نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

پیش بینی مسیر طلا در سال ۲۰۲۱:

طلا همواره به عنوان فلزی گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراین پیش بینی قیمت آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. ساموئل باومن تحلیلگر سرمایه های اقتصادی بر این باور است که بهبود سریع اقتصادی در نتیجه گسترش توزیع واکسن کرونا احتمالا سرمایه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌های طلا (ETF) سوق دهد که در این صورت قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. با این حال او همچنان نسبت به آینده طلا در بلندمدت خوش بین است و معتقد است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود بالای ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از این تحلیلگران گلدمن ساکس ارزیابی کرده بودند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تورم ناشی از کاهش اثرات بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان افزایش خواهد یافت. همچنین ادامه روند نزولی شاخص دلار نیز دلیلی برای کاهش قیمت اونس جهانی و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت خرید طلا خواهد بود. گلدمن ساکس پیش‌بینی می کند که تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سیتی ‌بانک ( سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری در ایالات متحده آمریکا) نیز نسبت به آینده قیمت طلا خوش بین است. این بانک در جدیدترین پیش ‌بینی خود اعلام کرده که قیمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پایان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسید. جیم استیل تحلیلگر بانک HSBS نیز پیش ‌بینی کرده است قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسید. به اعتقاد او این یک قیمت میانگین است. به این معنا که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ برای مدتی در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتی نیز پایین تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشی انلاین آزادی

انواع زیور آلات مردانه

1. ساعت مچی مردانه

یکی از مرسوم ترین و محبوب‌ترین زیورآلات مردانه، ساعت مچی است.

اغلب مردان دست‌کم دو نوع ساعت خوب دارند؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری ساعتی لوکس و گران‌قیمت برای مراسم رسمی و مناسبت‌های خاص.

البته در دهه‌های اخیر ساعت‌های مچی هوشمند هم جای خود در میان اکسسوری‌های مردانه باز کرده‌اند.

ساعت های مچی مردانه در طرح‌ها و برندهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند.

اما وجه مشترک همه آنها این است که: ساعت باید بدست غیراصلی شما بسته شود. یعنی اگر چپ‌دست هستید، باید ساعت را به مچ دست راست ببندید و برعکس.

همچنین باید مطمئن شوید که ساعت فیت دست است و از آن آویزان نمی‌شود.

2.دستبند مردانه

از دیگر اکسسوری‌های محبوب در میان مردان می‌توان به دستبند اشاره کرد. دستبندهای مردانه تفاوت بارزی با انواع زنانه دارند. در این زیورآلات از آویز یا اندازه‌های بزرگ خبری نیست و اغلب هم با متریال‌های دیگری همچون چرم همراه هستند.

شما با یک دستبند سنگی زیبا می‌توانید در یک جمع مردانه خوش بدرخشید. البته این امر به جنس و طرح دستبندی که خریداری می‌کنید هم بستگی دارد. هر چه جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت دستبند باکیفیت‌تر باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود. دستبندهای سنگی مردانه اغلب از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و می‌توانند اثر فیزیکی و روحی نیز روی فرد داشته باشند.

اولین مساله‌ای که هنگام استفاده از دستبند باید مدنظر داشته باشید این است که این اکسسوری قرار است تکمیل کننده تیپ شما باشد، نه نقطه کانونی آن. یعنی سعی کنید از دستبندهایی استفاده کنید که با تیپ و استایل شما همخوانی دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زیاده‌روی نکنید. مثلاً دستبند مهره‌ای / سنگی را می‌توانید با هر لباسی ست کنید. اما مثلا نمی‌توانید مدل‌های چوبی یا پلاستیکیِ کم ارزش را با لباس‌های رسمی بپوشید زیرا هیچ تناسبی با هم ندارند.

3.دکمه سرآستین

از جمله زیورآلات متداولی که مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند، «دکمه سرآستین» است. از این دکمه‌ها برای تزیین لباس‌های رسمی استفاده می‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گیره کراوات می‌فروشند. دکمه سرآستین از جنس‌های مختلفی چون نقره، استیل، طلا و تیتانیوم ساخته می‌شود و گاهی آن‌ها را با کریستال و سنگ تزیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ایران چندان مرسوم نیست اما هستند عده‌ای که از این زیورآلات برای تکمیل تیپ خود استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید گوشواره به گوش کنید، توصیه می‌کنیم با اندازه‌های کوچک و به رنگ تیره شروع کنید. اغلب مردان فقط در یک گوش خود گوشواره می‌اندازند.

