نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

فلزات و افزودنیهای موجود در مواد غذایی :

سرب 

سرب یکی از فلزات سنگین است که بطرق مختلف ، سبب آلودگی محیط و در نتیجه ایجاد عوارض مسمومیت حاد و یا مزمن در انسان میشود.

مس

مس یکی از عناصر لازم در تغذیه انسان و دام است و به مقادیر کم در تولید هموگلوبین خون موثر است. به مقدار زیاد در اغذیه ایجاد عوارض و مسمومیت مینماید. استاندارد مس در بیشتر کشورها ، ۲۰ppm در اکثر مواد غذایی است و در نوشابهها و آب میوه این مقدار ۲ppm میباشد.

قلع

مواد غذایی حاوی قلع در انسان ایجاد مسمومیت مینماید. گزارشهای متعددی مبنی بر مسمومیت افراد ناشی از مصرف آبمیوه و یا مشروبات نگاهداری شده در قوطی ، در دست است. در صنایع غذایی ، قوطیهای فلزی که به منظور نگاهداری اغذیه بکار میروند، اغلب بوسیله یک ورقه قلع پوشیده میشوند.

افزودنیهای مواد غذایی

 محافظها

نگهدارندهها ، مواد شیمیایی هستند که با جلوگیری از رشد میکروارگانیسمها و اکسیداسیون مواد اکسید شونده و کنترل فعالیت آنزیمها ، فساد مواد غذایی را به تاخیر انداخته و مدت نگهداری آنها را طولانی مینمایند.

 تثبیت کنندهها و استحکام دهندهها

شامل مواد ی مانند صمغها ، نشاسته و دکسترین و ژلاتین و بعضی ترکیبات پروتئینی و غیره میباشد که در اثر ترکیب آنها با آب مواد غذایی ، خاصیت چسبندگی به ماده غذایی داده و حالت ژلهایشکل تولید میکنند و در بیشتر پودینگها ، سسهای سالاد ، انواع ژله و غیره استفاده میشود.

 مکملهای غذایی

مکملهای غذایی ، موادی هستند که به عنوان تکمیل کننده و تقویت کننده به مواد غذایی اضافه میشوند. مثلا ویتامین D به شیر ، ویتامینهای گروه B به محصولات غلات ، ویتامین A یا بتاکاروتن به مارگارین و روغنهای گیاهی ، ویتامین C به آبمیوهجات کنسرو شده و مصنوعی که از اسانس ، شکر و رنگ تهیه میشوند، افزوده میگردند.

 عوامل اسید کننده

این عوامل مواد ی هستند که جهت پایین آوردن PH به مواد غذایی افزوده میشوند که ضمن اصلاح طعم ، بطور غیرمستقیم از رشد باکتریها جلوگیری نموده و مدت زمان استریل محصولات کنسرو را کمتر مینمایند. همچنین باعث جلوگیری از شکرک زدن مرباجات در غلظتهای زیاد میگردند. این مواد عبارتند از: اسید سیتریک ، اسید استیک ، اسید مالیک و … .

 طعم دهنده ها

برای تغییر طعم و اصلاح طعم مواد غذایی از طعم دهندههای طبیعی مانند ادویه جات و اسانس های طبیعی و یا از طعم دهندههای مصنوعی مانند اسانسها استفاده میشود.

 رنگها

رنگها مواد رنگی مختلفی میباشند که به صورت طبیعی و یا مصنوعی تهیه شده و جهت خوش منظر کردن و یا متحدالشکل کردن و گاهی هم برای مخفی کردن و نامحسوس جلوه دادن عیوب و تقلب در فراوردههای غذایی بکار میروند.

