نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

مزیت های خرید آنلاین لوازم یدکی کیا

خرید راحت تر

یکی از مهم ترین مزیت های خرید های اینترنتی این است که می توانید خیلی راحت و بی دردسر لوازم و قطعاتی که می خواهید را انتخاب کنید و سفارش دهید بدون اینکه در ترافیک بمانید و یا بخواهید در فروشگاه های مختلف به دنبال لوازم مورد نیازتان بگردید می توانید در خانه بنشینید و لوازم و قطعات مورد نظرتان را سفارش دهید. البته باید توجه داشته باشید که حتما از فروشگاه با کیفیتی لوازم و قطعات مورد نیازتان را تهیه کنید.

قیمت ارزان تر

معمولا خرید آنلاین اگر انجام دهید متوجه می شوید که در سایت می توانید با تخفیف بیشتری خرید خود را انجام دهید. برخی از فروشگاه های اینترنتی برای خرید انلاین تخفیف هایی را برایتان در نظر گرفته اند که بتوانید خرید راحت تر با قیمت منسب تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

تنوع بیشتر

به طبع هنگامی که شما در خانه خود نشسته اید و با خیال راحت در حال بررسی محصولات آن فروشگاه می باشید می توانید بهترین انواع قطعات و لوازم یدکی کیا را انتخاب کنید.در این صورت راحت تر می توانید متوجه شوید که فروشگاه مورد نظر شما چه مدل از لوازم یدکی کیا و یا سایر خودرو ها را دارد.

مقایسه راحت تر قیمت ها

از دیگر مزیت های خرید آنلاین این است که به راحتی می توانید قیمت لوازم و قطعات را در فروشگاه های مختلف با هم مقایسه کنید.در هنگام خرید قطعات یدکی چه فاکتور هایی را باید در نظر بگیرید؟یکی از مهم ترین نکاتی که برای شناخت بهترین نمایندگی های فروش لوازم یدکی خودرو ها باید مورد بررسی قرار گیرد تحقیق در مورد آن فروشگاه می باشد.تحقیق خود را انجام دهید. از هر صاحب اتومبیل باتجربه ای که می شناسید بپرسید و او به شما خواهد گفت که بسیار مهم است که قبل از خرید یک قطعه خاص، باید حسابی دقت کنید.بنابراین پس از سؤال از شرکت سرویس دهنده اتومبیل که قطعات یدکی در خودروی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، لازم است تا تحقیق در مورد فروشگاه را شروع کنید.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو

فواید استفاده از بهبوددهنده نان لواش

بهبود دهنده نان لواش ماده ای است که با منعطف کردن خمیر و بالا بردن استقامت آن در تمامی مراحل تولید نان، باعث بهبود کیفی نان تولید شده می شود. بهبود دهنده ها این امکان را به نانوا می دهند که محصولاتی با شکل و حجم مطلوب تر و با قابلیت تازگی و ماندگاری بیشتر تحویل مشتریان دهد.

عمدتا بهبوددهنده ها در خمیرهایی که دارای خمیرمایه هستند، استفاده می شوند و به ازای هر یک کیلو خمیر حدود  ۴ الی ۶ گرم بهبود دهنده اضافه میشود. برخی از بهبود دهنده ها به فرم ژل بوده و غلظت بالای مونو گلیسیرید موجود در آنها باعث ثبات و استحکام بالای خمیر شده و بافتی یکدست از خمیر ایجاد میکند، نرمی بیشتر، عدم بیات شدن نان و زمان ماندگاری بیشتر از جمله مزایای استفاده از این نوع بهبوددهنده نان لواش محسوب می شوند.

