نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

از انواع غذای رژیمی برای کاهش وزن استفاده کنید.

طرز فکر بسیاری از افراد درباره رژیم غذایی برای کاهش وزن مترادف است با گرسنگی کشیدن یا غذا نخوردن، در حالی که این طرز فکر کاملا غلط است. در رژیم غذایی لاغری باید مصرف مواد مضر را به حداقل ممکن برسانید و در عوض از غذاهای کم کالری و سالم استفاده کنید. همچنین در رژیم کاهش وزن باید از مصرف میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، غلات کامل و پروتئین‌های فاقد چربی غافل نشوید.

بشقاب رژیمی برای شام

شما با گنجاندن مواد حاوی پروتئین در بشقاب رژیمی برای شام خود می‌توانید .سرعت کاهش وزن را بیشتر کنید. قرار دادن پروتئین در لیست غذای مخصوصا داشتن یک شام رژیمی پروتئینی باعث می‌شود تا علاوه بر حفظ سلامتی سطح انرژی ثابت بماند، بنابراین کمتر احتمال دارد که شما در اواخر شب احساس گرسنگی کنید یا نیمه‌های شب به دلیل گرسنگی از خواب بیدار شوید.

شام رژیمی بدنسازی

اولین و مهمترین مساله در شام رژیمی بدنسازی مبتدی و حرفه ای واقع بینانه بودن است. هنگام طراحی رژیم غذایی نه تنها باید برای وعده های غذایی تان برنامه ریزی کنید بلکه باید زمان مناسب برای تهیه آنها را هم در نظر بگیرید. علاوه بر این باید در مورد میزان غذای مصرفی تان به خصوص در دوران حجم هم واقع بین باشید. اکثر افراد وقتی وارد دوره کاهش وزن می شوند تصمیم می گیرند بیشتر غذا بخورند اما همین که وزنشان بالا می رود برنامه غذایی را رها می کنند و همه چیز خراب می شود.

سالاد سبزیجات رژیمی

سالاد سبزیجات رژیمی منبع عالی فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند. این سالادها به شما کمک می‌کنند که سطح کلسترول و قند خون را مدیریت کنید، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهید. این سالادها که به عنوان سالاد سبز نیز شناخته می‌شوند، بیشتر از مواد خام تشکیل می‌شوند. گاهی اوقات داخل آن‌ها سبزیجات پخته هم قرار می‌گیرند.

این مدل از انواع سالاد رژیمی، عمدتاً حاوی سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو، اسفناج، کلم پیچ، گشنیز، نعناع و غیره هستند. سایر موادی که استفاده از آن‌ها در این سالادها رایج است عبارتند از: گوجه فرنگی، فلفل، خیار، پیاز، هویج، جوانه گندم و ماش، تربچه و غیره.

صبحانه رژیم کتو

وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، چه سالم‌تر غذا بخورید یا چربی کم کنید، متغیرهای زیادی وجود دارد. یکی از معروف ترین رژیم های غذایی اخیرا رژیم کتوژنیک است که به آن رژیم کتو نیز می گویند. با این حال، از آنجایی که در ابتدا رژیم غذایی پیچیده تری است، افراد زیادی هستند که طرز تهیه برخی از وعده های غذایی را به خوبی نمی دانند. را صبحانه رژیم کتو آنها می توانند بسیار آسان و بسیار مغذی باشند.

جمع بندی

مصرف غذاهای کم کالری و سیر کننده است که در طولانی مدت می‌تواند در کنار ورزش به رسیدن به وزن ایده‌آل شما کمک کند. برای خرید هر نوع مکمل ورزشی ، پروتئین ، گینر ، کراتین و یا ال کارنتین کافیست نام محصول را در فروشگاه ژن سبز جستجو کنید. اگر دستور پخت غذای رژیمی کم کالری و سیر کننده بلد هستید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.sira.fit/

 

انواع رژیم های لاغری که می تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن داشته باشید.

هر ساله، زنان و مردان بسیاری عزمشان را جزم می‌کنند تا وزنشان را کاهش دهند و اندام متناسب‌تری پیدا کنند

اما این روزها رژیم‌های بسیار زیادی ابداع شده و باعث سردرگمی و عدم‌اطمینان مردم نسبت به آنها شده است و مردم نمی‌دانند که کدامیک از آنها رژیم سالم و مناسبی است و کدامیک به کاهش وزنشان کمک می‌کند. علت کندی متابولیسم بدن می تواند چیزهای مختلفی باشد اما شما با یک رژیم لاغری درست می توانید به کاهش وزن برسید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع رژیم لاغری همراه باشید.

