نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

خودروهای بدون راننده

خودروهای بدون راننده و ماشین‌های پرنده می‌توانند بزرگترین نوآوری قرن حاضر در صنعت خودروسازی باشند. واقع‌بینانه که نگاه کنیم، شاید عمر ما به نشستن در ماشین بدون راننده قد ندهد. اما شناختن فناوری که نسل‌های بعدی از آن بهره خواهند برد، خالی از لطف نخواهد بود. پس در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندا و کیا همراه ما باشید.

خودروی بدون راننده چیست؟

شاید در ابتدا فریب اسم بدون راننده را بخورید و فکر کنید تنها به ماشینی اطلاق می شود که کسی پشت فرمان آن نباشد. درحالیکه واقعیت این نیست. یک تعریف نه چندان کامل از خودرو های بدون راننده این است که یک ماشین بتواند بدون هر گونه دخالت انسانی مسیر را طی کند، از موانع دوری کند و خودش را پارک کند. ماشین‌های خودران (و اساسا مفهوم رانندگی رباتیک) سطوح خودرانی متفاوتی دارد.

فناوری‌های کوچکی مثل پارک خودکار، کروز کنترل و حرکت خودکار بین خطوط شاید یک ماشین را از راننده بی‌نیاز نکنند، اما سطوحی از خودرانی هستند.

ماشین خودران قطعا بخشی از آینده زندگی شهری است. اکنون فقط مساله زمان مطرح است که با آزمایشات و نوآوری‌های متعدد غول‌های فناوری هر روز کوتاه‌تر می‌شود. در حال حاضر برخی از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل، اپل، تسلا و اوبر روی طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید :

خودروهای خودران و اینترنت اشیا

خودروهای بدون راننده بخشی از پروژه بزرگ‌تر اینترنت اشیا هستند. جایی همه چیز برای تعامل، کارایی و کنترل بهتر به اینترنت وصل می‌شود. خودروهای بدون راننده در همین راستا طراحی شده‌اند. این ماشین‌ها نه تنها با یگدیگر بلکه با سیستم‌هایی مثل GPS و خدمات اورژانس ارتباط دارند.

این اتصال به اینترنت کارایی سیستم خودران ماشین را تکمیل می‌کند. علاوه بر این امکان کنترل ترافیک را هم برای مسئولین شهری فراهم می‌کند. پس می‌توان گفت اتصال به اینترنت درست به اندازه خود سیستم مهم است. سرعت اینترنت هم یکی دیگر از عوامل مهم است. یک لحظه تاخیر در انتقال دادهها می‌تواند به قیمت جان راننده یا عابران پیاده تمام بشود. به همین خاطر برای راه‌اندازی خودروهای بدون راننده به نسل بعدی اینترنت یعنی ۵G نیاز داریم که سرعتش ۲۰ برابر LTE است.

چگونگی ارتباط با محیط بیرون

ارتباطات ماشین‌های خودران به سه دسته تقسیم می‌شوند. هر کدام از آنها هم کارکردها و مزایای متفاوتی دارند اما در کنار هم ایده ماشین بدون راننده را محقق می‌کنند.

منبع : https://www.star.parts/

بهبود دهنده نان به چه معناست ؟

نان جز یکی از اصلی ترین مواردی است که در سبد غذایی مردم دیده می شود. متاسفانه کیفیت نان به بهترین شکل ممکن نیست با اینکه جز مواد ضرروی در زندگی هر انسانی می باشد ، در ایران مصرف سرانه نان 164 کیلوگرم می باشد و این با وجودی است که در اروپا این میزان به 68کیلوگرم می رسد.

بهبود دهنده نان چیست ؟

در صنعت نان ، واژه ی با نام بهبود دهنده وجود دارد که سبب می شود کیفیت نان بالا رود و موجب می شود نان ماندگاری زیاد تری داشته باشد. در گذشته از روغن به عنوان بهبود دهنده استفاده می کردند ولی بعد ها مواد شیمیایی جایگزینی برای آن شد و امروزه از آنزیم ها استفاده می کنند که مواد شیمیایی ندارند.بهبود دهنده نان هم به گسترش خمیر و هم به ور آمدن خمیر کمک می کند و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نیز جلوگیری می نماید.

بهبود دهنده ها به عنوان ترکیباتی هستند که موجب می شوند در تمامی موارد تولید نان ، خمیر انعطاف پذیری و قدرت بیشتری داشته باشد.بهبود دهنده ها به نانواها کمک می کنند که محصول بهتری هم از نظر ظاهری و حجم و تازگی بیشتر در طول زمان مصرف داشته باشند. عموما بهبود دهنده ها برای خمیرهای می باشند که خمیرمایه داشته اند و زمان ورآمدنشان طولانی است و برای هر نیم کیلو 2تا3 گرم ریخته می گردد.