برخی دیگر به شکل پودری بوده و به علت غلظت بالایی که دارند بسیار پر فروش و مقرون به صرفه هستند و باعث ایجاد بافتی نرم و مطلوب در نان میشوند، بهبود فرایند پخت، نرمی و تازگی و ماندگاری نان از مزیت های فوق العاده ی استفاده از  بهبوددهنده نان لواش می باشند. این نوع پودر برای نانهای سنتی از جمله نان لواش و سنگک بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

امروزه بیشتر نانواها از کیفیت بد و سستی آردها ناراضی هستند. پس راه حل چیست؟ بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که از سستی آرد ممانعت کرده و باعث کیفیت بالای نان می شوند. با اضافه کردن بهبوددهنده نان لواش، حجم نان به طور قابل توجهی افزایش یافته و تازگی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت، در ضمن نان طعم بهتر و خوشمزه تری هم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

چرا باید از بهبود دهنده نان لواش استفاده کرد؟

خاصیت الاستیکی بودن نان یا همان کش آمدن و سفت شدن نان پس از ۱ روز، مرتبط با زمان ماندگاری آن است که با افزودن بهبوددهنده نان لواش این مشکل برطرف می شود و نان حالت ترد و خوشمزه به خود می‌گیرد.

بهبود دهنده ها دارای اثرات منحصر به فردی در تهیه انواع نان ها هستند با اینکه  تمام بهبود دهنده ها به منظور رفع عیوب نان به خمیر اضافه می شوند اما همه آنها کاربرد و اثرات یکسان و مشابهی هم ندارند و برخی از آن ها کاملاً برعکس برخی دیگر اثر می‌گذارند. لذا پیش از استفاده، حتما در رابطه با عملکرد هر کدام از آنها اطلاعاتی کسب نمایید. به عنوان مثال ممکن است بهبود دهنده ای باعث تقویت خمیر شود در حالی که یک نوع دیگر استحکام خمیر را کاهش  دهد.

منبع : جهان شیمی

نحوه سنجش عیار طلا به چه صورت است؟

عیارسنجی طلا به روش‌های مختلف انجام می‌شود که شامل عیارسنجی با سنگ محک، استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتر و روش کوپلاسیون است.

۱. عیارسنجی طلا با سنگ محک و تیزآب سلطانی

رایج‌ترین روش سنجش عیار طلا، روش سنتی است. به این صورت که طلا را روی سنگ کوارتز یا سنگ محک می‌کشند. سپس به اندازه یک قطره بسیار کوچک از تیزاب سلطانیِ عیار شده را روی آن می‌ریزند:

اگر فلز واکنش نشان نداد یعنی عیار آن با عیار تیزآب یکی است.

اگر کمرنگ شد، یعنی عیار فلز  پایین‌تر از عیار تیزآب است.

اگر خط طلا از روی سنگ محک به طور کلی از بین رفت یعنی آن فلز، طلا نیست یا عیار بسیار پایینی دارد.

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که عیار تیزآب سلطانی چیست؟ تیزآب سلطانی همان اسید نیتریک خالص است که با اصطلاح عامیانه‌ی جوهر شوره هم از آن یاد می‌شود. با اضافه یا کم کردن جوهر نمک به آن می‌توان خاصیتش برای سنجش عیار طلا را تغییر داد. مثلا برای سنجش طلای ۱۸ عیار، ۵۰ سی‌سی جوهرنمک و ۳۰ سی‌سی تیزآب سلطانی را با هم ترکیب می‌کنند. به این فرایند اصطلاحا می‌گویند تیزآب عیارشده یا اسید عیارشده

بیشتر بخوانید :

۲. عیارسنجی طلا با کلید شاخص (کلید شاهد)

کلید شاخص یا کلید شاهد، در واقع نمونه‌های از عیارهای مختلف طلا هستند که برای سنجش خلوص مصنوعات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روش به ترتیب زیر انجام می‌شود:

طلا را روی سنگ محک می‌کشند.

کلید شاخص را نیز روی سنگ محک می‌کشند.

خطوط برجا مانده از طلا و کلید شاهد را با هم مقایسه می‌کنند و به این ترتیب عیار طلا مشخص می‌شود.

نحوه سنجش «عیار طلا» با دستگاه اسپکتروفتومتر و کوپلاسیون کمی پیچیده‌تر است و فقط توسط متخصص‌ها انجام می‌شود. مثلا در روش تعیین با دستگاه اسپکتروفتومتر مقدار مشخصی از طلا را در تیزاب سلطانی حل می‌کنند. سپس با مقایسه‌ی استانداردهای مختلف و با کشیدن منحنی، عیار فلز موردنظر را معین می‌کنند.

