نوین سازان

ساخت و ساز

نوین سازان

ساخت و ساز

بررسی از لحاظ فنی و ایمنی خودرو هیوندای i20

از لحاظ فنی

بهترین و قویترین تیپ هیوندای آی 20 مجهز به پیشرانه نسبتا قوی با توان و قدرت 100 اسب بخار و گشتاوری برابر با 133 نیوتون بر متر دارد. صفر تا 100 این ماشین چیزی حدود 13 ثانیه طول میکشد. البته در بهترین شرایط و زمانی که بهترین نوع بنزین را به باک بزنید، میتوانید شاهد 100 شدن سرعت در عرض 13 ثانیه باشید. در فضاها و مسیرهای شهری، آی بیست سوختی برابر 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف میکند. مدل هایی که در ایران مونتاژ میشوند دارای جعبه دنده 4 حالته هستند.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

از لحاظ ایمنی

کسب نمره های بالا در آزمون های ایمنی تصادفات جاده ای، باعث شده که هیوندای i20 یکی از مقاوم ترین خودروها باشد. اما متاسفانه این خودرو سیستم هوشمند ترمز و یا هشدار نزدیک شدن به موانع را ندارد. جای تعجب است که در چنین مدل پیشرفته ای، این امکانات ساده تعبیه نشده است.

اما در هر صورت جدای از این نقطه ضعف، هیوندای آی 20 در مجموع تا 85 درصد امنیت و سلامتی سرنشینان بالغ خود را طی تصادفات تامین میکند. و این یک خبر خوب است. مانند همه ماشین های ایمن دیگر، این ماشین نیز 6 کیسه هوای با کیفیت و ایمن دارد، که 2 کیسه از 6 تای آن‌ها متعلق به سرنشینان عقب است. علاوه بر این ها آپشن های ایمنی زیر نیز در آی بیست تعبیه شده است:

  • ترمز با کیفیت ABS
  • کنترل وضعیت خودرو در ‌شیب تند
  • کنترل پایداری الکترونیک
  • سیستم کنترل و تنظیم باد لاستیک ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات کیا و هیوندای می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

کربنات پتاسیم چیست ؟

پودری صنعتی در صنایع بعنوان پرکننده که به موادی گفته می شود که افزایش حجم و مقاومتی تولید میکنند استفاده می شود.

کربنات پتاس پرک خوراکی و غذایی در تولید کشمش مصرف دارد که بصورت کیسه های ۲۵ کیلویی میباشد برای تولید کشمش سبز از امولسیون سرد که مخلوطی از ۲.۵ کیلوگرم کربنات پتاسیم و ۱ لیتر روغن کشمش یا روغن استرالیایی می‌باشد استفاده می‌شود .

پتاسیم کربنات (K2CO3) یک محلول قلیایی ارگانیک شفاف و بی‌بو یا یک ترکیب شیمیایی جامد سفید و بی‌بو است که به شکل گرانول های بلوری یا پودر موجود است.

کربنات پتاسیم به عنوان کربنات پتاس نیز شناخته می شود و در صنایع تولید کودهای شیمیایی جهت غنی کردن خاکهای کشاورزی ، تولید شیشه های مقاوم در برابر حرارت ، صابون سازی و ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

گریدهای مختلفی از کربنات پتاسیم تولید می شود و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. گرید غذایی این ماده پودر سفید شوری است که به راحتی در آب حل می شود ولی در اتانول و اتر نامحلول است. این ماده در تولید ژله ، شراب ، شربت و پخت نان کاربرد دارد.

کاربرد کربنات پتاسیم :

کربنات پتاسیم برای کاهش اسیدیته نوشیدنی ها و حفظ رنگ آنها مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات پتاسیم یک ماده ضروری برای فرآوری کاکائو ، بهبود رنگ و طعم و کاهش مزه تلخ آن است.

این ماده محتوای چربی کاکائو را کاهش داده و انحلال پذیری آن را  در مایعات افزایش می دهد بنابراین کمک می کند کاکائو کمتری در محصولات استفاده شود و راهی برای صرفه جویی در دستور پخت کیک و کلوچه هاست.