رژیم شوک 15 روزه

رژیم شوک 15 روزه یک نوع برنامه غذایی سریع و کوتاه مدت است که مناسب کسانی است که قصد دارند در مدت زمان کمی وزن کم کنند، برای مثال کسانی که قرار است به مناسبتی از نظر جسمی بسیار زیباتر به نظر بیایند. این نوع رژیم یا هر نوعی که باعث کاهش وزن سریع شود چندان سالم نیست و برای شرایط خاصی طراحی شده است.

این برنامه غذایی باعث می شود که در بدن شوک ایجاد شده و کالری و چربی سوزانده شود. گفته می شود که با این برنامه، فردی که دارای اضافه وزن است می تواند در عرض دو هفته در حدود 15 کیلوگرم وزن کم کند.

رژیم کانادایی 7 روزه

در رژیم کانادایی 7 روزه بر عکس بقیه رژیم ها هیچ جایگزینی وجود ندارد میان وعده هیچ چیزی جز آب نیست فقط فقط آب مجاز است و تنها در ساعات گشنگی می توان فقط آب خورد و حتی کوچکترین جابجایی هم نمیتوان انجام داد و باید مطابق برنامه اجرا شود. بر اساس تحقیقات انجام شده کاهش وزن در این دوره 15 روزه بین 7 تا 11 کیلو است و در طی این مدت 10 تا 15 سانت سایز کم می کنید.

بعد از 13 روز سوخت و ساز بدن بالا رفته و بازگشت وزن وجود ندارد و حتی اگر به روال قبل غذا خوردن را شروع کنید باز اضافه وزن پیدا نخواهید کرد. اگر در طول این 15 روز حتی کوچکترین شیرینی یا آبنباتی خورده شود باید رژیم را متوقف کرده و بعد از چند ماه رژیم را دوباره شروع کنیم. در این رژیم باید حتما آب فراوان مصرف شود.

رژیم کتوژنیک

برای دانلود رایگان رژیم کتوژنیک، بر اساس اطلاعات جمع شده و محاسبات پزشکان تغذیه  به دست آمده است. البته برای گرفتن نتیجه بهتر و داشتن رژیم غذایی متناسب با وضعیت جسمانی خود، بهتر است که با متخصص مشورت کنید.

نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شده‌ای وجود ندارد، به این معنی که فرد می‌تواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود. در روزهای دیگر نیز، دقیقاً همان نسبت ذکر شده رعایت شود.

منبع: https://www.sira.fit/

آیا با خدمات اصلاح طرح لبخند دندان آشنایی دارید؟

اصلاح لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است، مانند:

·         روکش های دندانی مثل لمینت دندان

·         پیوند کامپوزیت دندان

·         ایمپلنت دندان

·         سفید کردن دندان

برخی از مولفه هایی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از : ظاهر صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها (رنگ، ​​عرض، طول، شکل و نمایش دندان)، بافت لثه و لب ها. اصلاح لبخند به دلایل زیادی انجام می شود و با توجه به ملاحظات منحصر به فرد شما قابل تغییر است.

ایمپلنت فوری

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت یک روزه چیست؟ ایمپلنت فوری دندان در تهران همان طور که از نام آن پیداست روشی سریع و کوتاه مدت برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته می‌باشد. در واقع برای انجام این روش در ابتدا بایستی پایه‌هایی از جنس تیتانیوم که کاملا با بدن انسان سازگاری دارند در داخل استخوان فک جاگذاری شوند و سپس بر روی آن پروتز دندان و یا همان تاج دندان قرار می‌گیرد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که، ایمپلنت فوری همان ایمپلنت دندان ساده است که از سرعت و طول درمان کوتاه‌تری برای جوش خوردن پایه فک و در نهایت قرار دادن تاج دندان بر روی آن برخوردار است.

