نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

نشانه های رسیدن زمان تعویض لنت ترمز

عمر لنت ترمز چه قدر است ؟ چه زمانی باید لنت ترمز را نعویض کنیم ؟ برای پاسخ به تمام این سوالات فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس وارد کننده تمامی قطعات هیوندای و کیا همراه باشید .

1. روشن شدن چراغ هشدار ترمز

اگر چراغ هشدار ترمز روشن شد بایستی سیستم ترمز خود را بررسی کنید.

اکثر خودروهای جدید سنسوری در لنت ترمز خود دارند. وقتی زمان تعویض لنت می‌شود چراغ هشدار مربوطه روشن می‌شود.

2. سر و صدا از سیستم ترمز

زمانی که لنت ترمز نزدیک تمام شدن است، چه ترمز بگیرید چه نگیرید، صدایی از سیستم ترمز خواهید شنید. این صدا نشان می‌دهد که لنت‌ها در حال تمام شدن اند و نیاز است آنها را بازبینی کنید. اگر لنت‌ها به طور کامل تمام شوند، زمانی که ترمز می‌کنید صدای ساییده شدنِ اذیت کننده‌ای خواهید شنید. در این زمان حتماً باید لنت‌ها را تعویض کنید و رانندگی با این خودرو ایمن نیست.

3. لرزش پدال خودرو یا لرزش کل خودرو

با گذشت زمان، روتر های ترمز مشکل پیدا می‌کنند یا در اثر گرما تاب برمی‌دارند. اگر این دسته مشکل‌ها به وجود آیند ممکن است در پدال ترمز یا فرمان لرزش احساس کنید. اگر روتر آسیب دیده باشد، شما به روتر و لنت جدید نیاز خواهید داشت.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

4. کشیده شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمز گرفتن

اگر در زمان ترمز گرفتن خودرو به سمت راست یا چپ کشیده شود، می‌تواند مشکلات زیر وجود داشته باشد:

• مشکل صفحه ترمز (Caliper)

• تراز نبودن سیستم تعلیق

• ساییدگی تایر

• خوردگی تایر در سمتی بیش‌تر از سمت دیگر باشد.

در این زمان باید بررسی کرد که آیا تعویض لنت‌ها به تنهایی مشکل را حل می‌کند یا خیر.

5. کاهش قدرت ترمز

لنت ترمز بد و یا فرسوده باعث کاهش قدرت ترمز می‌شود. اگر دمای لنت‌ها زیاد شود یا فرسوده شده باشند، کارایی سیستم ترمز کاهش پیدا خواهد کرد. کم بودن قدرت ترمز بر روی هندلیگ و ایمنی وسیله‌ی نقلیه تأثیر مستقیم می‌گذارد به خصوص در شرایطی که ترمز‌های سنگین گرفته می‌شود و در آنِ واحد هم فشار و هم گرمای زیادی به لنت‌ها وارد می‌شود.

از آنجایی که لنت‌ها نقشی حیاتی در سیستم ترمز دارند، مراقبت از آنها اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. اگر هریک از این نشانه‌ها را مشاهده کردید، سیستم ترمز خودرو را بازبینی کرده و در صورت نیاز لنت‌ها را تعویض کنید.  

بیشتر بدانیم : اویل پمپ هیوندای

کات کبود یا سولفات مس چیست ؟

سولفات مس یا کات کبود یا زاج آبی به رنگ آبی و بدون بو که کاربردهای مختلفی در زمینه های کشاورزی ، صنعتی، مواد شیمیایی، و طبی دارد. در ادامه با فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی همراه باشید تا با کات کبود بیشتر آشنا شوید.

سولفات مس با فرمول Cu S O4 . 5 H 2 O دارای کریستال های آبی رنگ ، شفاف ، پودر به رنگ آبی تیره می باشد .

سولفات مس در تشکیل کلروفیل و پدیده فتوسنتز دخالت دارد.