گوشواره‌های ساده، گوشواره‌های میخی و گوشواره‌های تکی از جمله جواهراتی هستند که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند و می‌توانید همیشه و برای مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر تیپ شما رسمی است و کت و شلوار به تن می‌کنید، باید حتما گوشواره‌تان بسیار ساده و کوچک باشد تا تضادی با لباس‌هایتان ایجاد نکند.

نکته جالب در مورد گوشواره این است که اول مختص مردها بوده و سپس به تدریج زن‌ها هم به استفاده از آن روی آورده‌اند. یعنی قبل از اینکه یک زیور زنانه محسوب شود، وسیله‌ای برای نمایش قدرت، موقعیت اجتماعی و ثروت مردها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌های دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای شیک و باکلاس بودن باید ساده باشید.

بنابراین، زنجیرهای نقره‌ای یا طلایی نازک و کوتاه را می‌توانید با تی‌شرت ست کنید. یا آن را زیر یقه پیراهن بگذارید که فقط بخشی از گردنبند دیده شود.

اما برای تیپ‌های غیررسمی می‌توانید از زیبایی ردنبندهای سنگی و بلند بر روی لباس بهره بگیرید.

6.پلاک

مردانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، می‌توانند به آن پلاک هم آویزان کنند. اصولا مردان به همراه زنجیر خود پلاک هم دارند اما به دلیل این که آن را در زیر لباس خود می‌اندازند، مشخص نمی‌شود. اکثر پلاک‌هایی که مردان استفاده می‌کنند، دارای نگین و سنگ‌های زینتی نیستند. پلاک‌ها می‌توانند نشانه‌ای از اعتقادات مذهبی، علایق، سبک فکری و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومین زیورآلات مردانه‌ای است که بسیاری از مردان صرفا به علت ازدواج کردن، از آن استفاده می‌کنند و حلقه را جزئی از جواهرات حساب نمی‌کنند؛ اما کافی است نوع به کارگیری واژگان را کمی تغییر دهیم و به جای کلمه «حلقه» از واژگانی مانند «انگشتر» یا «رینگ» استفاده کنیم.

با همین تغییر نام، ممکن است بسیاری از مردان به سراغ این زیورآلات نروند! با این حال، انگشتر طلا یکی از بهترین زیورآلاتی است که یک مرد می‌تواند استفاده کند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استایلی که قرار است داشته باشید، انتخاب کنید، زیرا تنوع رینگ‌ها بسیار گسترده است و دانستن کاربرد هر کدام از انواع آن‌ها می‌تواند به خوش‌پوشی شما کمک کند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby

وقت خرید طلا رسید؟

در تابستان امسال ، بازار طلا سرمایه‌گذاران را سر پا نگه داشته است و آخرین قیمت فلز گرانبها پس از افت کوتاه‌مدت به وارد سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در اوایل هفته، افزایش یافته است.

تحرکات سریع ۱۰۰ دلاری برای فضای فلزات گرانبها بسیار ناپایدار است، زیرا با توجه به برخی ناهنجاری‌های اقتصادی در زمینه داده‌ها، علاقه مجدد مشاهده می‌شود.

میلمن خاطرنشان کرد: قیمت طلا زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس یک نقطه شروع عالی برای خریداران است و این فلز گرانبها را از نظر فنی بسیار جذاب می‌کند.

میلمن می گوید: «این نقطه قیمت بسیار جذابی برای ورود طلا پس از عقب‌نشینی کمی است. این باعث تشویق ما می‌شود. در عرض چند ساعت، طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار بازگشت. اگر ما هفته آینده به بالای ۱۸۰۰ دلار برسیم، شوکه نمی‌شوم. من اکنون بیشتر صعودی ارزیابی می‌کنم.»

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع خرید طلا

کارشناس فلزات گرانبها افزود: یکی دیگر از نشانه‌های مثبت طلا، تقاضای فیزیکی در آسیاست.

او گفت: برخی نشانه‌های بسیار صعودی در سمت تقاضا وجود دارد. ما شاهد هستیم که طلا و جواهر طلا و سکه طلا در جهت درستی در هند روند رو به رشدی دارد. این امر می‌تواند تقاضای بیشتر برای معامله را برانگیزد.