دلیل سیاه شدن طلا چیست؟

 خیلی ها از سیاه شدن مصنوعات طلا و جواهر خودشان گله دارند و میگویند که چطور ممکن است طلا سیاه شود و یا تغییر رنگ دهد؟ آیا سیاه شدن جواهرات به معنی تقلبی بودن آن ها است؟ آیا اگر طلایمان سیاه شود یا تغییر رنگ دهد سرمان کلاه رفته؟ چرا بعضی از طلاها دست را سیاه میکنند؟ کیش طلا در این مقاله به طور کامل درباره دلیل سیاه شدن طلا نکاتی ارائه میدهد

آیا سیاه شدن طلا به معنی تقلبی بودن یا کم عیار بودن آن است؟ 

فلزات مختلف میتوانند در برابر اکسیژن هوا و سایر مواد دیگر واکنش نشان داده و دچار تغییر شیمیایی یا فیزیکی شوند. در مقایسه با سایر فلزات، طلا از معدود فلزات گرانبهایی است که  کمترین میزان واکنش در برابر اکسیژن را نشان میدهد. البته به این نکته توجه کنید که طلای خالص اینگونه است و مساله طلای ناخالصی که همراه با سایر فلزات است کمی متفاوت خواهد بود.

اگر نمیخواهید طلایتان سیاه شود ۲۴ عیار بخرید

تنها مصنوعاتی که از طلای کامل و ۲۴ عیار ساخته شده اند تغییر رنگ نمیدهند. و همانطور که گفته شد سایر عیارها میتوانند به مرور زمان کدر شوند. بر همین اساس طلای ۱۴ عیار و کمتر از آن، مثل ۱۰ عیار، بیشترین احتمال را دارد که کدر شوند و خیلی زودتر از سایر طلاها نیاز به جلا دادن و برق انداختن داشته باشند. البته طلای ۱۸عیار نیز سیاه و کدر میشوند اما هم خیلی دیر و در طولانی مدت این اتفاق رخ میدهد. علاوه بر این میزان تغییر رنگ آن ها نیز بسیار کمتر است.

برای جلوگیری از سیاه شدن طلا و یا رفع سیاهی طلا باید چکاری انجام دهیم؟

  • لزومی ندارد حین شستشوی دست ها از طلا استفاده کنید. اگر برایتان مقدور است برای مثال دستبند طلا و یا انگشتر طلا خود را حین شستن دست ها خارج کرده و بعد از خشک کردن، دوباره آن ها را استفاده کنید.
  • وقتی دوش میگیرید و یا حمام میکنید حتما تمام طلاهای خود را در بیاورید.
  • به جهت جلوگیری از سیاه شدن طلا زمانی که به استخر میروید و یا آب تنی میکنید طلاهای خود را در بیاورید.
  • زمانی که از طلاها استفاده میکنید که هیچ، اما وقتی که میخواهید آن ها را بردارید و داخل جعبه بگذارید حتما و حتما با کمک دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تمیز کنید. سپس داخل پارچه و طوری که با فلزات و یا طلاهای دیگر برخورد نداشته باشند قرار دهید.

از کجا طلای خوب بخرم؟

کیش طلا یک طلا فروشی آنلاین است که در کار تهیه، تولید و توزیع انواع قطعات طلا است. ما افتخار این را داریم که تمامی محصولاتمان را با کمترین اجرت و بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان خودمان عرضه کنیم. برای اینکه از خرید طلا در سایت ما اطمینان داشته باشید میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و در آنجا مجوزهای خرید و فروش اینترنتی ما را ببینید

چه نیازی به ضدعفونی کردن گوشواره طلا است؟

 به طور طبیعی اولین سد دفاعی بدن در مقابل باکتری ها، ویروس ها و موارد مهاجم اینچنین، پوست است. اما زمانی که پوست دچار آسیب میشود مهاجمان میتوانند به داخل بدن نفوذ کرده و بیماری ایجاد کنند. به طور مشابه زمانی که گوش خود را سوراخ میکنید، تا به آن گشواره آویزان کنید، احتمال نفوذ باکتری و تشکیل عفوت در گوش وجود دارد. درنتیجه باید حتما تا زمانی که زخم گوش بسته میشود اقدام به ضدعفونی گوشواره ها کرد. سایر دلیل قانع کننده برای توجیه دلیل تمیز کردن گوشواره ها عبارتند از:

 

برای جلوگیری از تیره شدن طلا: طلا معمولا به مرور زمان کدر میشود اما اگر هر روز آن را تمیز کنیم دیگر کدر نخواهد شد.

برای افزایش دوام و ماندگاری: مواد آرایشی، چربی و ها و .. میتواند به مرور زمان درخشندگی و کیفیت طلا را کاهش دهند بنابراین برای اینکه گوشاره ها همیشه برق بزنند باید آن ها را ضدعفونی و تمیز کرد.