کاربرد کات کبود یا سولفات مس :

سولفات مس ، در تولید رنگ های آبی و سبز ، در رنگرزی پارچه های نخی و ابریشمی ، معادن ، آبکاری ، ساخت مرکب برای ورق های حلبی ، رنگ مو ، تولید سموم قارچ کش و باکتری کش ، حفاظت چوب و تراورس ، رنگرزی چرم ، باطری سازی ، گراور سازی ، از بین بردن خزه در استخر ها ، مکمل غذای دام و طیور ، تولید شعله سبز در مواد آتش بازی مورد استفاده است .

استفاده از سولفات مس یا کات کبود در آب استخر پرورش ماهیان و استخرهای شنا جهت جلوگیری از رشد جلبک ها و سبز شدن آب استخر مرسوم است .

در ساخت شیشه و سرامیک و چسب بعنوان یک ماده رنگ دهنده کاربرد دارد .

سولفات مس بعنوان ضد قارچ در کشاورزی و پرورش درخت میوه نیز استفاده فراوانی دارد .

در امور بهداشتی از کات کبود یا زاج آبی جهت گند زدایی وضدعفونی کردن بر علیه عفونت های قارچی در انسان بکار می رود .

همچنین برای کشتن لارو پشه مالاریا لارو در ترکیب دارویی بکار میرود .

سولفات مس در استخر شنا نیز برای برگشت رنگ آب از سبز به آبی و کشتن جلبکها کاربرد دارد و آب استخر برای آبیاری درختان بعلت وجود مس بسیار مناسب میگردد.

سولفات مس در  سیستمهای آبکاری به عنوان الکترولیت کاربرد دارد .

استفاده از کات کبود در خیار شور و ترشی نیز دیده شده است .

بیشتر بدانیم :

اسید های آلی ( اسید فسفریک ، اسید سیتریک )


خرید طلا برای روز مادر

اگر قصد خرید طلا برای روز مادر دارید در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا شما برای خرید یک هدیه بی نظیر راهنمایی کنیم.

۱- سنگ ماه تولد

زیورآلاتی هستند که با سنگ‌های ماه تولد طراحی شده‌اند و یکی از گزینه‌های خوب خرید طلا برای روز مادر به‌شمار می‌رود. این هدیه به یاد ماندنی راهی عالی برای نشان دادن عشق و علاقه به همسر و نوزاد جدید است. پس در گالری طلا و جواهر کیش طلا، به صفحه گردنبند طلا، انگشتر طلا و حتی دستبندهایی که با سنگ‌های متنوعی ساخته شده‌اند یک سری بزنید.

۲- طلا و جواهرات شیک و مد روز

هنگام خرید هدیه به این نکته توجه کنید که چیزی تهیه کنید که جدید و شیک باشد و او بتواند به راحتی با هر لباس و اکسسوری ست کند و بپوشد. اگر قصد خرید طلا برای روز مادر برای کسی را دارید که تازه وضع‌حمل کرده و برای اولین بار مادر شده است، باید دقت کنید هدیه شما باعث آزار نوزاد نشود. چون او همیشه در آغوش مادرش است. شاید یک انگشتری که با سایر حلقه‌های مادر ست شود گزینه سنجیده‌ای به نظر برسد.

۳- طلاهای مطابق شخصیت و سلیقه

به عنوان هدیه طلا برای مادری که تازه زایمان کرده جواهراتی خریداری کنید که نام کودک یا تاریخ تولدش روی آن حک شده است؛ این هدیه برای مامان‌های احساسی گزینه بسیار جذابی خواهد بود. اگر نمی‌خواهید اینقدر نمادین باشد، گردنبندی با آویز قلب به عنوان سنبلی از عشق و خانواده گرم و کوچک‌تان انتخاب خوبی است که بر روی سینه او ابدی باشد.

بیشتر بدانیم :                 

طلای 18 عیار چیست ؟

طلای رزگلد چیست ؟

رایج ترین اشتباهات نگهداری از خودرو

اشتباهات نگهداری از خودرو شاید در همان لحظه باعث بروز مشکلی نشود اما مطمئنا در دراز مدت عمر سیستم های مربوطه را کاهش داده و خساراتی را به خودرو وارد خواهد آورد و برای شما جز اتلاف وقت برای تعمیر خودرو و صرف هزینه چیز دیگری نخواهد داشت. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس با ما همراه باشید تا با چندی از استباهات رایج نگهداری خودرو آشنا شوید.