لمینت دندان

لمینت دندان برای افرادی توصیه می شود که نیاز به لبخند زیبا و دندان های براق و شفاف دارند. هر چه دندان ها زیباتر و شفاف تر و ردیف تر باشند، زیبایی چهره نیز افزایش پیدا می کند. هزینه لمینت دندان از سوالات رایج متقاضیان دریافت لمینت است. لازم است بدانید که هزینه لمینت با توجه به عواملی نظیر برند لمینت، مهارت دندانپزشک، تعداد دندان های تحت درمان، کلینیک یا مطب دندانپزشکی و ... متغیر است. به طور کلی هزینه لمینت بر حسب واحد دندانی محاسبه می شود یعنی تعرفه ای که بابت لمینت به شما اعلام می شود، به ازای لمینت یک دندان است. بدیهی است که هر چه تعداد دندان های تحت درمان شما بیشتر باشد، هزینه نهایی لمینت نیز بالاتر خواهد بود.

کامپوزیت دندان

یکی از بهترین، آسانترین و ارزانترین روش‌ها برای بازسازی فرم ظاهری دندان‌ها و داشتن لبخند زیبا، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت، نوعی رزین است که با درجات مختلفی از استحکام، پولیش پذیری و ضریب شکست نوری ساخته می‌شود. در این تکنیک می‌توان دندان را متناسب با سلیقه هر فرد به رنگ سفید یا دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی هر فرد ساخت، مشکلات ظاهری دندان را رفع نمود و به آن زیبایی بخشید.

پیاده سازی این تکنیک به تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین نوع و کیفیت جنس کامپوزیت بستگی دارد، در صورت نصب غیر اصولی، مشکلات جدی مانند بیماری‌های لثه‌ای، پوسیدگی دندان و ریشه را به دنبال خواهد داشت.

آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی به مجموعه روش های زیباسازی و بهبود وضعیت ظاهر دندان و لثه گفته می شود. امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته کنونی، زیبایی ظاهری از اهمیت ویژه ای برای همه اقشار جامعه، مردان و زنان در گروه های سنی مختلف، برخوردار است. دندانپزشکی زیبایی نیز از جمله امور رایج و مورد توجه در عصر حاضر است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی و دندانپزشکی، راهکارهای بسیاری برای برخورداری از دندانهای زیبا و چهره‌ای جذاب تر در انواع دندانپزشکی شبانه روزی قابل انجام می باشد. در ادامه با برخی از خدمات زیبایی دندان در دندانپزشکی های شبانه روزی را خواهید شناخت.

لمینت دندان

لمینت دندان، پوسته‌های نازک و سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان ساخته شده‌اند و سطح جلوی دندان‌ها را می‌پوشانند تا ظاهر آن را بهتر کنند. این پوسته‌ها پس از تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول، به قسمت جلوی دندان‌ها متصل می‌شوند.

روکش دندان را می‌توان از جنس ونیر سرامیک یا ونیر کامپوزیت تهیه کرد. روکش های سرامیکی، در برابر لکه‌ها، مقاوم‌تر از روکش های کامپوزیتی عمل می‌کنند. آنها همچنین عمل بازتاب نور را به صورت طبیعی‌تر انجام می‌دهند.

چند نمونه از مزایای لمینت دندان، عبارتند از:

·         به دندان، ظاهری طبیعی می‌دهند.

·         لثه‌ها، لمینت سرامیکی را به خوبی تحمل می‌کنند.

·         روکش های سرامیکی مقاوم در برابر لکه هستند.

·         می‌توان رنگی را انتخاب کرد تا دندان های تیره، سفیدتر به نظر برسند.

ایمپلنت دیجیتال

امروزه ایمپلنت دیجیتال بهترین روش جایگزین کاشت یا ایمپلنت دندان به روش سنتی و قدیمی است . این روش پیشرفته در دندانپزشکی به منظور کاهش مشکلات احتمالی در درمان‌های سنتی استفاده می‌شود. با استفاده از روش ایمپلنت به روش دیجیتال سرعت، دقت کیفیت و زیبایی کار افزایش می‌یابد.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان‌ها به فرآیندهای مختلفی گفته می‌شود که هدف آن‌ها روشن‌تر و سفیدتر نشان دادن دندان‌های طبیعی است. سفید کردن دندان روش‌های زیادی دارد. مثلاً جرم‌گیری، بلیچینگ، درمان با اشعه ماوراءبنفش (UV) و … از روش‌های مختلف سفید کردن دندان به‌حساب می‌آیند.