بیشتر بخوانید :

همه چیز در مورد بهبود دهنده نان

1)نمک را به عنوان ماده ی طعم دهنده و یکنواخت کننده به نان اضافه می کنند.

2)برای اینکه نان تردتر شود روغن شیرینی پزی به نان اضافه می شود و برای هر یک کیلو آرد ، مقدار مصرف آن 30گرم می باشد.

3)شیرخشک چربی گیری شده به عنوان یک شیرمناسب برای پخت نان ها می باشد.خمیرهای که از شیرمایع باشند به صورت چسبناک و بریده بریده اند و نانی که از آنها تولید می شود کم حجم و ناجور است.در صورتی که اضافه کردن شیرخشک سبب می شود آب بهتر جذب شود و زمان پخت نیز کوتاه تر گردد.معمولا به نسبت 2-1 قسمت در صد قسمت آرد اضافه می گردد.

4)تخم مرغ:معمولا نانوایی ها از تخم مرغ استفاده نمی کنند مگر اینکه بخواهند نان مخصوصی را بپزند. بدین صورت که به خمیر تخم مرغ به صورت کامل یا تنها زرده افزوده می شود و برای خوش رنگ شدن از سفیده استفاده می شود.در صد قسمت آرد مقدار مصرف 100-35 قسمت تخم مرغ می باشد.

5)یکی از مواد اصلی در تولید خمیر آب است که این آب نباید سختی گیری شده باشد زیرا وجود سختی آب قسمتی از ویژگی های نامطلوب آرد را بهبود می دهد.

6)در صنایع نانوایی،آردسویای بدون چربی بسیار کاربرد داشته است.این آرد بسیار برای سلامتی مفید است و به عنوان یکی از بهترین منبع های ایزوفلاون ها و دیگر مواد مغذی می باشد. این آرد همچنین دارای 50 درصد پروتئین می باشد.

7)آردهای سفید فقط آرد الک کرده نیستند بلکه در برخی از کارخانه ها با موادشیمیایی آنها را سفید می نمایند و این کار با گازهای سمی صورت می گیرد و به جای خمیر ترش هم از مواد شیمایی استفاده شده است که کارخانه های شیمیایی آن را به جای خمیر ترش ساخته اند. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده که در خمیر ترش مصنوعی که در فروشگاهها فروش می رسد و برای پف کردن شیرینی و کیک استفاده می شوند برای سلامتی بسیار مضرر هستند. در این گونه خمیر ترش ها از ترکیب های زاج سفید استفاده شده که باید از مصرف آن خودداری کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع بهبود دهنده های نان کلیک کنید.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی

حلقه های فلاور (flower ring)، بهترین هدیه طلا برای زنان

امروزه، یکی از پر طرفدارترین نوع حلقه ی طلا ازدواج، حلقه طلا فلاور (flower ring) ، می باشد. اما چرا این نوع حلقه های طلا، یکی از پر طرفدارترین نوع حلقه ها می باشد. ادامه این مقاله با فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه ما باشید تا با این نوع از حلقه ها بیشتر آشنا شوید.

امروزه، یکی از پر طرفدارترین نوع حلقه های طلای ازدواج، حلقه طلا فلاور (flower ring) ، می باشد. اما چرا این نوع حلقه های طلا، یکی از پر طرفدارترین نوع حلقه ها می باشد.خوب می توان گفت که برای هر شخصی ازدواج، مهمترین مرحله زندگی وی می باشد.

ازدواج به عنوان آغاز فصل جدیدی از زندگی است که این آغاز همراه با اتحاد و همدلی همرا است. پس بهتر است شروع این فصل را با دادن هدایایی چون گل جشن بگیریم دسته ی گل به عنوان یک هدیه ، بسیار هدیه خوبی بوده و تنها اشکالی که دارد نا ماندگاری آن می باشد. به همین دلیل برای هدیه دادن ایده آل نمی باشد. هرچند با این حقیقت آشنا هستیم اما هنوز افراد بسیاری هستند که هزینه ی زیادی را برای خریدن این گلهایی که حتی برای مدت طولانی ماندگاری ندارند ، می پردازند.

بیشتر بخوانید : بهترین زمان خرید طلا

بسیاری از همسران خوش سلیقه از آنجایی که به فکر یک هدیه ی مناسب برای همسر خود می باشند، به این نتیجه می رسند که بهتر است از حلقه های فلاور (flower ring)  برای اثبات همدلی خود استفاده نمایند. از آنجایی که خانم ها به گل و جواهرات همانند آن ، علاقه ی بسیاری دارند بدون شک بسیار خوشحال می شوند.