1–نگه داشتن کلاچ در طول مدت زمان حرکت با خودرو:

نگه داشتن کلاچ در طول زمانی که با خودروی خود در حال رانندگی هستید باعث خرابی در قطعاتی مثل بلبرینگ کلاچ،دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد. با این کار باری مضاعف را به سیستم تحمیل کرده و از طرف دیگر باعث کاهش یافتن عمر استاندارد قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.

2–معکوس کشیدن در سرعت های بالا:

به فرض با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید که ناگهان دنده را از وضعیت 4 به 3 تعویض می کنید. این کار باعث بوجود آمدن تنش بسیار شدید در خط انتقال قدرت خواهد شد و احتمال خرد شدن دنده ها در این وضعیت فراوان است. این کار شاید با خودروهای اسپرت و مرغوب هیچ گونه ضرری برای خودرو نداشته باشد اما مطمئنا برای خودروهای ضعیف تولید داخل خسارات شدیدی در پی خواهد داشت.

3–گرم کردن خودرو به صورت درجا قبل از آغاز حرکت:

گرم کردن خودرو به صورت درجا از اشتباهات نگهداری از خودرو است که از مضرات آن می توان به:افزایش مصرف سوخت،آلودگی هوا و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو اشاره کرد.بهترین کار برای گرم کردن صحیح خودرو حرکت با سرعت بسیار پایین است.زیرا در این صورت کل مسیر انتقال قدرت شامل: موتور،گیربکس و دیفرانسیل به صورت یکنواخت گرم خواهد شد و در صورت گرم کردن درجا تنها عنصری که گرم می شور موتور خودرو است.

بیشتر بدانیم : روغن گیربکس هیوندای

4-خنک کردن موتور خودرو پس از استفاده های طولانی یا پرفشار:

عده ای از رانندگان بر این باورند که پس از یک استفاده پر فشار و طولانی مدت از خودرو باید چند دقیقه ای خودرو را به صورت درجا روشن گذاشت تا دمای موتور خودرو به حالت نرمال برسد.این کار دقیقا مثل گرم کردن خودرو به صورت درجا کاری است و افزایش مصرف سوخت،آلودگی محیط زیست و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو را در پی خواهد داشت.ضمنا اکثر خودروهای جدید که مجهز به فن هستند عمل خنک کاری را به بهترین صورت انجام داده و در صورت لزوم پس از خاموشی موتور خودرو نیز با روشن ماندن حرارت آن را پایین می آورد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بشتر در باره خودرو های کمپانی های کیا و هیوندای و هم چنین خرید تمام قطعات کیا و هیوندای به سایت فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

بهبود دهنده نان چیست؟

نان در کشور ما جز اولین‌ها در سبد غذایی مردم است و متاسفانه کیفیت نان‌ها آنجور که باید نیست.  مصرف سرانه نان در ایران ۱۶۴KG است این در حالی است که مصرف سرانه نان در اروپا ۶۸Kg است.

بهبود دهنده کلمه‌ای آشنا در صنعت نان می‌باشد.بهبود دهنده نان باعث افزایش کیفیت نان می‌شود.بهبود دهنده نان باعث افزایش ماندگاری نان می‌شود. در قدیم از روغن به عنوانبهبود دهنده نان استفاده می‌کردند. بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بهبود دهنده استفاده می‌کردند اما این روزه از آنزیم استفاده می‌شود که فاقد مواد شیمیایی است.

بیشتر بدانیم : پودر کاکائو

بهبود دهنده نان به گسترش خمیر کمک می‌کند هم چنین بهبود دهنده نان به ورآمدن خمیر کمک می‌کند.بهبود دهنده نان از از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. بهبود دهنده ها  flour improver  ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفی محصول نهایی می شوند.

بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید نماید. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت ور آمدن طولانی دارند و به ازای هر نیم کیلو   ۲ تا ۳ گرم ریخته میشود .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد شیمیایی غذایی مثل شیرین کننده های مصنوعی ( اسپارتام ، سوکرالوز و...) و....به فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی مراجعه کنید.