بسیاری از محصولات مختلف سفیدکننده دندان در فروشگاه‌ها دسترس هستند و شما می‌توانید خودتان از آن‌ها در خانه استفاده کنید. همچنین می‌توانید دندان‌های خود را به دندان‌پزشک بسپارید تا آن‌ها را به‌وسیله مواد سفیدکننده و یا اشعه برای شما سفیدتر کند.

برخی از روش‌های سفید کردن دندان ممکن است عوارض ناخوشایندی مانند حساسیت دندان و تحریک لثه داشته باشند. بلیچینگ هم یکی از روش‌های سفید کردن دندان است که به‌وسیله آن لکه‌های زرد را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند. دندان‌پزشک با قرار دادن مواد شیمیایی مخصوص بلیچینگ بر روی دندان‌های شما آن‌ها را سفید می‌کند. اگر دندانی دارید که روکش شده با این روش سفید نمی‌شود.

انواع مختلف رژیم لاغری و تاثیر آن ها بر لاغری شما

وقتی شخصی قصد دارد تا با پیروی از رژیم غذایی کاهش وزن داشته باشد، سعی می کند با وارد کردن مقدار مشخص از خوراکی های خاصی در سبد غذایی روزانه‌اش میزان کالری بدن را محدود کرده و از این طریق به کاهش وزن دست پیدا کند.

یک رژیم غذایی سالم معمولاً شامل گزینه‌های غذایی مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل است. در حالی که می توان محصولات قندی و پرکالری را در موارد نادر مصرف کرد، به طور کلی بهتر است در یک رژیم غذایی خوب از مصرف آنها خودداری شود. مقدار طبیعی کالری در روز برای کاهش وزن شامل ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری است.

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزن

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزن واژه ای با معنی کاملا اشتباه که بین افراد رایج شده است.رژیم شوک فقط رژیم های سخت و کم کالری نیست گاهی واقعا برای شکستن استپ وزنی باید بیشتر بخورید تا کمی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان بالا رود ، خیلی از مواقع شما عزیزان به علت کم خوری های شدید درگیر استپ وزنی میشوید گاهی هم بدلیل اجرا نکردن دقیق و داشتن ریزه خواری و یا شاید ورزش نکردن دلیل اصلی وزن کم نکردن شماست.

لاغری با فستینگ

لاغری با فستینگ طی چند سال گذشته به‌طور عجیب‌و‌غریبی محبوب شده‌اند. پیروی از این روش‌ها به کاهش وزن موفق بسیاری از افراد کمک کرده است. سازگاری با فستینگ ساده است و نسبتاً سریع لاغر می‌شوید. حتی مطالعاتی نشان داده است که رژیم لاغری فستینگ، غیر از کاهش وزن، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. البته این روش‌ها در کوتاه‌مدت موثر هستند، اما اگر برای مدت طولانی انجام شوند، پیامدهای منفی را به دنبال خواهند داشت از جمله: کاهش سرعت متابولیسم، استپ وزن، کاهش انرژی، کاهش توانایی ذهن، سردرد، افت قند خون و افزایش نوسانات خلقی. در انتخاب مدل رژیم فستینگ بسیار دقت کنید تا گرفتار عوارض آن نشوید.

رژیم لاغری رایگان

قبل از این که راجع به رژیم لاغری رایگان صحبت کنیم، بهتر است بدانید رژیمی مناسب است که در آن هیچ ماده‌ غذایی حذف نشده و تمام گروه‌های مواد غذایی مورد نیاز بدن تأمین گردد. چون هر یک از گروه‌های مواد غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی شما دارند‌. اگر رژیم غذایی اصولی داشته‌ باشید، درهر هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش‌وزن را تجربه خواهید کرد. این میزان درواقع کاهش‌ وزن استاندارد محسوب می‌شود.‌ اگر بیشتر از این میزان در هفته وزن کم کنید، عوارض آن به شکل‌های گوناگون خود را نشان‌ می‌دهد. در چنین رژیم‌های لاغری بدن یکباره با کمبود مواد غذایی مواجه شده و فرد دچار مشکلاتی نظیر تهوع، سردرد، قاعدگی‌های نامنظم در بانوان، ریزش مو، چروکیدگی پوست و غیره می‌شود. در دراز مدت نیز تشکیل سنگ صفرا  و مواردی مانند آن مشکلات حادتر را برای افراد به وجود می‌آورد.

منبع: https://www.sira.fit/