براساس FDA هیچ مدرکی در رابطه با خطرناک بودن مصرف کربنات پتاسیم  در مواد غذایی در سطوح فعلی وجود ندارد. در واقع شکلات قلیایی شده با کربنات پتاسیم یک ماده ارگانیک مجاز است.

با اینحال وقتی صحبت از ارتقاء سلامتی است تحقیقات مختلف نشان می دهد که شکلات غیرقلیایی فواید بیشتری برای انسان دارد.

نکته :

مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ نشان داد که پودر کاکائو فراوری نشده ۱۰ برابر بیشتر از انواع فراوری شده حاوی فلاوونوئیدهاست که با خواص آنتی اکسیدانی به بهبود سلامتی انسانها کمک می کنند. به همین جهت کاکائوی قلیایی نشده با کربنات پتاسیم کاکائوی طبیعی نامیده می شود..

برای مطالعه بیشتر :

راهنمای خرید حلقه نامزدی با الماس گلابی شکل

مدل‌های مختلفی از حلقه نامزدی با الماس به شکل گلابی در بازار وجود دارد و انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان آنها کار چندان آسانی نیست.

الماس گلابی شکل چیست؟

الماس گلابی شکل ترکیبی از بیضی و مارکیز است. یعنی یک طرف آن بیضی‌شکل و سمت دیگر آن نوک تیز است. این شکل الماس که همانند قطره آب یا اشک به نظر می‌رسد، به اندازه نمونه‌های گرد کلاسیک رواج ندارد اما افراد زیادی آن را به خاطر شکل کشیده‌اش انتخاب می‌کنند.

انگشتر با الماس گلابی شکل برای چه فرم دستی مناسب است؟

این شکل از الماس برای هر دستی زیباست و به آن زینت می‌بخشد. اما کسانی که دوست دارند انگشت‌های دست خود را بلند و کشیده نشان دهند، انگشتر طلا با الماس گلابی شکل بهترین گزینه برای آنها بشمار می‌رود.

چگونه انگشتری مناسب برای الماس گلابی شکل انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره کردیک الماسی که شکل گلابی دارد، یک طرفش تیز  و کشیده است. بنابراین باید حلقه‌ای برای آن انتخاب کنید که امنیت این سنگ روی آن حفظ شود.

حلقه نامزدی چه تعداد سنگ باید داشته باشد؟

از دیگر نکاتی که هنگام خرید حلقه نامزدی با سنگ گلابی شکل باید مدنظر داشته باشید، تعداد الماس‌هاست.

اولین گزینه، حلقه با یک سنگ الماس است. در این حالت شما فقط برای یک سنگ هزینه می‌کنید و در عوض می‌دانید که کیفیت سنگ بسیار عالی است.

اما در صورت تمایل می‌توانید انگشتری با سنگ‌های کناری هم خریداری کنید. این حلقه‌ها از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

اما هنگام خرید این تیپ انگشتر باید مطمئن شوید که کیفیت و رنگ الماس‌ها با هم یکی و برابر باشد. زیرا ممکن است بعضا رنگ الماس‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر از همدیگر باشد.

بهترین فلز گرانبها برای پایه الماس به شکل گلابی چیست؟

هنگام انتخاب فلز گرانبها برای سوار کردن الماس گلابی شکل بر روی آن باید دو فاکتور زیر را مدنظر داشته باشید:

  • استحکام
  • رنگ

در مورد استحکام و دوام انگشتر باید بدانید که طلای زرد گزینه چندان مناسبی برای پایه الماس بودن نیست. طلای زرد به دلیل خالص بودن طلا نرم است و یک گزینه‌ی عمری و همیشگی بشمار نمی‌رود.

قصد خرید طلا دارید؟ شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.


طراحی داخلی خودرو هیوندای i20 چگونه است؟

یکی از جدیدترین تولیدات کمپانی هیوندای که به تازگی وارد ایران شده است؛ هیوندای i20 است. واسطه واردات این ماشین به داخل ایران شرکت آسان موتور بود. مدت کوتاهی پس از واردات این خودرو به ایران، هیوندای تصمیم گرفت که آی 20 را در خاک ایرا مونتاژ کند. این تصمیم کافی بود تا برای مونتاژ آی بیست در کشور ایران، تغییراتی نیز در طراحی و کیفیت ماشین اعمال شود.