منبع : طلا فروشی انلاین کیش طلا

تاریخچه شرکت خودرو سازی کیا

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال 1997؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال 1998 ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال 1986 بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.در سال 1998، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه 1990 مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال 1999 صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

بیشتر بخوانید :

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال 2001 نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال 1999 با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.ﺍین مدل‌ها تا سال 2004 که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال 2002 بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.( جهت کیب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو کیا اسپورتیج اینجا کلیک کنید.)

منبع : https://www.star.parts/shop/

بهبود دهنده نان و کاربرد آن درصنایع غذایی

بهبود دهنده نان چیست؟

نان در کشور ما جز اولین‌ها در سبد غذایی مردم است و متاسفانه کیفیت نان‌ها آنجور که باید نیست.  مصرف سرانه نان در ایران۱۶۴کیلوگرم است این در حالی است که مصرف سرانه نان در اروپا ۱۶۸کیلوگرم است.

بهبود دهنده کلمه‌ای آشنا در صنعت نان می‌باشد.بهبود دهنده نان باعث افزایش کیفیت نان می‌شود و باعث افزایش ماندگاری نان می‌شود. در قدیم از روغن به عنوان بهبود دهنده نان استفاده می‌کردند. بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بهبود دهنده استفاده می‌کردند اما این روزه از آنزیم استفاده می‌شود که فاقد مواد شیمیایی است. بهبود دهنده نان به گسترش خمیر کمک می‌کند هم چنین به ورآمدن خمیر کمک می‌کند و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. بهبود دهنده ها  flour improver  ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفی محصول نهایی می شوند. بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید نماید. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت ور آمدن طولانی دارند و به ازای هر نیم کیلو   2 تا ۳ گرم ریخته میشود .

بیشتر بخوانید :

برخی ازبهبود دهنده  ها به شکل ژل  هستند : این ژل با غلظت بالای مونو گیلیسیرید موجب بهبود ثبات و مقاومت خمیر،ایجاد بافت یکنواخت ،حفظ رطوبت غیر آزاد برای احساس نرمی بیشتر،کنترل بیاتی ؛ افزایش زمانی ماندگاری نان و…میشود .

برخی به شکل پودر هستند : مصرف این پودر بعلت غلظت بالا بسیار مقرون بصرفه بوده و سبب ایجاد حجم  و بافت مطلوب ،بهبود پروسه پخت،افزایش نرمی و تازگی  وماندگاری محصول نهایی و…میگردد.این پودر برای نانهای سنتی و بربری و سنگک بسیار مناسب بوده و به صرفه می باشد.

یکی از بهترین و طبیعی‌ترین بهبود دهنده‌های نان پوره سیب زمینی آب پز و یا آرد سیب زمینی است. حدودا کمتر از یک بیستم مقدار آرد کافی است. مثلا برای یک کیلوگرم آرد ۵۰ حداکثر گرم پوره یا آرد سیب زمینی مطلوب است. ضمنا خیلی هم ارزان‌تر از هر بهبود دهنده دیگری می‌باشد.

مکانیسم عمل بهبود دهنده ها متفاوت بوده و بعضی از آن ها دارای اثراتی کاملا متفاوت با سایر بهبود دهنده ها هستند. بنابراین قبل از استفاده، شناخت عملکرد آن ها ضروری است. به طور مثال بعضی از بهبود دهنده ها موجب تقویت خمیر و بعضی دیگر موجب کاهش استحکام خمیر می شوند. تقریبا هر نوع ماده ای که به آرد یا خمیر اضافه شود تا حدودی اثربهبود دهندگی خواهد داشت. برای مثال، اضافه کردن مخمر، پوکی، سبکی و خوش خوراکی نان را بهتر خواهد کرد، یا نمک علاوه بر آنکه بر نحوه کار با آرد و خمیر اثر می گذارد، در عین حال عطر و طعم نان را نیز تغییر خواهد داد.

رفرنس