منبع : https://www.asby.ir/

تفاوت خرید و فروش طلا و جواهر چیست؟

علاوه بر تفاوت قیمتی که طلا و جواهر با هم دارند، طریقه‌ی خرید و فروش آنها نیز با هم متفاوت است. ما در زیر نحوه محاسبه خرید طلا و جواهر را به‌طور مجزا برایتان نوشته‌ایم تا پیش از خرید هر کدام بدانید که هنگام فروش با چه سود یا ضررهایی مواجه خواهید شد:

فرق خرید طلا و جواهر

خرید طلا: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده (عموماً ۷ تا ۸ درصد است)

خرید جواهر: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده (عموماً ۱۵ تا ۲۰ درصد است)

نکته ۱: توجه داشته باشید که اجرت ساخت جواهر شامل ارزش سنگ‌های به کار رفته در محصول + اجرت ساخت پایه جواهر + مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته ۲: همان‌طور که می‌بینید، سودی که فروشنده برای فروش جواهر برای خود برمی‌دارد تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از طلاست. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری با مصنوعات طلا را دارید، بهتر است سراغ خرید طلا بروید نه مدل‌هایی که سنگ و نگین دارند (جواهر).

بیشتر بخوانید :

فرق فروش طلا و جواهر

فروش طلا: اگر شما بخواهید طلای خود را بفروشید هنگام مراجعه به طلا فروشی، دستمزد ساخت و سود فروشنده کم و به قیمت روز طلای شما خریداری می‌شود.

فروش جواهر: برای فروش جواهر هم به همین صورت است که سود فروشنده از قیمت کل کم می شود. اما به‌علاوه‌ی آن، افزایش یا کاهش قیمت جواهر نیز با قیمت در زمان خرید مقایسه، مابه‌التفاوت آنها محاسبه و قیمت جواهر به فروشنده پرداخت می‌شود. در واقع مزد ساخت جواهرات که از قیمت نهایی کم می‌شود، شامل بهای سنگ‌های به‌کار رفته در محصول به‌علاوه‌ی اجرت ساخت پایه‌ی جواهر و مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته: همیشه فاکتور خرید جواهر را نزد خود نگهداری کنید. چون هنگام فروش محصول به آن نیاز خواهید داشت. جواهر فروشی‌های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می‌کنند این در حالی‌است که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.


طلای سفید آلرژی زا تر است یا طلای زرد

میزان حساسیت‌زایی طلای سفید بیشتر از طلای زرد است. به این دلیل که طلای سفید در واقع همان طلای زردی است که روی آن یک لایه رودیوم کشیده شده است. ممکن است طلای زردی که در زیر کار شده، عیار کمی داشته باشد و در نتیجه میزان نیکل موجود در آن قطعه زیاد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزی و خارش خواهید بود.

نکاتی که افراد دارای حساسیت به طلا باید بدانند

در موارد نادری ممکن است حتی وقتی طلای عاری از نیکل یا طلا با عیار بالا می‌خرید هم باز به آن حساسیت بدهید.

اگر انگشتر خود را تغییر سایز داده باشید، ممکن است تعمیرکار جواهر از فلزی که حاوی نیکل است در بزرگ‌ کردن انگشتر استفاده کرده باشد. در نتیجه انگشتر بعد از تعمیر، حساسیت ایجاد خواهد کرد.

قبل از استفاده‌ی زیورآلاتی که به آن حساسیت دارید باید پوست دست خود را کاملاً خشک کنید چراکه نبود رطوبت و آلودگی روی سطح پوست باعث کاهش تاثیرات آلرژی‌زا می‌شود.

از خرید طلا با عیار ۱۰ یا ۱۴ به شدت پرهیز کنید تا پوستتان قرمز و دچار خارش نشود.

از خرید طلای روکش شده (آبکاری) پرهیز کنید. اغلب روکش‌های طلا حاوی نیکل هستند و می‌توانند حساسیت ایجاد کنند.

طلای سفید نخرید. یکی دیگر از توصیه‌ها این است که به هیچ عنوان سراغ طلای سفید نروید. طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که روی آن یک لایه رودیوم کشیده شده. ممکن است طلای زردِ زیر کار، عیار کمی داشته باشد و در نتیجه میزان نیکل موجود در آن قطعه زیاد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزی و خارش خواهید بود.

جواهرات هایبو آلرژیک جواهراتی هستند که ضد حساسیتند و با مواد مرغوبی ساخته شده‌اند به همین خاطر قطعاً قیمت قابل توجهی هم نسبت به زیورآلات و جواهرات دیگر دارند؛ همچنین اغلب این نوع زیورآلات را در بین محصولات برند و به نام می‌توانید مشاهده کنید. اگر روی جعبه یا کاور جواهری عبارت Hypo-allergeic حک شده بود، مطمئن باشید این محصول از حساسیت کمتری نسبت به دیگر جواهرات برخوردار است و کمتر به پوست حساس شما آسیب می‌رساند.

منبع : https://www.asby.ir/