برای بهبود و حفظ سلامتی: ضدعفونی کردن گوشواره طلا به حفظ سلامتی خودتان کمک میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ئر مورد خرید طلا و نگهداری آن می توانید به سایت طلا فروشی آنلاین کیش طلا مرجعه کنید

آیا تعمیر و نگهداری استخرهای بتنی آسان می باشد؟

استخر بتونی: آیا مرحله پایانی استخر را به یاد دارید؟ تعمیر و نگهداری استخر بتنی بسیار آسان می باشد سطح گچی آن بسیار مناسب نمی باشد چون که محل مناسبی برای رشد و توسعه انواع باکتری و آلودگیها است که بدترین دشمن شما در هنگام شنا کردن است. در نتیجه باید در آخر هر هفته سطح استخر خود را با فرچه مخصوص تمیز کنند تا عاری از هر گونه باکتری شود. اگر هم سطح آن از سنگریزه تشکیل شده باشد که سخت تر می باشد و بسیار مشکل است که آن را تعمیر یا نگهداری کنید. راجع به مواد اسیدی شستو شو دهنده چیزی شنیده اید؟ به طور معمول هر 3 الی 5 سال برای استخر های بتونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی سطح استخر بتونی را شست و شو می دهد و تمام باکتری ها را می کشد استفاده از این مواد سطح گچی آن را به حالت اولیه در می آورد اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای استخرهای وینیلی و فایبرگلاسی مورد استفاده قرار نمی گیرد در ضمن میزان PH موجود در این مدل استخرها بالا است که متقابلا باعث افزایش PH موجود در آب استخر هم می شود در نتیجه زمانی که از اسید برای پاکسازی استخر استفاده می کنید بعد از آن میزان PH موجود را چک کنید تا در حالت نرمال باشد زیرا درصد بالای PH  در آب استخر موجب عملکرد غیرموثر کلر می شود و زمینه ای موثر را برای رشد باکتریها ایجاد می کند. آیا استخرهای بتونی مناسب نیستند؟ نه همه آنها اما با صرف هزینه برای آنها بسیار بادوام تر می مانند و بیشتر برای شما کارایی دارند.

استخر وینیلی: به نسبت استخرهای بتونی بسیار راحت تر و آسان تر تعمیر می شوند در درجه وال به این دلیل که سطح سخت تری نسبت به استخرهای بتونی ندارند. اگر هم باکتری و آلودگی در آن ایجاد شود فقط بعضی از جاها در استخر وینیلی دچار آلودگی می شوند و بیشتر جاهایی که لایه های استخر به هم متصل می شوند که می تواند باکتری در آنجا پنهان باقی بماند همچنین به طور معمول استخرهای بزرگی هستند و به این معنی می باشد فضای بیشتر کار بیشتری را در پی دارد اما به طور کلی نسبت به استخرهای بتونی آسانتر تعمیر و نگهداری می شوند.

استخر فایبرگلاسی: زمانی که نحوه ی نگهداری و تعمیر دو نمونه استخر دیگر را می خوانیم، متوجه می شویم که استخر فایبرگلاس در مقایسه با دو مدل قبلی بسیار راحت تر و آسانتر نگهداری می شود و نیاز کمتری به تعمیر دارند با اینکه نگهداری آنها مجانی نیست و مقدار مواد شیمیایی آب مانند دیگر استخرها باید چک شوند همچنین مشکلات حاد دیگری در مورد تجهیزات استخر می تواند رخ بدهد. استخر فایبرگلاسی پول و زمان کمتری برای مراقبت می خواهند و دوباره به جنس سطح استخرها باز می گردیم که به دلیل جنس فوق العاده آن هیچ باکتری و آلودگی در آن رشد نمی کند و به طور کلی ضد باکتری است. کمترین میزان مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را مصرف می کند پس فیلترینگ کمتری نیاز دارد و زمان کمتری نیز برای نگهداری احتیاج دارند. این دست است که احتیاجی سابیدن دیوار های آن با فرچه نیست همچنین PH موجود در آب افزایش پیدا نمی کند در نتیجه نیاز نیست مانند استخر بتونی با میزان PH موجود در آب درگیر شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت تاسیسات استخر های شنا هم چنین تعمیر و نگهداری آن ها می توانید می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید. 

