تر را برای دستگاه های اتوماتیک ترجیح می دهند زیرا راحت تر در دستگاه جا می شوند.

بهترین قرص های کلر کدامند؟

اکثر قرص های کلر به اندازه هم در تمیز نگه داشتن استخر شما عمل می کنند به این دلیل که اکثر مارک ها از مواد یکسان یا مشابه در محصولات خود استفاده می کنند. بنابراین انتخاب بهترین قرص های کلر  بیشتر به نیاز خاص استخر و بودجه شما بستگی دارد. اما برای استخرهای روباز قرص های ۳ اینچی تثبیت شده انتخاب بهتری هستند.

بیشتر بخوانید : کلر هندی

.

ضد عفونی آب استخر

انواع قرص کلر رایج ترین ترکیباتی هستند که در حال حاضر برای ضد عفونی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند. با اینحال به دلیل عوارض احتمالی کلر برخی افراد ترجیح می دهند از نمک برای تصفیه آب استفاده کنند.

اگر شما در حال نصب استخر هستید ، انتخاب های مختلفی از جمله پودر کلر ، قرص کلر و کلر مایع خواهید داشت. اما می توانید از نمک نیز برای ضد عفونی استخر خودتان استفاده کنید. برای آگاهی از تفاوت در نگهداری ، هزینه و کاربرد انواع قرص کلر و نمک در استخرهای شنا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت نمک و انواع قرص کلر چیست؟

هنگام تصمیم گیری بین استخر آب شور و استخر کلر دار هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. شما باید بودجه و مقدار زمانی که مایل به استفاده از استخر هستید را در نظر بگیرید. هنگامی که این پاسخ ها را دریافت کردید، می توانید انتخاب درست تری داشته باشید.

مزایای استفاده از نمک در مقابل انواع قرص کلر

سطوح پایین تر کلر در استخر آب شور مانع از خشک شدن پوست و قرمز شدن چشم شناگران می شود. به طور کلی این استخرها نسبت به استخر کلر دار نیاز به نگهداری کمتری دارند. همانطور که در بالا گفتیم سطح کلر پایین ، برای پوست شما نیز بهتر خواهد بود.

مزایای استفاده از انواع قرص کلر نسبت به نمک

 

استفاده از قرص های کلر برای ضد عفونی کردن استخرها راحت تر و همچنین ارزان تر از اکثر استخرهای آب شور است. با این حال ، نگهداری آنها در طول زمان دشوارتر می شود. از آنجا که هیچ ژنراتوری کلر تولید نمی کند ، باید کلر را به تنهایی به استخر اضافه کنید. همچنین باید از صحت سطح pH اطمینان حاصل کنید تا بتواند استخر شما را تمیز نگه دارد.

شما همیشه می توانید شخصی را برای مراقبت از استخر استخدام کنید ، اما اگر این کار را نکنید ، باید مواد شیمیایی استخر را در جایی نزدیک نگه دارید. در حالی که سطح کلر این استخرها بالاتر از استخر آب شور است به دلیل هزینه کمتر اگر قرار نیست برای مدت طولانی از استخر استفاده کنید این بهترین گزینه شما خواهد بود.

در حالی که قرص های کلر ارزان تر هستند نیازی به پرداخت هزینه برای ژنراتور ندارید ، همچنین مجبور نخواهید بود که هزینه برق برای ژنراتور در حال کار را بپردازید. پس انداز پول ممکن است یکی از بزرگترین انگیزه ها برای استفاده از قرص های کلر باشد.

استفاده از کلر استخر ساده ترین راه برای ضدعفونی آب استخر است. کلر در از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های مضر در آب مانند جلبک ها عالی است و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند. همچنین اگر استخر شما کثیف به نظر می رسد می توانید مقداری کلر به آن اضافه کنید.

در صورت بروز مشکل ، استخرهای کلر راحت تر تعمیر می شوند. آنها مدت مدیدی است که مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر شرکت ها می دانند چگونه آنها را تعمیر یا نگهداری کنند. شما نیازی به نصب هیچ چیز اضافی یا خاصی در استخر خود ندارید زیرا هیچ آب نمکی برای خوردگی یا از بین بردن تجهیزات وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : کلر ایرانی