از طرف دیگر خرید حلقه نامزدی، یکی از مهمترین خریدهای ازدواج می باشد و ارزش هر جواهری به نوع سنگ آن می باشد.گران ترین سنگ و همچنین مرسوم ترین نوع سنگ در بین جواهرات، الماس می باشد که هر چه اندازه آن بزرگتر باشد، قیمت آن گران تر می باشد.

از طرف دیگر حلقه فلاور (flower ring)  برای این بسیار مورد علاقه قرار می گیرد که وقتی این الماس ها در کنار هم قرار می گیرند تلالو چشمگیری داشته و از بالا چون یک نگین بزرگ جلوه می کند و می توان گفت این حلقه یکی از مقرون به صرفه ترین حلقه های ازدواج با جلوه بسیار زیاد می باشد.

منبع : https://www.kishtala.com/

اطلاعاتی درباره خودرو هیوندای و لوازم یدکی هیوندای

هیوندای در زبان کره ای به نام مدرنیته است. در رابطه با کاربران این مدرنیته ترکیبی از عملکرد خودرو و مصرف سوخت پایین است.هیوندای شرکتی است که برای رسیدن به این هدف تلاش خود را می کند و از این رو است که مطمئن است مشتریانش از این مدرنیته لذت خواهند برد. شعار هیوندای “تعقیب شادی از طریق خودرو است” که در قلب این کمپانی وجود دارد. همراه با افزایش کیفیت شمایل کلی خودرو، لوازم یدکی هیوندای نیز در حال توسعه است.

شرکت هیوندای هنوز هم به عنوان یک کمپانی جوان در صنعت خودرو سازی شناخته می‌شود که در سال 67 میلادی کار خود را آغاز کرد. این کمپانی با وجود اینکه مشتریان زیادی در سطح جهانی دارد هنوز هم توانایی بالقوه در توسعه و رسیدن به مشتریان بیشتر در بازارهای دیگر جهان را دارد. تمام مدلهای خودرو هیوندای از جمله خودروهای سواری، تفریحی و تجاری دارای تمام لوازم یدکی است که به آن ها داده شده است، که همه این لوازم از حیث اطمینان، کارایی و دوام در حد لوازم اصلی خودرو است. یکی از شگفتی های آن نیز یکپارچگی در سیستم عامل آن است.امروزه وقتی شخصی قصد خرید خودرو هیوندای را دارد تمام مدل های این برند معروف از ذهن عبور می کند و در دو راهی خرید مدل مورد نظر خود می ماند.

هنگامی که به بخش های مختلف یک ماشین نگاه می کنیم نه تنها عملکرد و توانایی های خودرو را میبینیم بلکه می توانیم تکنولوژی به کار گرفته شده در آن را نیز حس کنیم.این شرکت در طول سال ها با تکیه بر نوآوری و خلاقیت توانسته همراه با پیشرفت های روز هر سال با ارائه خودرویی جدید جایگاه خود را در میان بهترین خودروسازان حفظ کند. هیوندای در عرضه بهترین تکنولوژی‌ها هیچگاه از جایگاه خود عقب نشینی نکرد.

شرکت هیوندای در سال 2018 نیز با ارائه مدل های جدید از کمپانی خود به این روند رو به رو رشد ادامه داده است.خودروهای جدید این کمپانی به شرح زیر است:

هیوندای اکسنت (Accent هیوندای النترا (Elantra)، هیوندای آیونیک (Ioniq)، هیوندای کونا (Kona)، هیوندای سوناتا (Sonataهیوندای توسان (Tucson)، هیوندای سانتافه (Santa Fe)، هیوندای ولاستر (Veloster)، هیوندای i10، هیوندای i20، هیوندای i30، هیوندای i40، هیوندای آزرا (Azera)، هیوندای ایون (Eon)

تمام خودروهای جدید ارائه شده در سال 2018 با بهبود کیفیت و تکنولوژی و همچنین افزایش کارایی همراه بوده است.

از بین مدل های بالا هیوندای النترا با توجه ویژه ای همراه شد دلیل اصلی آن طراحی اروپایی آن است که آن را در بین خودروهای شهری پرطرفدار قرار می دهد. النترا در دوگونه سدان و هاچ بک تولید شده و در اختیار علاقه مندان این سبک از خودروها قرار گرفته است.