روش تولید پنیرها :

آماده سازی و انعقاد شیر جهت تولید پنیرها : با عمل انعقاد و لخته کردن شیر برای پنیرسازی در واقع می توان از ترکیبات غیرفعال شیر مثل پروتئین های کازئین را رسوب داده که یک عمل تغلیظ خواهد بود.

عمل انعقاد شیر جهت تولید پنیرها به ۳ طریق ممکن است: 

الف – با تلقیح کشت باکتری های لاکتیک پس از ۵ تا ۱۶ ساعت در حرارت مطلوب انکوباتور گرمخانه) اسید لاکتیک تولید شده سیستم پروتئین های شیر را به نقطه ایزوالکتریک که حدود ۴ / ۶ است رسانده و شیر به صورت لخته در می آید.

این نوع لخته را لخته اسیدی ترش مینامند.

ب- با افزودن آنزیمهای لخته کننده شیر به ویژه رنین که نام تجاری آن رنت می باشد و مخلوطی از آنزیم های رنین و پپسین هست در حد تعیین شده به شیر پاستوریزه و خنک شده تا ۳۲ درجه سانتی گراد پس از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه لخته شیر ظاهر می گردد که مکانیزم آن شکستن پیوند پپتیدی بین اسید آمینه ۱۰۵ و ۱۰۶ کاپاکازئین است که با این عمل بقیه پروتئین های کازئین به ویژه به کازئین با حساسیتی که به یون Car موجود در شیر دارد در معرض این یون رسوب و بصورت ژله لخته می گردد.

ج- با افزودن اسیدهای آلی خوراکی مثل اسید لاکتیک، اسید سیتریک و اسید استیک و رساندن سیستم پروتئینی به نقطه ایزوالکتریک، شیر لخته می گردد.

بریدن یا شکستن لخته :

برای اکثر پنیرها معمولا پس از تشکیل لخته با چاقوهای سیمی (استیل ضدزنگ) که فاصله سیم ها در یک سطح معین بین ۰ / ۵ تا ۵ سانتی متر است با چند جهت برش در ظرف یا تانک دوجداره ای که قبلا شیر را در آن لخته کرده اند، در جهت طولی و عرضی تانک دوجداره برش داده و لذا لخته را به صورت لخته های کوچک مکعبی به همان ابعاد برش میدهند و هر چه قطعات لخته های مکعبی شکل بزرگتر باشد رطوبت پنیر ساخته شده نهایی بیشتر خواهد شد

حرارت دادن و یا پختن لخته ها :

منظور از پختن لخته ها حرارت دادن آنها در سرم جدا شده بین درجه حرارت ۳۲ تا ۴۷ درجه سانتی گراد و گاهی تا ۵۴ درجه سانتی گراد برای تهیه پنیرهای سوییسی تا با انقباض لخته های کوچک مکعبی در سرم خود آب بیشتری از آنها گرفته شده و لذا پنیر تولیدی نهایی بافت سفت تری با رطوبت کمتری پیدا می کند

جمع کردن و بهم پیوستن لخته ها :

در این حالت لخته ها را بر روی همدیگر انباشته می کنند که معمولا برای اکثر پنیرها در دو طرف تانک پنیر انجام میدهند. تا ضمن تولید اسید لاکتیک بیشتر در کوره لخته ها سرم بیشتری خارج گردیده و بافت لخته نیز با گرم شدن تا ۴۷ درجه به طور تدریجی سفت و کش دار شود.

معمولا برای اکثر انواع پنیرها به ویژه پنیرهای چدار و موزارلا و امثالهم این عمل را انجام میدهند. در مورد پنیر چدار توده لخته بهم پیوسته در دو طرف تانک دوجداره را به صورت قالب های چند کیلویی برش داده و با افزایش تدریجی درجه حرارت قالب ها را از یک پهلو به پهلوی دیگر گردانده تا بافت مطلوب کش دار با اسید لاکتیک مناسب در آنها تولید گردد