در خصوص طراحی داخلی این ماشین مطمئن باشید که هیچ کم و کاستی وجود ندارد. منحصربفرد بودن طراحی فضای داخل کابین و به کار بردن با کیفیت ترین متریال در آن، از مهمترین نکات در هیوندای I20 است. با نشستن در داخل این ماشین حس رانندگی در ماشین های با مدل های بالاتر و لوکس به شما دست میدهد.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای تعویض شمع هیوندای

ترکیب دو رنگ بسیار چشم نواز در عناصر داخل کابین، باعث شده حس راحتی به سرنشینان ذست بدهد. اتفاقا بدون دستکاری و با همین دو رنگ، آی بیست وارد ایران شد.

تمام کلیدها و امکانات رفاهی داخل کابین در دم دست ترین جاهای ممکن جای داده شده اند. راننده بدون اینکه کنترل خود بر ماشین را از دست دهد، به راحتی به آپشن ها و تمام کلیدها دسترسی دارد. در مدل های جدیدتر i20 خوشبختانه یک مایتور کاربردی 7 اینچی مجهز به USB و AUX تعبیه شده که از زبان پارسی نیز پشتیبانی میکند.

نسبت به تیپ های پایه، مدل های جدیدتر I20 مقدار کمی عریض تر هستند و سرنشینان فضای بیشتری برای استراحت و تحرک دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم یدکی هیوندای و کیا می توانید به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

بهترین جایگزین اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک یک اسید ضعیف است که دارای کاربردهای بسیار کمی در آشپزی است. از این ماده در صنایع پنیر سازی برای اسیدی شدن شیر استفاده می شود. این ماده به پنیرها افزوده میشود تا طعم بهتری پیدا کنند. اسید سیتریک همچنین یک ماده نگهدارنده مؤثر است که می توانید در بسیاری از نوشیدنی ها آن را پیدا کنید

آب لیمو (بهترین جایگزین اسید سیتریک)

آب لیمو یکی از بهترین منابع اسید سیتریک است. این مایع همان میزان طعم و مزه ترشی را به شما میدهد که از اسید سیتریک انتظار دارید.  به علاوه تمام مواد مغذی که در آن وجود دارد را نیز دارد. ویتامین C یکی از این مواد مغذی است. شما به طور معمول حدود ۳ گرم اسید سیتریک را از تنها یک لیوان آب لیمو کامل دریافت می کنید.

اسید تارتاریک (انتخاب دوم و هوشمندانه)

اسید تارتاریک نیز میتواند یک جایگزین اسید سیتریک باشد. این ماده از انگور به دست می آید در حالی که اسید سیتریک از میوه مرکبات است. هر دوی این ها به عنوان ماده ترش استفاده می شوند و می توانند طعم دلپذیر ترشی را به غذاهای شما بدهند.

نسبت استفاده

اسید تارتاریک درست مانند اسید سیتریک به عنوان پودر نیز در فروشگاه مواد شیمیایی فروخته می شود. این ماده نسبت به اسید سیتریک از طعم اسیدی بسیار قوی تری برخوردار است، به این معنی که زمانیکه جایگزین اسید سیتریک باشد باید میزان کمتری از آن را استفاده کرد. شما باید تارتاریک اسید را به نسبت ۱ چهارم در جایگزینی سیتریک استفاده کنید. به عبارتی به جای یک واحد اسید سیتریک باید ۱ چهارم تارتاریک استفاده کنید

سرکه (در صورتی که نیاز باشد)

سرکه در واقع همان اسید استیک است که با آب رقیق شده است. این ماده به طور معمول از ۴ تا ۷ درصد اسید استیک با ۹۳ تا ۹۶ درصد آب تشکیل شده است. به عبارت دیگر، می‌توان آن را به عنوان یک اسید استیک ضعیف توصیف کرده یا استفاده کرد. سرکه میتوانند یک چاشنی یا ماده افزودنی باشد که مشابه اسید سیتریک به غذا یا دستور پخت شما یک مزه خاص ارائه دهد.

نسبت استفاده

به این نکته هم توجه کنید که سرکه نسبت به اسید سیتریک به میزان قابل کمتری خاصیت اسیدی دارد. بنابراین هنگام جایگزین کردن آن با اسید سیتریک باید دست کم ۴ برابر سرکه بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بدانیم :