لوازم یدکی هیوندای

اگر شما صاحب یک خودرو هیوندای هستید حتماٌ نیاز به تعویض لوازم یدکی خود را دارید پس هنگام خرید لوازم یدکی هیوندای از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، همچنین دقت کنید که این لوازم را از برندهای مناسب تهیه کنید. امروزه شما می‌‌توانید همه لوازم یدکی هیوندای را در همه جای جهان بیابید از این روست که باید در هنگام خرید با چشمانی تیزبین عمل کنید تا بتوانید محصولاتی با بهترین کیفیت و کارایی تهیه کنید.

رسیدن به موفقیت در عرضه محصولات با کیفیت به مشتریان کاری سخت و دشوار است که هیوندای به این هدف رسیده است. هیوندای این موفقیت را مرهون طرح های سخت گیرانه در رابطه با لوازم یدکی هیوندای، قطعات بدنه و اجزای عملکرد است. هیوندای نسبت به توسعه و بهبود هر کدام از قسمت های ماشین تعهد داده است، که همین موضوع به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد آن تاثیر گذازده است. این شرکت سال هاست که به دنبال راه حل هایی در جهت بهبود عملکرد و خدمات بوده است که هیوندای با رسیدن به این راه حل ها ظرفیت خود را برای رشد و تولید محصولات با کیفیت تر و کاراتر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید : فروش قطعات کیا

 

5.خاصیت پودر کاکائو برای سلامتی

پودر کاکائو از تحت فشار قرار دادن لوبیای کاکائو و حذف کره یا چربی آن به دست می‌آید. امروزه کاکائو برای نقش آن در تولید شکلات مشهور است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ماده‌ی غذایی دارای ترکیبات مهمی است که می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. در این مطلب 11 خاصیت تغذیه‌ای بهداشتی پودر کاکائو را برایتان آورده‌ایم؛ با ما همراه باشید...

بیشتر بخوانید :

1- کاکائو غنی از پلی‌فنل‌هاست که فواید زیادی را برای بدن فراهم می‌کند

کاکائو یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنل‌هاست. پلی‌فنل‌ها آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی‌ای هستند که در مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، چای و شکلات یافت می‌شوند. آن‌ها دارای خواص متعددی چون کاهش التهاب، جریان خون بهتر، کاهش فشارخون و بهبود سطوح قند و کلسترول خون هستند. با این حال، پردازش و حرارتی که روی کاکائو به منظور کاهش تلخی آن انجام می‌شود، می‌تواند موجب کاهش 60 درصدی محتوای فلاوانول آن و در نتیجه کاهش خواص سودمندش شود؛ بنابراین با این‌که کاکائو منبع عالی پلی فنل می‌باشد، اما هر شکلات یا هر محصولی که حاوی کاکائوست دقیقاً همان فواید را فراهم نخواهد کرد.

2- کاکائو می‌تواند پرفشاری خون را به وسیله‌ی نیتریک اکسیدی که دارد، کاهش دهد

کاکائو چه به صورت پودر و چه به صورت شکلات سیاه می‌تواند به کاهش فشارخون بالا کمک کند. این اثر اولین بار در مردمی از جزایر آمریکای مرکزی که نوشیدنی کاکائویی می‌خوردند دیده شد که دارای فشارخون پایین‌تری نسبت به بومی‌های آنجا که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کردند، بودند.

3- کاکائو می‌تواند موجب کاهش خطر حمله قلبی و سکته‌ی مغزی شود

علاوه بر کاهش فشارخون، به نظر می‌رسد کاکائو خواص دیگری دارد که می‌تواند خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی را کاهش دهد

4- پلی‌فنل‌ها جریان خون به مغز و عملکرد آن را بهبود می‌بخشند

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که پلی فنل های کاکائو خطر بروز بیماری‌های عصبی را از طریق بهبود عملکرد مغز و جریان خون کاهش می‌دهند. فلاوونول ها می‌توانند از مانع خونی مغزی عبور کنند و در مسیرهای بیوشیمیایی‌ای قرار بگیرند که نورون‌ها و مولکول‌های مهم برای عملکرد مغز را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، فلاوونول ها با تأثیر بر تولید اکسید نیتریک و شل کردن رگ‌های خونی، جریان خون و خون‌رسانی به مغز را بهبود می‌بخشند.

5- کاکائو می‌تواند به بهبود خلق‌وخو و افسردگی کمک کند

اثرات مثبت کاکائو بر خلق‌وخو ممکن است به دلیل فلاوونول های موجود در آن، تبدیل تریپتوفان به ماده‌ی حال خوب کن طبیعی سروتونین، محتوای کافئین آن و یا صرفاً به دلیل حس لذتی که از خوردن شکلات حاصل می‌شود، باشد.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد پودر کاکائو، نحوه تولید و خرید و فروش آن را دارید اینجا کلیک کنید.

رفرنس : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی